Screendump verbeteren en resolutie verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Regelmatig moet ik screendumps maken van het en of het ander. Nu krijg ik deze screendumps op 72 dpi binnen in Photoshop.

Hiermee kan ik deze verhogen (meestal betreft het afbeeldingen voor een verslag of iets dergelijks)

Toch gaat dit ten koste van de scherpheid van het plaatje. Ook met de plug-ins van Photoshop lukt het me niet om hem mooi scherp te krijgen. (Sharpen en Sharpen More) :(

Weet iemand een goed progje of heeft iemand een algemeen recept voor Photoshop (6) zodat de screendumps er beter uit komen te zien in mijn rapporten?

FYI: Screendumps is de enige manier omdat het betreffende programma geen enkele export mogelijkheid heeft afgezien van zijn eigen formaat, welke niet compatible is met andere software.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Ja daar is een proggie voor, nog ff geduld en er is vast iemand die je ook kan vertellen hoe het heet

Flickr

Verwijderd

Hypersnap is een programmaatje om screenshots te maken.
Maar ik snap je vraag niet helemaal, wil je screenshots uitvergroten of hogere kwaliteits screenshots?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:10 schreef DeFeCt het volgende:
Ja daar is een proggie voor, nog ff geduld en er is vast iemand die je ook kan vertellen hoe het heet
wat je ook kan vragen en wat best goed werkt, is het volgende;

Vraag of ze de screenshots in een hele hoge resolutie maken bijv 1280 x 1024 of beter 1600 x 1200 dit levert (in Centimeters) gezien vrij grote beelden op (voor 1280 x 1024 is dit 45 x 36 cm bij 72 dpi).

zet vervolgens "resample image" uit en vul bij "dpi" 300 in dan hou je dus een High res beeld over van 10 x 8 cm. :)

Bij 1600 x 1200 is de verhouding 56 x 45 cm bij 72 dpi
en 13 x 10 cm bij 300 dpi.

Je kan bijv. ook 200 dpi gebruiken dan blijven er nog meer centimeters over van het origineel.

Ik hoop dat dit je helpt.

Verwijderd

Je kun ook je resolutie hoger zetten -> dan een screenshot maken dan plakke in photoshop natuurlijk...

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:44
sharpen is niet de juiste.

Resize altijd bubic en gebruik "unsharp mask". Op die manier kan je je plaatje tot 50% groter maken. Interpoleren gaat maar tot op zekere hoogte.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:34 schreef SFie het volgende:
Je kun ook je resolutie hoger zetten ->
Oh ja? waar zet je dan je resolutie hoger.. ben ik erg benieuwd naar

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 13:32 schreef SpiritX het volgende:
Hypersnap is een programmaatje om screenshots te maken.
Maar ik snap je vraag niet helemaal, wil je screenshots uitvergroten of hogere kwaliteits screenshots?
Hogere kwaliteits screenshots. Zoals ze er nu soms uit zien in een verslag, dat lijkt echt nergens naar.
Op woensdag 20 juni 2001 13:35 schreef Shadow3333 het volgende:
Oh ja? waar zet je dan je resolutie hoger.. ben ik erg benieuwd naar
* Schonhose ook, is hij direct van het probleem af.

Shadow3333 "resample image" Waar kan ik die vinden? (Heb zitten zoeken, maar zie door de opties de keuzes niet meer :( )

Wat is het verschil trouwens tussen bubic en bi-bubic etc? :?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Verwijderd

Er is een programma waarmee je images met minimale kwaliteits- en scherpteverlies kunt vergroten:
S-Spline

Misschien dat je daar iets aan hebt?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 20 juni 2001 14:22 schreef Blues het volgende:
Er is een programma waarmee je images met minimale kwaliteits- en scherpteverlies kunt vergroten:
S-Spline

Misschien dat je daar iets aan hebt?
Dat is dan 2 minuten consultancy op conto van singularit.com

Flickr

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Net ff wezen kijken op de site. Ziet er inderdaad veel belovend uit.

Ik zal zeker het ff proberen.

Maar dat moet toch ook kunnen in Photoshop?
Op woensdag 20 juni 2001 14:26 schreef DeFeCt het volgende:

Huh :?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:21 schreef Morpheus25 het volgende:

Shadow3333 "resample image" Waar kan ik die vinden? (Heb zitten zoeken, maar zie door de opties de keuzes niet meer :( )
Tuurlijk kan het in Photoshop!!!
kijk hier zit de optie als je die uitzet krijg je precies wat je wilt! hoef je ook niet al die progjes te downen en te installen.

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/got/voorbeeld.gif

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Thanks, dat ik daar over heen keek.... |:(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 16:33 schreef Morpheus25 het volgende:
Thanks, dat ik daar over heen keek.... |:(
NP!! ik hoop dat het lukt met je screenshots

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:26 schreef DeFeCt het volgende:
Vergeet het kwartiertje 'conceptual brainstorming' niet. Bovendien wil ik natuurlijk ook de 3 slokken uit Brazilie geimporteerde handgeplukte grade-A koffie die ik dronk tijdens het surfen naar die site declareren.

Dat mijn antwoord totaal niet sloeg op de vraag die hij stelde, is natuurlijk van geen belang.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 11:05 schreef Blues het volgende:
Dat mijn antwoord totaal niet sloeg op de vraag die hij stelde, is natuurlijk van geen belang.
Misschien niet helemaal wat ik bedoelde, maar desalniettemin (is dat wel 1 woord :? ) was het wel een handig linkje >:)

* Schonhose bedankt Blues voor de waardevolle bijdrage aan deze discussie :D

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:06 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het in Photoshop!!!
kijk hier zit de optie als je die uitzet krijg je precies wat je wilt! hoef je ook niet al die progjes te downen en te installen.

[afbeelding]
Shit nou is voorbeeld.gif er niet meer, kan iemand misschien nog ff aanwijzen wat ik moet uitschakelen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Misschien moet je gewoon een topic niet meer kicken na bijna een jaar.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.