Game PC voor schoonvader, €1200

Pagina: 1
Acties:

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 18:45
Mijn schoonvader heeft mij gevraagd om voor hem een game pc samen te stellen. Aan jullie de vraag om er eens naar te kijken en daar waar nodig feedback te geven. :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080P. Games zoals The Witcher 3, Fallout 4, CoD BO 3, Payday 2, TF 2, Metro Redux, World of Tanks.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. OS, scherm, tobo en muis ben ik nu rond de €1200 uitgekomen. Dit is redelijkerwijs ook de max. Ik zet de pc zelf in elkaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hele berg (externe) hd's. Headset en boxen set is ook aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard riedeltje + OS + scherm + tobo & muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de gpu heb ik gekozen voor Nvidia, dit omdat ik dat zelf ook heb en het dus voor mij en daarom ook voor mijn schoonvader makkelijker (bekend) is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, er zal vooral met een headset op gegamed worden, dus qua geluid geen eisen. Daarnaast staat de kast verdekt opgesteld, dus daarom ook geen fancy kast.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil heel graag het meeste bang for buck hebben. Onderstaande lijst is één grote copy paste van de BBG van november (beter goed gejat dan slecht bedacht 8)7 ) Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind het toch even fijn als er nog een keer naar gekeken wordt vooraleer ik alles ga bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,80€ 193,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 90,95€ 90,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,14€ 41,14
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 166,50€ 166,50
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 62,98€ 62,98
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 38,-€ 38,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,55

Mijn afwegingen:

I5-6400 leek me de logische keuze, komt ook uit de BBG. Meerwaarde van 6500 is er m.i. voor zijn wensen niet.

Mobo leek me ook de logische keuze. Is voorzien van de meeste aansluitingen, gezien de wensen.

MSI 970. Prima reviews, stil, zuinig, no brainer.

CM N300 heb ik al eens eerder mee gewerkt, prettige ruime kast die voldoet aan de gestelde eisen.

Het scherm heb ik uit een ander topic opgepikt. Is groot genoeg en een AMVA. Dit lijkt mij goed aan te sluiten bij de wensen van het gamen (lage responsetime en goed contrast)

W 8.1 scheelt een paar euro met W10. Daarna een upgrade naar W10.

RAM komt ook uit de BBG. DDR4, past mooi bij het mobo en cpu.

PSU n.a.v. onderstaande feedback.

SSD, zelf heb ik een Crucial. Samsung biedt 2 jaar extra garantie, prijsverschil is verwaarloosbaar en ik moet bekennen dat de reviews van de nieuwste Crucial ssd's niet al te positief zijn.

Bedankt alvast! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Bobbreede op 01-12-2015 19:10 . Reden: Feedback op voeding ]

Why so serious?

Verwijderd

Je kan op sites zoals g2a windows keys krijgen voor iets minder en als jij iemand kent die in het onderwijs werkt/op de middelbare of hoger zit, is er een grote kans dat zij een slim.nl account hebben/kunnen maken. Hiervan kan je meestal een goedkope of gratis versie van windows en office krijgen. Voor de rest lijkt het mij een prima lijst!

• Bobbreede
Dankje voor je tips! :) Helaas ben ik niet iemand en ken ik ook verder niemand op het voortgezet onderwijs... Dan maar via g2a.

Why so serious?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Het enige wat ik nog mis een gewone HDD 250gb zeker met games als Witcher 3 en Fallout zit dat zo vol.
Dan kan je games die regelmatig worden gespeeld op de SSD en de rest op de HDD.

In principe geen prestatie verlies de games laden alleen wat langzamer.

Meestal raad ik deze HDD van 1TB aan :

pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

• Bobbreede
Dat is het 'm, daar heeft ie er al zat van 8)7 staat ook bij de componenten die ik mee wil nemen, want je hebt helemaal gelijk hoor!

Why so serious?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De gekozen voeding is niet echt een goede, is gebaseerd op het FSP Raider (downgrade van Aurum) platform, wat garant staat voor slechte prestaties. Deze voeding is dan ook geen uitzondering, ook prijstechnisch gezien is die helemaal niet interessant en de kwaliteit is nu ook niet echt bijzonder.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• AFCA_Timon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10-2022

AFCA_Timon

Geen ajacied

In de benchmarks doet de i5 6400 nog steeds onder voor de i5 4460, voor een hogere prijs.

I may not be the best, but I'm defenitely not like the rest!

• Bobbreede
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:00:
De gekozen voeding is niet echt een goede, is gebaseerd op het FSP Raider (downgrade van Aurum) platform, wat garant staat voor slechte prestaties. Deze voeding is dan ook geen uitzondering, ook prijstechnisch gezien is die helemaal niet interessant en de kwaliteit is nu ook niet echt bijzonder.
Dankje voor de heads up. Het zou te makkelijk zijn om te vragen welke ik dan wel moet kiezen, dus ik heb even wat rond gezocht, o.a. in het Voeding advies en informatie topic. Als ik dan jouw reviews erbij pak springen deze twee in het oog.

Deze en deze

Dan ga ik je wel vragen, welke van bovenstaande twee voedingen adviseer je dan? :) Alvast bedankt!

Why so serious?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beide zijn goede opties voor hun prijs, maar de Antec is niet meer op voorraad. Door de BBG is de vraag in NL groter dan het aanbod. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:51

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Als je de SP 10 te duur vind kan dit ook nog een leuke optie zijn:
pricewatch: Cooler Master GM G450M

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Bobbreede
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:53:
Beide zijn goede opties voor hun prijs, maar de Antec is niet meer op voorraad. Door de BBG is de vraag in NL groter dan het aanbod. :p
En dat all thanks to you ;) Maar dan wordt het toch de be quiet! Straight Power 10 400W. Blijkt wel als ik zo in het grote topic lees dat deze beter is en daarom ook de €20,- meer waard is. Dank jullie beide voor jullie advies! :)

Ps. Denk dat ik mijn eigen voeding ook ga vervangen n.a.v. de feedback >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Bobbreede op 01-12-2015 19:12 ]

Why so serious?

Pagina: 1