Aanschaf TV + 5.1 Speakerset om aan te sluiten aan PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
Ik zoek een?
Ik zoek zowel een TV van 49-55" (4K) als een 5.1 Speakerset. (en hier moet ook nog een versterker bij ofzo)??
Ik ben zelf echt een mega leek op dit gebied en heb ook geen idee hoe ik die dingen allemaal aan moet gaan sluiten.. (al zal het vrij gemakkelijk zijn)

Wat is je budget?
Ik dacht voor de speakerset zo'n 200-300 euro en voor de TV zo'n 600-700 euro, als dat te weinig is voor mijn eisen hoor ik het graag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV + Speaker set aansluiten op mijn PC (via HDMI) zodat ik er films/series op kan afspelen en zodat ik er op kan gamen (4K racegames? - heb een vrij goede gaming PC, R9 290, i5 4460, 8gb ram).
Ik heb ook nog een Humax kastje van Ziggo, die zit nu ook via HDMI aan mijn TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
TV opties die me geschikt leken:
pricewatch: LG 49UF640V Zwart
pricewatch: Philips 50PUK6400 Zwart
pricewatch: Samsung UE50HU6900S Zwart

Speakers:
pricewatch: LG BH7440P
pricewatch: Philips HTB3550G

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nog geen versterker, en zoals gezegd, weinig idee hoe ik mijn speakers straks aan ga sluiten.. Via versterker naar de TV? Krijg ik dan het geluid ook mee via mijn PC?

Als je zin hebt om iets zinnigs te typen ben ik je dankbaar.. Ik weet dat dit een beetje klinkt als een "please help mij" post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Qua aansluiten is het meest voor de hand liggend dat je een surround receiver koopt. Dan leg je een HDMI kabel van de HDMI-uitgang van de receiver naar de HDMI-ingang van de televisie. Daarna sluit je de computer en Humax beiden met HDMI kabels aan op HDMI-ingangen van de receiver. Dit stelt niet veel voor, volg de handleiding en klaar. De speakers moeten uiteraard aangesloten worden op de receiver. Op die receiver kies je of je het geluid wil van de computer of Humax.

Ik zie nu dat je geen speakersets hebt uitgezocht maar home cinema sets. Dit is een speakersetje waar al een receiver bij zit. Een eventuele losse surround receiver zou dan niet meer nodig zijn. Van de genoemde Philips is me even niet duidelijk hoeveel HDMI-ingangen deze heeft. De LG heeft er 2 dus dat zou voor jou nu voldoende zijn. Het zijn overigens niet de meest bijzondere sets maar dat kan je voor die prijs ook niet verwachten. Prima om films mee te kijk of te gamen maar muziek zal er niet heel fantastisch uit klinken.

Wat betreft je selectie televisies, zou ik je aanraden om nog eens een aantal tv-aankoopadvies topics door te nemen. Philips wordt doorgaans niet zo geweldig gewaardeerd en die HU6900 van Samsung is gewoonweg een ontzettend slechte televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Ik zou niet snel naar de alles in één setjes kijken van merken als samsung, sony of LG.
Er komt uiteraard een beter/leuker geluid uit, dan uit de tv, maar daar is het ook mee gezegd.

Tevens zijn de aansluitmogelijkheden vaak behoorlijk beperkt van de meegeleverde versterker/receiver. Wat je ook vaak ziet is dat er gebruik wordt gemaakt van passieve subwoofer, dit houdt in dat de versterker ook de subwoofer voorzien van vermogen. Upgraden naar betere speakers gaat ook vaak erg lastig bij dit soort setjes.

Ik zou kijken naar een losse receiver en daar dan losse speakers bij zoeken, of in elk geval een setje met een receiver met voldoende aansluitmogelijkheden waarbij je op een later tijdstip de speakers kunt upgraden en de receiver behoud, denk dan is aan dit setje:

http://www.kieskeurig.nl/...02-onkyo-ht-s6505/prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
D vd V en NL_Scratch, bedankt voor jullie reacties!

Ik moet misschien ook iets meer achtergrond geven – mijn huidige “setup” bestaat uit een 7 (?) jaar oude 32” Sony Bravia (well Full HD) – met een “niet al te best” geluid rechtstreeks uit de TV.

Ik heb voor nu dus behoefte aan iets meer, dat voor een aantal jaar het leuk moet doen. Als ik over een aantal jaar ga upgraden heb ik waarschijnlijk een boel geld meer te besteden en ben ik van plan mijn hele zooitje weg te doen (weggeven/verkopen aan familie ofzo) en weer wat nieuwe dingen aan te schaffen. Ik verwacht voor nu ook geen wonderen van mijn setje.

Ik heb ook gekeken naar de subwoofer. Blijkbaar is de subwoofer van de Philips passief en heb ik dus een versterker nodig. Als ik de LG aanschaf zou ik dit dus niet nodig hebben? (deze heeft actieve subwoofer)

Dus, als ik deze LG aan zou schaffen zou ik mijn PC + Humax kunnen aansluiten op de receiver van de LG en dit signaal doorsturen via HDMI uit naar mijn TV – wat ik begrijp is dat er dus ook beeld mee komt via deze receiver, dus ik hoef niet een extra kabel van mijn PC/Humax rechtstreeks naar de TV te doen.
Werkt dat dan ook voor 4K beeld? Dus via mijn PC 4K beeld doorsturen (dat zou mijn R9 290 moeten kunnen)?

Vraagje is nog, wat als ik ook een PS4 of Xbox (heb ik nog niet, misschien in de nabije toekomst) aan zou willen sluiten op de speaker, kan dat dan met een HDMI splitter? Dus bijvoorbeeld Humax + PS4 op splitter – splitter in HDMI in van de LG receiver?

De Onkyo die je aan geeft heeft inderdaad een boel meer audio en videoverbindingen, maar de vraag is of ik die dan uberhaubt ga gebruiken. En is het geluid dat daar uit komt dan nu al een stuk beter, de €500 ligt wel iets buiten mijn budget.

Qua televisie, ik had de videoreview van Tweakers bekeken voor de Samsung – hier uit dacht ik op te maken dat het beeld vrij goed was (maar het geluid slecht + geen 3D) – maar wat ik van je begrijp is dat die dan af valt. Mijn voorkeur ging al uit naar de LG televisie, dat blijft dan staan. Deze heeft maar 2 HDMI ingangen, maar dat zou dan voldoende moeten zijn..?
Ook zie ik niet of het gaat om HDMI 2.0, is dat nodig om 4K te ontvangen?

Mijn low-budget setup zou dan zijn:

pricewatch: LG 49UF640V Zwart
+
pricewatch: LG BH7440P

Ik heb wat gezocht maar kan nergens een review vinden van de speaker set. home cinema set.. Dus dat vind ik wel een beetje jammer, weet ook niet of ik deze zo maar ergen zou kunnen gaan beluisteren, vind de home cinema set er overigens wel leuk uit zien met die staande speakers

Twee keer LG, dat is ook wel fraai :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik lees dat je nu krap bij kas zit en in de toekomst meer ruimte verwacht om te investeren. Dan kun je ook alleen een receiver & 2 vloerstaanders erbij kopen waarna je de rest los aanschaft, dan heb je nu knap geluid voor het budget dat je hebt (wel geen surround) en later kun je dan de rest aanvullen.

Alleen is je budget te krap om dit uit te voeren. Een goede receiver lukt wel, maar knappe speakers niet. Dan zou je inderdaad op actieve speakers moeten komen, maar een actieve 5.1 surround set ga je niet vinden voor 200 á 300 euro ben ik bang.

Ik weet niet wat het gehele marktaanbod is, maar je zou misschien wel 2e hands kunnen overwegen voor de speakerset danwel receiver + staanders!