TimeMachine zonder Time-capsule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:56
Hi,

Sinds kort maak ik op een twee partitie op mijn externe 1TB hdd een backup wanneer ik deze aansluit. Kan ik deze ook naar iCloud Drive laten opslaan of ergens anders wat geen time capsule is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

icloud drive is daar niet voor geschikt volgens mij. TimeMachine werkt naar mijn idee alleen naar een externe disk of andere NAS welke ondersteuning biedt voor timemachine of het AFP protocol.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Synology Nassen schijnen het te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:34
Jep hier een synology. Werkt perfect met timemachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je zou de .sparsbundle kunnen uploaden naar iCloud maar waarom zou je dat willen. Zonde van het geld en de moeite (je moet de oude zelf verwijderen voordat de nieuwe komt).

Een externe HD is toch prima? Neem er eventueel twee, zodat je om en om kunt backuppen en één buitenshuis kunt bewaren. Of backup op een QNAP of Synology NAS. Beide kunnen ze volgens mij AFP aan en dus Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:56
Helaas geen NAS staan, dan houd ik het bij de externe HDD. Ik ben wel van mening dat iCloud Drive best zou kunnen werken als online backup opslag locatie. Ik heb 50GB opslag bij Apple.

[ Voor 52% gewijzigd door Leezer14 op 01-12-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Backup naar icloud is natuurlijk kolder. Je maakt dan een backup naar een lokale folder die vervolgens door je macbook geupload moet worden naar icloud. Dat gaat namelijk niet rechtstreeks. Icloud is geen netwerk share ofzo. Dus als je backup 30gb is, moet je steeds al die bestanden laten uploaden. Zet je je macbook uit, is er geen upload geweest naar icloud en heb je geen backup.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:05:
Synology Nassen schijnen het te kunnen.
:$ Beschouw mijn bijdrage als niet geschreven, s.v.p.
Ik verwarde Time Backup (dat uitgefaseerd wordt op Synology nas-servers maar een alternatief krijgt in DSM 6.0) met Time Machine. Ik bied dan ook nederig mijn excuses aan.

Om er een positieve draai aan te geven; op de site van Synology staat daarvoor zelfs een uitgeschreven handleiding: Hoe een back-up maken van gegevens van Mac naar Synology NAS met Time Machine.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2015 08:36 . Reden: Ik ben een rund. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 23:15
Je kan eens kijken naar Arq. Daarmee kan je incrementele backups maken naar verschillende cloud storage diensten (en ook (S)FTP servers of lokale disks). Kies wel alleen voor de applicatie want op de website kan je ook cloud storage kopen (bij Pricing) maar dat regel je gewoon zelf met een account van Dropbox of Google Drive o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Western Digital MyCloud NASsen en externe HDD's kunnen ook Time Machine aan. Vaak zijn ze wat goedkoper dan QNAP of Synology (maar hebben ook minder features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Sircuri schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:03:
Backup naar icloud is natuurlijk kolder. Je maakt dan een backup naar een lokale folder die vervolgens door je macbook geupload moet worden naar icloud. Dat gaat namelijk niet rechtstreeks. Icloud is geen netwerk share ofzo. Dus als je backup 30gb is, moet je steeds al die bestanden laten uploaden. Zet je je macbook uit, is er geen upload geweest naar icloud en heb je geen backup.
Dat is natuurlijk iets te kort door de bocht. iPhone en iPad kunnen namelijk wel een iCloud backup maken die niet weer lokaal wordt opgeslagen op je Mac.
Apple kan het zo inbouwen dat je een backup van je Mac naar iCloud kan maken zonder hem terug te zetten. Echter zijn backups van Macs vele malen groter dan die van iDevices. En als je daarna de kracht van Time Machine nog wilt gebruiken (bladeren door de tijd op zoek naar de juiste versie ergens in tijd) dan betaal je je blauw (en is een NAS waarschijnlijk goedkoper).
Pagina: 1