Mijn schoonvader heeft mij gevraagd om voor hem een game pc samen te stellen. Aan jullie de vraag om er eens naar te kijken en daar waar nodig feedback te geven. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080P. Games zoals The Witcher 3, Fallout 4, CoD BO 3, Payday 2, TF 2, Metro Redux, World of Tanks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. OS, scherm, tobo en muis ben ik nu rond de €1200 uitgekomen. Dit is redelijkerwijs ook de max. Ik zet de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hele berg (externe) hd's. Headset en boxen set is ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard riedeltje + OS + scherm + tobo & muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de gpu heb ik gekozen voor Nvidia, dit omdat ik dat zelf ook heb en het dus voor mij en daarom ook voor mijn schoonvader makkelijker (bekend) is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, er zal vooral met een headset op gegamed worden, dus qua geluid geen eisen. Daarnaast staat de kast verdekt opgesteld, dus daarom ook geen fancy kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil heel graag het meeste bang for buck hebben. Onderstaande lijst is één grote copy paste van de BBG van november (beter goed gejat dan slecht bedacht
) Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind het toch even fijn als er nog een keer naar gekeken wordt vooraleer ik alles ga bestellen.
Mijn afwegingen:
I5-6400 leek me de logische keuze, komt ook uit de BBG. Meerwaarde van 6500 is er m.i. voor zijn wensen niet.
Mobo leek me ook de logische keuze. Is voorzien van de meeste aansluitingen, gezien de wensen.
MSI 970. Prima reviews, stil, zuinig, no brainer.
CM N300 heb ik al eens eerder mee gewerkt, prettige ruime kast die voldoet aan de gestelde eisen.
Het scherm heb ik uit een ander topic opgepikt. Is groot genoeg en een AMVA. Dit lijkt mij goed aan te sluiten bij de wensen van het gamen (lage responsetime en goed contrast)
W 8.1 scheelt een paar euro met W10. Daarna een upgrade naar W10.
RAM komt ook uit de BBG. DDR4, past mooi bij het mobo en cpu.
PSU n.a.v. onderstaande feedback.
SSD, zelf heb ik een Crucial. Samsung biedt 2 jaar extra garantie, prijsverschil is verwaarloosbaar en ik moet bekennen dat de reviews van de nieuwste Crucial ssd's niet al te positief zijn.
Bedankt alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080P. Games zoals The Witcher 3, Fallout 4, CoD BO 3, Payday 2, TF 2, Metro Redux, World of Tanks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. OS, scherm, tobo en muis ben ik nu rond de €1200 uitgekomen. Dit is redelijkerwijs ook de max. Ik zet de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hele berg (externe) hd's. Headset en boxen set is ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard riedeltje + OS + scherm + tobo & muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de gpu heb ik gekozen voor Nvidia, dit omdat ik dat zelf ook heb en het dus voor mij en daarom ook voor mijn schoonvader makkelijker (bekend) is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, er zal vooral met een headset op gegamed worden, dus qua geluid geen eisen. Daarnaast staat de kast verdekt opgesteld, dus daarom ook geen fancy kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil heel graag het meeste bang for buck hebben. Onderstaande lijst is één grote copy paste van de BBG van november (beter goed gejat dan slecht bedacht
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 193,80 | € 193,80 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 41,14 | € 41,14 |
| 1 | Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart | € 166,50 | € 166,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 62,98 | € 62,98 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty) | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.156,55 | |
Mijn afwegingen:
I5-6400 leek me de logische keuze, komt ook uit de BBG. Meerwaarde van 6500 is er m.i. voor zijn wensen niet.
Mobo leek me ook de logische keuze. Is voorzien van de meeste aansluitingen, gezien de wensen.
MSI 970. Prima reviews, stil, zuinig, no brainer.
CM N300 heb ik al eens eerder mee gewerkt, prettige ruime kast die voldoet aan de gestelde eisen.
Het scherm heb ik uit een ander topic opgepikt. Is groot genoeg en een AMVA. Dit lijkt mij goed aan te sluiten bij de wensen van het gamen (lage responsetime en goed contrast)
W 8.1 scheelt een paar euro met W10. Daarna een upgrade naar W10.
RAM komt ook uit de BBG. DDR4, past mooi bij het mobo en cpu.
PSU n.a.v. onderstaande feedback.
SSD, zelf heb ik een Crucial. Samsung biedt 2 jaar extra garantie, prijsverschil is verwaarloosbaar en ik moet bekennen dat de reviews van de nieuwste Crucial ssd's niet al te positief zijn.
Bedankt alvast!
[ Voor 1% gewijzigd door Bobbreede op 01-12-2015 19:10 . Reden: Feedback op voeding ]
Why so serious?