Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 18:27
Hoi ik ben op zoek naar sleeved cables nu heb ik een modulaire voeding van saesonic maar dat zijn zwarte kabels nu zie ik een mooie set sleeved cables van corsair kan ik die ook gebruiken en op de kabels van de saesonic voeding zetten dus in principe de kabels verlengen niet recht streeks in de voeding of moet ik dan sleeved cables voor saesonic gebruiken

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
De corsair zal waarschijnlijk een andere pinout hebben op de stekkers dus het is aan te raden om een set te zoeken die gemaakt is voor jou model voeding. Cablemod heeft setjes voor modulaire voeding aleen weet niet of die van jou er tussen zit SE series is voor seasonic voedingen trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door Uberdude op 30-11-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Waarom zou Corsair een andere pinout hebben dan Seasonic? De aansluitingen op het moederbord zijn volgens mij allemaal hetzelfde en dus lijkt me dat de pinouts ook hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat misschien intressant kan zijn: Sommige PSU's van Corsair zijn feitelijk rebranded Seasonics. Wellicht zijn ook de die betreffende aansluitingen op de PSU hetzelfde.

Wellicht kun je nog proberen met behulp van reviews (met closeup foto's) van PSU's die jij hebt en voor de PSU welke je de kabels hebt gevonden van Corsair ontdekken of de aansluiting hetzelfde model heeft.

Ook zou je op je het prima forum van Corsair kunnen vragen op welke andere PSU's van Corsair de gevonden sleeved kabels passen (of dat bijvoorbeeld voor alle is of alleen bepaalde types). Als daarop het antwoord "ja" is, dan is er een goede kans dat die kabels ook op een Seasonic passen.

De pinout kun je ook onderzoeken, al verwacht ik de feitelijke volgorde (dus niet de connector) hetzelfde, omdat die volgens een specificatie weer aangesloten kunnen worden op de verschillende connectoren van moederborden en andere apparatuur.

Succes.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
Dankje zal eens verder zoeken op Google of ik meer kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
http://cablemod.com/

Zolang wij niet weten welke voeding je hebt kunnen in principe niks, alleen Seasonic is niet genoeg ;) .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kalekat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 06:43:
Waarom zou Corsair een andere pinout hebben dan Seasonic? De aansluitingen op het moederbord zijn volgens mij allemaal hetzelfde en dus lijkt me dat de pinouts ook hetzelfde zijn.
De pinout op de voeding is helaas vaak genoeg wel anders. Verder zit je nog met de connectors op de voeding zelf en bijvoorbeeld het clipje wat moet passen.

Edit: Je zou eventueel ook nog extenders kunnen kopen die gesleeved zijn. Van wat je dan kan zien lijken alle kabels gesleevd te zijn. Het zorgt alleen voor een hoop extra rommel achter het moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
Mijn voeding is de saesonic g series 550w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:29
Nicky83 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:30:
Hoi ik ben op zoek naar sleeved cables nu heb ik een modulaire voeding van saesonic maar dat zijn zwarte kabels nu zie ik een mooie set sleeved cables van corsair kan ik die ook gebruiken en op de kabels van de saesonic voeding zetten dus in principe de kabels verlengen niet recht streeks in de voeding of moet ik dan sleeved cables voor saesonic gebruiken

Alvast bedankt
gewoon extencies gebruiken dan hoef je niet naar de pinout te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:29
kalekat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 06:43:
pinout van iedere voeding is bijna anders vaak kruissen draden mekaar van 1 naar 6 of 3 naar 5 enz enz :P
Pagina: 1