Kun je PlayStation 4 aansluiten op oude tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.565 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zopas ook een PlayStation 4 gekocht, maar zou hem willen aansluiten op een oude tv zonder hdmi aansluiting. Gaat dit enkel met hdmi naar scart kabel? Of moet je daar een adapter voor hebben?

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zal je even verwijzen naar Het algemeen beleid #quickstart. Het is ook de bedoeling dat je zelf moeite steekt in je probleem.

Dit soort informatie kun je toch prima zelf opzoeken. HDMI is digitaal en scart is analoog dus daar moet een converter tussen. Moet je jezelf wel afvragen of je zoiets moet willen. De PS4 kan prachtig full-hd beeld uit sturen en dan wil je het aansluiten op een ouderwetse tv. Ik zou het geld van die converter bij een nieuwe tv leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerix
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-08-2017
Ik heb een Xbox 360 aangesloten op een gewone tv (=CRT), en het beeld is prima. Naast de meegeleverde HDMI kabel was dus ook een HDMI-scart en dat werkt meteen.

Ben erg verrast door de chagrijnige toon van onwetende moderator, speciaal hiervoor een account aangemaakt.

Opzoeken doe je ook door vragen te stellen op een forum meneer de moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 10:18

Hegeman

Weet van alles wat

tweakerix schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:48:
Ik heb een Xbox 360 aangesloten op een gewone tv (=CRT), en het beeld is prima. Naast de meegeleverde HDMI kabel was dus ook een HDMI-scart en dat werkt meteen.

Ben erg verrast door de chagrijnige toon van onwetende moderator, speciaal hiervoor een account aangemaakt.

Kwestie van regels, anders wordt het een zooitje ongeregeld bij elkaar.
Daarom wordt er input verwacht van de topic starter zelf.
Hoe moeilijk kan het zijn om even een google opdracht te versturen, vergt minder energie dan een bericht op Tweakers typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:43
Had niet gehoeven, topic is van 2015... denk dat hij het ondertussen al wel of geprobeerd had of niet meer relevant is.. Daarnaast is zoiets met 1 zoekopdracht op google te vinden. Tweakers is geen helpdesk waar je gewoon je vragen kan dumpen, we gaan er van uit dat je zelf ook wat onderzoek doet om te voorkomen dat er honderden topics komen die met 1 zoekopdracht te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Laten we het dan maar niet hebben over dat het redelijk kansloos is om een account aan te maken om op een topic uit 2015 te reageren... Bij registratie ben je akkoord gegaan met de regels die gelden op GoT. In die regels staat onder andere dat we hier enige vorm van eigen inzet verwachten. De opmerking van mijn collega was dus niet meer dan terecht. Sterker nog, hij had dit topic ook kunnen voorzien van een slotje wegens te weinig inzet. In diezelfde regels staat ook dat commentaar op moderatie via DM of e-mail mag en niet besproken wordt in het topic. Daarbij heeft mijn collega gelijk als het gaat om het signaal: SCART is analoog en kan je niet via een simpele kabel naar HDMI krijgen. De XBox 360 heeft een custom connector voor SCART en Component Out en is zeker geen gewone HDMI. Als er iemand hier dus onwetend is ben jij @tweakerix het wel...

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 02-08-2017 09:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.