Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MultimediaLaptop Asus vs MSI

Pagina: 1
Acties:

• cpkiller
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 22:49
Ik wil iemand helpen bij het kiezen van een laptop, ik twijfel nog tussen twee laptops, eerst even de standaard vragen beantwoord:

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is niet voor mij, maar voor iemand die hem voornamelijk voor Photoshop, Videobewerken e.d. gaat gebruiken. Hij mag als desktopvervanger beschouwd worden, dus hij hoeft niet heel lang mee te gaan op een acculading. Windows 10 wordt waarschijnlijk het OS. (aangezien dat standaard geleverd wordt en ik eigenlijk niet weet of PS überhaupt op iets anders werkt) Gaming zal geen rol spelen bij de keuze, maar foto's en video's bewerken dus wel. Daarom zat ik wel aan een goede videokaart te denken.

Wat is je budget?
Zijn budget is ongeveer 1000 euro, zoveel mogelijk waar voor dat geld. Hij heeft nu een MacBook, dus hij vindt dat al weinig geld.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, dat is niet zijn plan, maar als dat toevallig kan is dat natuurlijk mooi.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf meteen aan ASUS of LENOVO te denken, aangezien ik ASUS goede laptops neerzet en Lenovo gewoon goedkoop is, uiteindelijk kwam ik mede door de prijs bij deze twee laptops uit:

MSI Gaming Series GP62 2QE-239NL en Asus ROG GL552VW-CN108T

Hier mooi naast elkaar:
http://tweakers.net/price.../468629;465277/categorie/

Het scheelt dus maar 40 euro, daarvoor ga je een CPU generatie verder en wordt de videokaart iets beter, maar lever je stevig in op de opslagmogelijkheden en wordt hij een derde dikker. Ook las ik in de LBBG van december dit:
De pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN104T is weliswaar een gamelaptop, maar de opzichtigheid van het uiterlijk valt mee. Bovendien krijg je een hoop hardware voor je geld: Skylake quadcore i7, 16GB ram, GTX 960, 128GB ssd en een 1TB hdd en een mat ips-scherm. Mogelijke nadelen: volgens ultrabookreview.com is 'ie zwaar en heeft 'ie een korte accuduur (niet zo boeiend voor een multimedialaptop imo) en valt de bouwkwaliteit, in het bijzonder die van het scherm, tegen, net als het toetsenbord en trackpad (wel boeiend voor vrijwel iedere laptop en helemaal als je er 1300eu voor betaalt).
Aan de andere kant heb ik eigenlijk nooit iets gehoord (positief noch negatief) over een MSI laptop en kan ik daar dus niet over oordelen, ik ben daar dan ook een beetje huiverig voor, maar de verschillen zijn zo divers dat ik echt geen flauw idee heb welke beter is. Hier een link naar een review van de MSI GP62 2QE. Nu zou ik denk ik toch voor de ASUS gaan en zelf een SSD inbouwen, maar ik hoor graag jullie mening! Alvast bedankt!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Jeetje. Voor iemand die nu een Macbook heeft gaat hij zeker schrikken van het ontwerp van deze twee jongens. Weet je zeker dat deze persoon open staat voor dit soort modellen?

Verder de volgende dingen:
- De MSI 62-serie staat bekend vanwege een slechte bouwkwaliteit, en staat hiermee op gelijke voet als Asus.
- De MSI zou ik afraden vanwege het gebrekkige scherm. Voor iemand die foto's en video's bewerkt lijkt me dit nogal belangrijk.
- De genoemde Asus ROG staat ook niet bekend om de schermkwaliteit (één review zegt zelfs IPS-bleeding).
- Welke Macbook heeft die persoon nu?
- Wat bedoel je met 'photoshop e.d.'?
Adobe Photoshop leunt op de videokaart terwijl Adobe Lightroom leunt op de processor.

• cpkiller
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 22:49
Bedankt voor je reactie! Ik begon inderdaad al te twijfelen of deze laptops überhaupt goede keuzes waren.
Hij heeft nu een Macbook Pro en hij wilt meer met video's bewerken doen, welke programma's heeft hij niet aangegeven, maar ik wilde dus in ieder geval wel een nette videokaart.
Ah ik wist helemaal niet dat Photoshop meer leunde op de videokaart, al is dat natuurlijk wel logisch. Hij doet niets met fotografie, dus ik denk dat hij ook niets met lightroom zal gaan doen.
Maar dan is de processor dus geen hele hoge prioriteit meer, al is een snelle natuurlijk wel fijn.

Heb je toevallig een aanrader?