Ik zit erg te kiezen tussen deze videokaarten. Wat is de beste keus voor de prijs? De gtx is wat duurder maar had gezien dat de r9 380 beter is maar wel wat heter dan de gtx 960.
Wat zeggen jullie?
Wat zeggen jullie?
Mijn maat raad me de 380 af. Maar qua prijs past hij mij wel beter. Hij zegt wel dat de drivers enzo niet vaak genoeg updaten ofzo iets. Maar je hoeft toch niet perse een aftermarket koeler te kopen in het begin? Misschien voor later?Yamotek schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:38:
Ik zou zeggen kijk eens naar benchmarks, kijk naar software meegeleverd en harde specificaties.
De ene persoon zal de 380 beter vinden, de ander de GTX 960. In het kort zit er weinig verschil in de kaarten. Hitte zou geen probleem moeten zijn, met een aftermarket koeler zou de kaart goed koel moeten blijven als je met het energieverbruik zit dan zou het wel eventueel een argument kunnen zijn.
Komt erop neer dat je dan dezelfde conclusie kan trekken die je nu net zelf al gemaakt hebt, de één is duurder maar produceert minder warmte, de ander presteert beter en is goedkoper.
Lijkt me dat je dan toch al zelf een afweging kunt maken? Verkeerd kiezen zit er dan ook niet echt bij, het zijn beide prima kaarten.
Ik doelde er juist op om een kaart te kopen met aftermarket koeler, dus van bedrijven zoals MSI, Gigabyte, EVGA enz.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:05:
[...]
Mijn maat raad me de 380 af. Maar qua prijs past hij mij wel beter. Hij zegt wel dat de drivers enzo niet vaak genoeg updaten ofzo iets. Maar je hoeft toch niet perse een aftermarket koeler te kopen in het begin? Misschien voor later?
Bedankt
Kijk aub naar recensies (reviews) van de kaart. Er is daarbij zoveel informatie te vinden. Niemand weet wat jouw eisen zijn en hoeveel je aan een kaart uit wil geven. Je zit al behoorlijk specifiek welke kaart je wilt hebben dus is een keuze ook niet moeilijk meer te maken. Iedere kaart heeft zijn voor- en nadelen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:09:
Ik zie nu net dat de msi radeon r9 270x te koop is voor 165 euro bij informatique. Deze kaart heeft ook nog es 4gb geheugen. Wat vinden jullie van deze kaart?
[ Voor 23% gewijzigd door Yamotek op 30-11-2015 17:12 ]
Ik zeg: dit lezen - Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:33:
Ik zit erg te kiezen tussen deze videokaarten. Wat is de beste keus voor de prijs? De gtx is wat duurder maar had gezien dat de r9 380 beter is maar wel wat heter dan de gtx 960.
Wat zeggen jullie?
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq