Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Zakelijke telefoon

Wat is je budget?
Geen max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb momenteel een iPhone 5s, en wil geen nieuwe iPhone omdat ik ze simpelweg lelijk en te groot vind. Het zou fijn zijn als de telefoon dual-sim ondersteund, geen probleem als dit niet zo is. Snelheid is een must, camera hoeft niet perfect. Het enige wat ik nodig heb is e-mail en Whatsapp

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vond de Blackberry Classic een mooi zakelijk telefoontje, maar na het kijken van reviews kwam ik erachter dat de software niet optimaal is.

Overig
Ik wil af van alle afleidingen zoals Facebook, 9GAG, Pinterest en noem maar op. Ik wil terug naar de basics maar toch van Whatsapp en vooral e-mail kunnen profiteren. Geld speelt geen rol aangezien een iPhone ook al snel 600 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Blackbarry priv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik gebruik zelf de Blackberry Premium als zakelijk toestel. Ik moet zeggen dat ik in het begin behoorlijk moest wennen aan het besturingssysteem, gezien het feit dat ik privé een Android heb, maar nu ik er aan gewend ben kan ik er prima mee uit de voeten. Het toestel is stabiel, kan rustig een paar dagen mee op de accu en zeker voor zakelijk gebruik doet het prima wat het moet doen. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor mail en bellen en dat gaat uitstekend. Vooral het fysieke toetsenbord bevalt me uitstekend. Sporadisch gebruik ik de browser van het toestel en dat werkt relatief traag. Dus als je het toestel voornamelijk gebruikt voor mailen/berichtjes/bellen, dan kan ik het toestel zeker aanraden.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom kijk je niet naar de Lumia? Ik heb vanwege ruimtegebrek de stap moeten maken van iPhone naar Windows Mobile.

Was een goede leerschool want de meeste apps zijn er niet in de Windows Store (of het zijn zelfgemaakte)

Zeker voor zakelijk gebruik (Word/Excel/Powerpoint/Skype / Outlook) is het een prima toestel. Whatsapp kan er prima op draaien.
Ik ben van al mijn Apple apps afgestapt (deels ook apps die je 1 keer opent en erop laat staan) en heb nu ook alleen het hoognodige erop staan.(mail/agenda/whatsapp/Rabo bankieren) Daarnaast heb ik dan nog wel priveapps erop staan (Hooguit 3 spelletjes / nos/ 9gag / facebook / Sygic)

Voorheen stond daar Facebook messenger ook bij maar ik denk dat ik die er nu maar bewust aflaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 02-12-2015 10:10 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Windows Phone is zakelijk gezien echt wel een goed idee.
Ik kan trouwens niet beamen wat Frostbite zegt over gebrek aan apps. Alle grote afleiders staan gewoon in de store en het is dus, net als met elke andere smartphone, zaak dat je die apps gewoon niet installeert.

Het klopt wel dat de store kleiner is dan die van Android en Apple, maar overal is wel een app voor te krijgen inmiddels. Je hebt geen keus uit 100 apps voor 1 doel, maar 1 of 2 voor elk doel zijn wel te vinden.

Integratie met Outlook en Office is uitstekend, Whatsapp werkt ook prima, Skype werkt erg goed (veel beter dan op de meeste goedkope androids), Ik kan zo geen bank opnoemen die geen app heeft voor Windows Phone, dus ja... sowieso voor de back-to-basics met behoud van de belangrijke dingen, is het geen slechte keus.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Verwisselbare batterij vind ik een groot pluspunt. Heb altijd een reservebatterij in mijn tas zitten.
(Ook een oplader, maar meestal zijn er te weinig stopcontacten in conference rooms als iedereen aan het einde van de dag met een lege telefoon/laptop zit.)

Helaas is de keuze tegenwoordig wel beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
McKaamos schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:19:
Ik kan trouwens niet beamen wat Frostbite zegt over gebrek aan apps. Alle grote afleiders staan gewoon in de store en het is dus, net als met elke andere smartphone, zaak dat je die apps gewoon niet installeert.

Het klopt wel dat de store kleiner is dan die van Android en Apple, maar overal is wel een app voor te krijgen inmiddels. Je hebt geen keus uit 100 apps voor 1 doel, maar 1 of 2 voor elk doel zijn wel te vinden.

Integratie met Outlook en Office is uitstekend, Whatsapp werkt ook prima, Skype werkt erg goed (veel beter dan op de meeste goedkope androids), Ik kan zo geen bank opnoemen die geen app heeft voor Windows Phone, dus ja... sowieso voor de back-to-basics met behoud van de belangrijke dingen, is het geen slechte keus.
Maar is het ook een betere keus dan een gelijkgeprijsd Android-toestel? Ik heb voor m'n werk een Lumia, en prive een Androidtelefoon, maar hoewel die Windows Phone op zich voldoet blinkt ie nou ook weer niet ergens in uit en m'n Androidtelefoon kan gewoon meer (qua software). Wat die Lumia's vooral goed doen is heel betaalbaar zijn. Maar dat is hier niet zo heel interessant.
Als geld geen rol speelt maar je wilt alleen maar WhatsApp en e-mail, dan voldoet mijn 630 al meer dan prima. Waarom dan honderden euro's uitgeven? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

McKaamos schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:19:

Dat bedoelde ik ook. Er zijn wel veel apps en je ziet ook dat de 'grote jongens' (banken enzo) wel de moeite nemen om een app te ontwikkelen voor Windows Mobile. Stel je zit bij KNAB dan merk je dat je Windows Mobile geen app hiervoor heeft. Sommige (privé)apps zijn ook gewoon slecht ontwikkeld (youtube / facebook). Zakelijk gezien is dat natuurlijk totaal overbodig.

Ik ben hier aan het testen met de lumia samen met een collega (ook met WM10) en we merken beide dat het voor onze organisatie toch minder geschikt is.

Als ik TS was dan zou ik me richten op een goedkopere Windows Mobile.
Cyphax schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:51:
[...]

Maar is het ook een betere keus dan een gelijkgeprijsd Android-toestel? Ik heb voor m'n werk een Lumia, en prive een Androidtelefoon, maar hoewel die Windows Phone op zich voldoet blinkt ie nou ook weer niet ergens in uit en m'n Androidtelefoon kan gewoon meer (qua software). Wat die Lumia's vooral goed doen is heel betaalbaar zijn. Maar dat is hier niet zo heel interessant.
Als geld geen rol speelt maar je wilt alleen maar WhatsApp en e-mail, dan voldoet mijn 630 al meer dan prima. Waarom dan honderden euro's uitgeven? :)
TS geeft aan dat hij back to basic wil. Dat een toestel meer kan betekent ook dat dat het meer vraagt van de accu. Ach het is ook echt een persoonlijk keuze van TS.

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 02-12-2015 12:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Frostbite schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:56:
[...]

TS geeft aan dat hij back to basic wil. Dat een toestel meer kan betekent ook dat dat het meer vraagt van de accu. Ach het is ook echt een persoonlijk keuze van TS.
Dat is niet wat ik bedoel, daarom schreef ik ook (software) tussen haakjes. De Windows phone heeft gewoon een aantal handige opties niet maar die hebben niet per se invloed op de batterij. Zo kan ik bijvoorbeeld op mijn Lumia niet instellen dat ie tussen 23:00 en 7:00 stil is. (Ik zie op het internet dat Windows Phone 8.1 het wel moet kunnen maar de optie die ze laten zien heb ik niet dus ik kan 'm ook niet meetellen)

Over batterijtijd gesproken: m'n Lumia 630 heeft een hele lange standby-tijd. Ik gebruik 'm heel weinig, maar dan doe ik wel rustig een week met de batterij.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 02-12-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cyphax schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:51:
[...]

Of het een betere keus is? Dat ligt aan het prijssegment waarin je zoekt.
Een sub-200 euro Android is nog vrij vaak een traag model (afgezien van eventuele chinese modellen die hier nu ook beschikbaar komen, daar durf ik niks over te zeggen).
Daarbij zijn de features die je op een Lumia krijgt voor dat geld gewoon beter. Camera's zijn beter, vaker uitgerust met flitser, accu's gaan in de regel lang mee op een lading, Mircrosoft's eigen applicaties doen het beter of zijn uberhaupt alleen maar te krijgen voor WindowsPhone, op Android ben ik nog niet zoiets als Driving Mode tegen gekomen (alerts worden uitgezet zodra je carkit verbonden is, alleen telefoongesprekken worden gemeld), de navigatie is goed (maar die is inmiddels ook op Android te krijgen).
Als het puur op productiviteit aankomt, is het echt wel een goede keus.

Daarbij is de interface gewoon erg overzichtelijk en reageert goed. Iets waar goedkope Android toestellen nog vrij vaak te wensen over laten.

Dus ja, als je het mij vraagt is een Lumia beter, als je voor weinig geld veel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
McKaamos schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:08:
[...]

Dus ja, als je het mij vraagt is een Lumia beter, als je voor weinig geld veel wil hebben.
Mee eens. Voor het geld dat ik voor die 630 heb betaald (130 euro ofzo? En nu kost ie nog ong 120 euro: een koopje, zonder meer) geloof ik niet dat er een gelijkwaardig Androidtoestel is. Maar zodra je rond de 200 euro gaat zoeken, dan zou ik liever mijn Moto G hebben, vanwege de notificatieled (zijn er uberhaupt Windows Phones met zo'n ding? Ik zou niet meer zonder willen) en de flitser, en het OS (als ik mag kiezen heb ik toch liever Android dan WP, maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur), of 4G. Of de front-camera, die m'n Lumia niet heeft. Het prijsverschil van ongeveer 50 euro vertaalt zich tussen die twee telefoons wel in een hoop features alles bij elkaar. Ik zou dat gewoon laten meewegen en dan kijken wat je wel en niet nodig hebt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 02-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Sja, alles wat je nu opnoemt, afgezien van de notificatie LED, zit wel op de Lumia 625 ;)
Die pak je nu, volgens de Pricewatch, al voor 140 euro.
Zelfde met de 640. Die heeft al die opties (en meer, maar minus de LED) wel, voor maar 160 euro.

Maargoed, ik ben het met je eens dat WP wel je ding moet zijn. Er is ook genoeg te zeggen voor Android of iOS.
Kwestie van smaak en gewenning.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 02-12-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij de Kijkshop verkopen ze de T-Mobile prepaid Lumia 640 voor €130 en die is simlockvrij, zoals al meerdere tweakers in het topic over deze telefoon bevestigd hebben. Ik denk niet, dat je momenteel voor die prijs iets beters vindt.

't Budget van TS is wel veel ruimer, maar heeft dat zin, als hij toch back to basics wil?

[ Voor 16% gewijzigd door Marly op 02-12-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:37
Een lumia 640 doet inderdaad alles wat je wilt. Indien je graag wat mooiers wil ga je naar een lumia 950 kijken, splinternieuw en vol met innovatie. Continuum lijkt me voor jou een interessante toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De dual-sim 4G Lumia 640 staat voor 160-170 euro op Amazon.fr , da's iets meer dan die 130 van de Kijkshop maar dan heb je wel dualsim. Verzending naar NL is iets van 5 euro, da's ook de moeite niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Dreamvoid op 08-12-2015 13:32 ]

Pagina: 1