Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuws van HWI 2 dagen eerder dan bij Tweakers.

Pagina: 1
Acties:

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Er zijn vrij vaak discussies over nieuwsartikelen die erg laat worden gepost door Tweakers. Vaak zijn die beschuldigingen onterecht. Op HWI zie ik voor mijn gevoel vaker een nieuwsartikel die al een aantal dagen op Tweakers staat.

In dit geval wil ik dan toch graag aangeven dat het nieuwsitem over de unlockte core van de PS4, bijna 48 later op Tweakers is geplaatst:
nieuws: Sony geeft ontwikkelaars toegang tot zevende core van PlayStation 4-cpu

http://nl.hardware.info/n...-ps4-voor-meer-prestaties

De grote vraag die nu gesteld kan worden, is het artikel van HWI een aankondiging en van Tweakers de bevestiging of zijn de uiteindelijke sources hetzelfde?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HWI: Door Michiel Berkhout zaterdag 28 november 2015 19:48, bron: TweakTown
Probleem gevonden ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Raven schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:49:
HWI: Door Michiel Berkhout zaterdag 28 november 2015 19:48, bron: TweakTown
Probleem gevonden ;)
_/-\o_
TweakTown is natuurlijk het underground gedeelte van Tweakers :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik doelde op het in het weekend posten van nieuwsberichten, dat gebeurt hier dan niet zo heel erg vaak :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik geef je deels gelijk. Inderdaad, TweakTown/HWI hadden dit bericht op zaterdag. Toen was het nieuws echter alleen nog gebaseerd op de patch notes van FMOD. Vandaag heeft Eurogamer bericht van zijn bronnen gehad waarin de wijziging bevestigd werd. Het bericht van HWI staat tussen aanhalingstekens omdat toen nog net niet met zekerheid gesteld kon worden dat kern nummer 7 openstaat voor devs. Vandaag, met de bevestiging van EG, kan je er praktisch zeker van zijn dat het inderdaad waar is. Dat is een prima moment om het nieuws te brengen.

Een ander voorbeeld: Nokia probeert Alcatel-Lucent voor honderdmiljoenmiljard over te nemen. Da's nieuws als je het mij vraagt. Daar gaan de aandeelhouders van A-L echter nog over stemmen, dus het is nog niet zeker. Voor die tijd zie je het (waarschijnlijk) niet op de frontpage verschijnen.

Er komt natuurlijk ook nog eens bij kijken dat je in het weekend in principe één redacteur hebt en doordeweeks een heel team. Meer ogen, meer handen, meer hersens. Als het nieuws doordeweeks uitkwam, hadden we het mogelijk inderdaad meteen gepost, maar die inschatting had ik persoonlijk aan de nieuwscoördinator overgelaten.

Hoe dan ook, als het nieuws zaterdag al praktisch zeker klopte, dan had ik het vanavond niet gebracht. +/- 48 uur later is dan te laat, zeker als het om een andere Nederlandse nieuwssite gaat.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik persoonlijk vind het fijn dat Tweakers niet altijd gewoon berichten copy/paste of voor waarheid aanneemt en wacht op bevestiging. Of dat in dit geval ook zo was (weekend) durf ik niet te zeggen, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het sites die nieuws te snel pushen en vaak met 'oh-shit' als gevolg.

Ik vind T.net een integer en betrouwbaar netwerk en op gebied van nieuws vertrouw ik er vaak op dat T.net uitgezocht heeft of het waar is of niet. Enige minpunt vind ik dat het te mainstream is geworden, maar dat heeft ook te maken met het feit dat alles wat met technologie te maken heeft ook echt mainstream is geworden op technische dingen na.

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:33
RedHat schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:41:
Ik persoonlijk vind het fijn dat Tweakers niet altijd gewoon berichten copy/paste of voor waarheid aanneemt en wacht op bevestiging. Of dat in dit geval ook zo was (weekend) durf ik niet te zeggen, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het sites die nieuws te snel pushen en vaak met 'oh-shit' als gevolg.
Dat waardeer ik serieus. We doen ons best.
Ik vind T.net een integer en betrouwbaar netwerk en op gebied van nieuws vertrouw ik er vaak op dat T.net uitgezocht heeft of het waar is of niet. Enige minpunt vind ik dat het te mainstream is geworden, maar dat heeft ook te maken met het feit dat alles wat met technologie te maken heeft ook echt mainstream is geworden op technische dingen na.
Hier heb ik dan weer minder over te zeggen. ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Mark, de reden is duidelijk en het was terecht om even te wachten.
Ik kan me wat dat betreft ook grotendeels vinden met de reactie van RedHat. Nieuws wordt beter geverifieerd en (gelukkig) niet altijd wordt gekopieerd en geplakt.
Dat Tweakers meer mainstream is geworden, dat kan ermee te maken hebben dat er in steeds meer apparaten techniek zit en dat onze kennis wat breder is geworden in de loop der tijd. Tweakers is niet meer alleen overclocken, maar ook het bezitten van andere hoogstaande technische apparatuur.

Zaken waarover ik hoop dat Tweakers meer zou kunnen schrijven, maar wellicht een vak apart is:
Autoradio's, tot 3 jaar geleden had je regelmatig nieuwsberichten over autoradio's. Nu is het alleen terug te lezen als het op een beurs wordt aangekondigd. Voorbeeld: Androidcar is te koop via diverse autoradio's maar dat zie je hier niet terugkomen.
Nieuws over andere Hi-Fi apparatuur zoals mediaspelers, versterkers, etc.
Ik kan me voorstellen dat voor dergelijke nieuwsberichten expertise vanuit de redactie nodig is en dat dit bewust op een lager pitje staat (vanwege de getoonde interesse vanuit de bezoekers).

Wat meer hardware testen: Momenteel lijkt HWI daarin terrein te winnen. Core hardware, dat is hetgeen waarmee Tweakers is begonnen.

Wat mij betreft blijft Tweakers de nr.1 techsite om te bezoeken.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Cyphax

Moderator LNX
RedHat schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:41:
Ik persoonlijk vind het fijn dat Tweakers niet altijd gewoon berichten copy/paste of voor waarheid aanneemt en wacht op bevestiging.
Of eerst zelf op onderzoek uit gaat. Ik vind dat ook een voordeel; neem vooral de tijd om beter te berichten dan de rest, al bericht je dan mogelijk wat later. Als ik alles meteen wil weten, dan kan een reguliere nieuwssite toch al niet zomaar opboksen tegen een aggregator (zoals Hacker News), maar de toegevoegde waarde zit dan echt puur in het werk van de redactie.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1