Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Beste Tweakers,

Ik heb jullie advies nodig. Ik ben volledig uit de TV scene en ben dus niet meer up to date. Toen ik mijn vorige tv heb gekocht had ik me er wel in verdiept. Het betreft een Plasma van Panasonic de P50VT20. Ik zoek dus een upgrade van deze naar 65inch. Ik heb deze toen gekocht omdat die gewoon bangelijk mooi beeld geven en de echte zwart waarde.

Wat verwacht ik van mijn nieuwe tv, dat deze ofwel evengoed maar liefst beter beeldkwaliteit heeft, dat hij ook echte zwartwaarde geeft en dat hij ook goed kan upscalen indien nodig. Dat kon mijn huidige ook heel goed.

Budget is rond de 3000 euro.

Ik gebruik mijn tv voornamelijk in combinatie met mijn AC Ryan mediaspeler en Apple tv. Buiten te standaard telenet decoder.

Gezien Panasonic gestopt is met hun Plasma reeks en omdat ik niet echt mee ben momenteel, graag uw advies. Is de LED generatie van panasonic bijna gelijkwaardig aan plasma? Ik dacht gelezen te hebben van niet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waar je naar op zoek bent is OLED. Als het beter moet zijn dan wat je nu hebt, zou ik geen LCD nemen.

Neem vooral Oled 2015 eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
Heb ik gedaan, daar spreekt men weinig tot niet over 65" tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dimens schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:32:
Waar je naar op zoek bent is OLED. Als het beter moet zijn dan wat je nu hebt, zou ik geen LCD nemen.

Neem vooral Oled 2015 eens door
Een OLED TV met een 65" afmeting ga je voorlopig nog niet vinden voor rond de € 3000,-. Ik ben zelf op zoek naar een TV rond die afmeting en ben uitgekomen op de Sony Bravia KD-65S8505C. De recensies zijn goed en die TV voldoet aan al mijn wensen. Ik zou zeggen, bekijk hem eens. Veel winkels hebben deze wel staan :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je kan je in de meeste gevallen ook prima richten op informatie van een modelletje kleiner. Vaak zijn deze verder precies hetzelfde dus kun je in de lijn daarvan ook het 65 inch model overwegen.

Het aantal televisie aankoopadvies topics in CEA is echt gigantisch dus je zou toch wel een richting in kunnen gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Han schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:36:
[...]

Een OLED TV met een 65" afmeting ga je voorlopig nog niet vinden voor rond de € 3000,-. Ik ben zelf op zoek naar een TV rond die afmeting en ben uitgekomen op de Sony Bravia KD-65S8505C. De recensies zijn goed en die TV voldoet aan al mijn wensen. Ik zou zeggen, bekijk hem eens. Veel winkels hebben deze wel staan :)
Midrange model met zeer slecht werkende software (zie ook het ondertussen >120 pagina tellende topic)....

Model hoger in de sony range kreeg onlangs een 5 als beoordeling...

Edit: Over t algemeen wordt het beeld wel als goed ervaren dus icm externe hardware (apple tv, mediaspeler etc) en het prijsniveau lijkt het me een prima televisie. Maar ik zou het topic hier wel even lezen voordat je tot aankoop over gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Malt007 op 01-12-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
Die oleds zijn allemaal minstens 4000 percies als ik de modellen van 55inch als voorbeeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij af waarom je de plasma wegdoet, zo heel oud is die toch niet. Als die het nog doet en je geen ruimer budget hebt zou ik rustig wachten tot de OLED prijzen verder gaan zakken. Dat gaat best hard de laatste tijd. Pas opnieuw kijken rond mei/juni, wanneer de nieuwe modellen weer komen.

Wil je nu kopen en met wat meer budget: LG 65EC970V = total black. Goedkoper: huidige topmodellen van Sony LED. Genoeg online reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
Is de Samsung UE65JU7000 iets?

Die LG kost 8k :) das wel wat meer dan een beetje meer budget hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xondox schreef op woensdag 02 december 2015 @ 01:29:
Is de Samsung UE65JU7000 iets?

Die LG kost 8k :) das wel wat meer dan een beetje meer budget hehe.
Kwestie van prioriteiten stellen. >:) Of even wachten, die prijs kan zo de helft zijn binnen een jaar tijd. Ga je voor minder dan is er veel meer keuze en maakt het vaak niet zo heel veel meer uit en is vooral de prijs bepalend of je een goede deal hebt.

Toevallig vandaag ook op de voorpagina: reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
Thx voor het advies, ik ga het nog proberen een jaartje uit te stellen. Aangezien mijn huidige tv toch nog heel goed is van beeldkwaliteit als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik zit met exact hetzelfde dilemma. Ik heb momenteel een 42" plasma en wil naar 65". Oled is me financieel een brug te ver en ben voor ong. jouw budget aan het kijken. Kom tot nu toe ook op o.a. de Sony 65X8507C. De smartfuncties en audio doe ik toch niets mee, dus het gaat mij vooral om het weergeven. Curved komt er bij mij niet, dus kijk alleen voor platte schermen.

Ik ben eigenlijk een Panasonic fan en neem daarom de 65CX800 ook mee in mijn overwegingen. Deze is wel weer 1000 euro duurder bijna en ik heb zo het idee dat deze tv maar een paar jaartjes mee gaat ivm doorontwikkelen Oled.

Jaar wachten is een optie, maar staar je niet blind op prijsontwikkeling. Prijzen zakken wel iets, maar we zitten in een flow dat voorgaande modellen binnen mum van tijd niet meer leverbaar zijn en door steeds nieuwe ontwikkelingen wil je tegen die tijd waarschijnlijk weer het nieuwe (dure) model.

Vandaag even bij de 950V staan kwijlen. Het is werkelijk prachtig beeld, maar het is me geen 6000 euro waard.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1