Toon posts:

Laptop met goed scherm voor beeldbewerking max €1000

Pagina: 1
Acties:

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-12 09:29
Gezien ik steeds vaker en vaker bezig ben met het bewerken van foto's (RAW bestanden van 24MB/stuk) heb ik nood aan iets beter dan een 8 jaar oude Dell laptop of een oude Core2Duo pc met 3GB geheugen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voornamelijk photoshop en lightroom, misschien sporadisch een spelletje spelen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€1000 is mijn absolute maximum prijs

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Niet persé, maar een niet té zware laptop (liefst niet meer als 2,5kg want dat is al veel) met een goede accu (4-5 uur surfen) is altijd mooi meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Belangrijkste is dat de laptop een goed scherm heeft. Ik kan het scherm kalibreren maar als die out of the box maar 60% van de sRGB kleurruimte kan weergeven dan heb ik er niks aan. Dit is zowat de moeilijkste vereiste omdat hierover niet veel terug is te vinden :? .
Liefst een mat 13" of 15" Full HD scherm, maar ik ben flexibel zolang het maar full hd of beter is.

Verder:
  • Core i5 of beter
  • 8GB RAM of beter
  • SSD van 128GB of beter (evt. steek ik die er zelf in, maar totaal mag niet meer als €1000 zijn)
  • Dedicated ATI/nVidia GPU zou ook leuk zijn, maar geen absolute must
Momenteel heb ik de Dell Inspiron 15 5000-series op het oog. Volgens review zou het scherm wel ça va zijn (94% sRGB). Moet ik alleen nog is uitzoeken hoe makkelijk ik er zelf een SSD in kan steken.

Zijn er andere suggesties of ervaringen ?

Ps. een MacBook is géén optie want dan zit ik zonder moeite al €300 over budget !

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:25

page404

Website says no

Je wil per sé een laptop met goed scherm? Of is het ook een optie om een los beeldscherm (net IPS paneel dat goede reviews krijgt) te kopen en dan meer keus vwb je laptop te hebben, omdat je niet met het scherm rekening hoeft te houden? Vooral de low- en midrange laptops hebben nog wel eens gare TN panels met slechte kijkhoek, ik verwacht dat daar de sRGB kleurruimte ook niet top van is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
De HP envy 15-ah100nd heeft een 15.6" Full-HD IPS scherm. Ik heb toevallig hem afgelopen zaterdag besteld. Ik doe veel fotobewerking en heb ook een gekalibreerd 27" DELL scherm staan met een erg goed paneel, maar ik wil soms onderweg op op locatie ook aan mijn foto's kunnen werken. Een 500GB SSD zet ik er zelf wel in.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Hardfreak
page404 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:23:
Je wil per sé een laptop met goed scherm? Of is het ook een optie om een los beeldscherm (net IPS paneel dat goede reviews krijgt) te kopen en dan meer keus vwb je laptop te hebben, omdat je niet met het scherm rekening hoeft te houden? Vooral de low- en midrange laptops hebben nog wel eens gare TN panels met slechte kijkhoek, ik verwacht dat daar de sRGB kleurruimte ook niet top van is.
Beetje zelfde situatie als Who Am I hieronder, ik heb thuis een goed gekalibreerd scherm staan maar onderweg (of in de zetel) wil ik ook wel een deftig scherm hebben om op te werken. Mijn voorkeur gaat sowiso naar IPS gezien het gemiddelde TN scherm écht wel gaar is.
Who Am I? schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:27:
De HP envy 15-ah100nd heeft een 15.6" Full-HD IPS scherm. Ik heb toevallig hem afgelopen zaterdag besteld. Ik doe veel fotobewerking en heb ook een gekalibreerd 27" DELL scherm staan met een erg goed paneel, maar ik wil soms onderweg op op locatie ook aan mijn foto's kunnen werken. Een 500GB SSD zet ik er zelf wel in.
offtopic:
Jezus wat heeft HP een brakke website

Wat heb je ervoor betaald ? Ik vind dat model niet echt terug op de website van HP noch op de pricewatch

//edit: €800 volgens de Nederlands HP site dus. Ziet er interessant modelletje uit, laat met weten hoe het scherm is ;)
//edit: €900 dus want vandaag is het 10% korting.

[Voor 5% gewijzigd door Hardfreak op 30-11-2015 17:04. Reden: zie //edit's]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-12 05:17
offtopic:
Jezus wat heeft HP een brakke website

Wat heb je ervoor betaald ? Ik vind dat model niet echt terug op de website van HP noch op de pricewatch

//edit: €800 volgens de Nederlands HP site dus. Ziet er interessant modelletje uit, laat met weten hoe het scherm is ;)
//edit: €900 dus want vandaag is het 10% korting.
[/quote]

Hij was vorige week zelfs €718,-!
Tip ; neem een voordeel bundel met de hp's laptops met wat hp muis/tas/koptelefoon is dan goedkoper dan losse laptop !

Ik volg deze laptop al tijdje. Ben benieuwd wat ervaringen zijn met de AMD proc en gpu. Volgens wat fora is het beter om 2 reepjes geheugen te hebben voor beste benutting van de amd. Ik wil er een 2e reep geheugen inzetten ( als dat kan) en een ssd.
Die nieuwe envy's hebben wel een erg mooie bouw kwaliteit!

• Who Am I?
Ik heb hem dus toevallig afgelopen zaterdag besteld en toen heb ik er €718 voor betaald. Ik gok dat dit toch een foutje is geweest, want hij was toen €180 goedkoper dan bij de introductie een maand geleden en hij heeft maar 1.5 dag voor die prijs op de site gestaan. Volgen doe ik hem ook al een tijdje, grappig dat er meer mensen zijn die dat doen ;) Ik krijg hem als het goed is vandaag binnen, tenminste, als hij voor 8:30 of na 16:30 bezorgd wordt... Ik laat je weten hoe het scherm is ;)

[Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 01-12-2015 07:46]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Hardfreak
Ik ben ook eens benieuwd naar de CPU. Het lijkt op zich een al iets ouder beestje dat een pak trager is dan bv. een i5 6200u.

@ArieBommbarie: die combo's zijn inderdaad wel zot bij HP, jammer dat we in België geen laptops direct bij HP kunnen kopen :'(

• Who Am I?
De CPU(APU) is een van de nieuwste serie van AMD, de A10 8700. Hij is inmiddels binnen, maar heb hem nog niet echt op snelheid kunnen testen. Een SSD en extra geheugen moeten er nog in, maar het scherm oogt erg scherp! Hij moet nog wel even gekalibreerd worden, want op dit moment kloppen de kleuren nog niet helemaal.

• Hardfreak
Op Coolblue zag ik nu de Toshiba Satellite L50-C-1CX staan voor €900 met niet al te vieze specs :)
Jammer dat ik nergens een goede review vind van deze laptop dus geen idee van beeldkwaliteit :(

//edit: de HP ENVY 15-ah100nd is écht wel een interessant laptop, ik heb alleen 1 probleem en dat is het nederlandse QWERTY toetsenbord ... om zo eens te programmeren mis ik wel handige dingen als { en } :'(

[Voor 35% gewijzigd door Hardfreak op 02-12-2015 19:58]

• Who Am I?
Hardfreak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:43:
Op Coolblue zag ik nu de Toshiba Satellite L50-C-1CX staan voor €900 met niet al te vieze specs :)
Jammer dat ik nergens een goede review vind van deze laptop dus geen idee van beeldkwaliteit :(

//edit: de HP ENVY 15-ah100nd is écht wel een interessant laptop, ik heb alleen 1 probleem en dat is het nederlandse QWERTY toetsenbord ... om zo eens te programmeren mis ik wel handige dingen als { en } :'(
Die { en } zitten er gewoon op hoor, gewoon op de plek waar ze normaal ook zitten. Ik programmeer zelf ook en alle benodigde toetsen zitten er op.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 12:44
Op basis van je vragen wou ik je zelf ook de Dell Inspiron 7559 meegeven. De videokaart heeft 4gb (ipv standaard 2) wat handig is bij beeldbewerking. Adobe Lightroom leunt op de processor en daarmee ben je goed uit de voeten met een quad-core skylake.
Ik snap de ballen van kleuren en ga blind af op reviews bij vraagstellingen over het scherm, dus ik kan hier inhoudelijk weinig over roepen.
Tof dat een mede-tweaker zijn ervaringen deelt btw.

Wel kan ik nog aan de discussie toevoegen dat een SSD zeer makkelijk te plaatsen is in de genoemde Dell. Het is letterlijk één schroefje:
The maintenance hatch, which is very easy to remove, allows access to all major components of the new multimedia notebook from Dell

bron:http://www.notebookcheck.net/Dell-Inspiron-15-7559-Notebook-Review.154635.0.html
Rechts onder de accu kun je een m2 SSD zien zitten. Daar kan je een (aangekochte) SSD dus zelf gemakkelijk bijplaatsen zonder je HDD op te hoeven offeren. Die ruimte kun je vast goed gebruiken als je veel met .raw bestanden werkt.

De genoemde HP is qua processor een redelijke concurrent, maar heeft geen dedicated video-kaart. Omdat je wellicht sporadisch een game wil spelen denk ik dat de videokaart (van de Dell) hier een voordeel heeft.
Je kan zelf ook nog eens uitzoeken of de software die je gebruikt voor bewerking leunt op de CPU of GPU, dit kan misschien een doorslaggevend effect hebben.

• Hardfreak
Daar heb ik ook al naar gekeken, maar inclusief een SSD zou ik boven het voorgenoemde budget van €1000 komen te zitten (al kan ik natuurlijk in eerste instatie gewoon op de HDD werken).

Moest je in staat zijn om er een Datacolor Spyder op te kunnen zetten dan zou mij dat zeer intereseren ;)

• Hardfreak
Ben eens aan het kijken naar de Asus Zenbook UX303UB.
Qua specs is het een goede laptop en volgens notebookcheck komen ze met een redelijk goed scherm. Alleen jammer van het mindere contrast en de lagere helderheid. Ook volgens tweakers is het niet mis.

Hij is wel duurder dan vooropgestelde budget, maar ik begin te beseffen dat voor de vereiste specs €1000 net iets te weinig is. Eventueel andere suggesties voor een iets groter budget ?

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 23:25
Viince1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:50:
Op basis van je vragen wou ik je zelf ook de Dell Inspiron 7559 meegeven. De videokaart heeft 4gb (ipv standaard 2) wat handig is bij beeldbewerking. Adobe Lightroom leunt op de processor en daarmee ben je goed uit de voeten met een quad-core skylake.
Ik snap de ballen van kleuren en ga blind af op reviews bij vraagstellingen over het scherm, dus ik kan hier inhoudelijk weinig over roepen.
Tof dat een mede-tweaker zijn ervaringen deelt btw.

Wel kan ik nog aan de discussie toevoegen dat een SSD zeer makkelijk te plaatsen is in de genoemde Dell. Het is letterlijk één schroefje:

[...]

Rechts onder de accu kun je een m2 SSD zien zitten. Daar kan je een (aangekochte) SSD dus zelf gemakkelijk bijplaatsen zonder je HDD op te hoeven offeren. Die ruimte kun je vast goed gebruiken als je veel met .raw bestanden werkt.

De genoemde HP is qua processor een redelijke concurrent, maar heeft geen dedicated video-kaart. Omdat je wellicht sporadisch een game wil spelen denk ik dat de videokaart (van de Dell) hier een voordeel heeft.
Je kan zelf ook nog eens uitzoeken of de software die je gebruikt voor bewerking leunt op de CPU of GPU, dit kan misschien een doorslaggevend effect hebben.
Ik zie in de openingspost een goed scherm als vereiste staan. Dan mag eigenlijk de 7559 niet als aanrader worden gegeven. Het scherm is als redelijk of adequaat te benoemen. Helderheid is niet enorm hoog en op internationale fora worden al regelmatig 7559's terug gestuurd ivm tegenvallend scherm, of men koopt en monteert er later een ander scherm in. Zelf vind ik het wel voldoende, maar de kleuren zijn niet erg intensief.

Type scherm: BOE062F
Helderheid: 169
sRGB: 63
adobeRGB: 47
NTSC: 45

En als voorbeeld, deze foto van een internationaal forum. Het BOE scherm naast een normaal desktop scherm:

Qua performance in Photoshop, Lightroom etc..je krijgt een 6700HQ en een GTX960 4GB..dus of de bewerking nou op GPU of CPU leunt, je hebt ruim voldoende performance voor deze programma's. Werk zelf met de 7559 en Photoshop CS5 en Sketchup.

[Voor 7% gewijzigd door X-Kiwi op 15-12-2015 23:37]

Kiwi !

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:16
X-Kiwi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:22:
[...]

Ik zie in de openingspost een goed scherm als vereiste staan. Dan mag eigenlijk de 7559 niet als aanrader worden gegeven. Het scherm is als redelijk of adequaat te benoemen. Helderheid is niet enorm hoog en op internationale fora worden al regelmatig 7559's terug gestuurd ivm tegenvallend scherm, of men koopt en monteert er later een ander scherm in. Zelf vind ik het wel voldoende, maar de kleuren zijn niet erg intensief.

Type scherm: BOE062F
Helderheid: 169
sRGB: 63
adobeRGB: 47
NTSC: 45

En als voorbeeld, deze foto van een internationaal forum. Het BOE scherm naast een normaal desktop scherm:
[afbeelding]

Qua performance in Photoshop, Lightroom etc..je krijgt een 6700HQ en een GTX960 4GB..dus of de bewerking nou op GPU of CPU leunt, je hebt ruim voldoende performance voor deze programma's. Werk zelf met de 7559 en Photoshop CS5 en Sketchup.
De dell 15 7559 scoort op bijna alle reviews inderdaad slecht op de
sRGB en adobeRGB waarden.

• Hardfreak
Oh wow, thanks voor de info ! Dat is inderdaad vreselijk slecht. Mijn huidige Dell laptop kan ook maar 62% van de sRGB kleurruimte aan en dat is gewoon bagger.

Na de review hier op tweakers heb ik ook eens gekeken naar een BTO laptop, namelijk de P•BOOK 15CL70 . Ze prijzen hem zelf aan als laptop voor beeldbewerking (nu ja, marketing is marketing) en voor €1160 heb ik volgende config:
15CL70: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met Core i7-6700HQ quad-core en 940M 2GB
Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
8GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM
8GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM
120GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
500GB 7200RPM 2.5 inch harddisk
DVD+/-RW Drive 8x - 12mm
Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
AZERTY-toetsenbord (Belgisch) voor de 15CL17 / 15CL70
Geen besturingssysteem geselecteerd - optioneel
2 jaar carry-in garantie
13~15" BTO Basic draagtas inclusief bedrade muis en actiekit
Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.
Qua bang for the bucks kan het wel tellen, ben wel benieuwd naar het scherm.

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 23:25
Hardfreak schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:08:
Oh wow, thanks voor de info ! Dat is inderdaad vreselijk slecht. Mijn huidige Dell laptop kan ook maar 62% van de sRGB kleurruimte aan en dat is gewoon bagger.

Na de review hier op tweakers heb ik ook eens gekeken naar een BTO laptop, namelijk de P•BOOK 15CL70 . Ze prijzen hem zelf aan als laptop voor beeldbewerking (nu ja, marketing is marketing) en voor €1160 heb ik volgende config:

[...]

Qua bang for the bucks kan het wel tellen, ben wel benieuwd naar het scherm.
Vergeet niet dat de GTX940 en de GTX960 echt ver uit elkaar liggen. Denk aan 2 a 3x zo hoge FPS in games en een keer zo hoge Passmark score. Stel de BTO laptop samen met de GTX960 en je mag een extra spaarvarkentje slachten :P

Omdat er veel opmerkingen komen over dat scherm, heb ik mijn Tweakers review uitgebreid met wat info over dit scherm. Met het downloaden van een calibratiebestandje is er nog best wat van te maken.

Kiwi !

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-12 11:27
Die BTO is bang for bucks, maar zou heel goed onderzoek doen naar het gebruikte scherm/paneel. Wat ik overigens niet snap is dat sommige mensen aangeven dat 4GB beter is voor beeldbewerking? Uhuhhh, beter dan 2GB..sjonge, zelfs met 128MB merk je het nauwelijks vermoed ik. GPU acceleratie en voldoende geheugen(buffer) voor grote foto's oké, maar er worden geen gigabytes aan textures ingeladen zoals bij (sommige) games.

Niet dat ik het op Apple heb hoor, maar de Macbook pro versies hebben volgens mij keurige ips-schermen en gekalibreerd. Echter, zelfs met de 13.3" versie zit je wel over budget en je moet het OS fijn vinden en ermee om willen leren gaan..

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-12 12:49
Het eerste wat in mij opkwam is een tweedehands 15" Macbook.
Zelf op tweakers staan er een paar goede bij voor rond de 1000€. Eventueel met retina.

Voordeel: Super goed scherm, en ook het aspect ratio 16x10, in plaats van dat ellendige 16x9.

• Hardfreak
De laptop zou ook voor casual te gamen zijn, dus een iets tragere gpu voor een kleine prijs neem ik er nog wel bij. De GPU acceleratie in Photoshop is niet zo ver doorgevoerd dat je er een heel zware GPU voor nodig hebt, vooral de 3D operaties gebruiken de GPU alsook het zoomen, maar daar heb je geen zware GPU voor nodig.

Ik heb bto gevraagd wat de specs zijn van het scherm, maar de kans is groot dat ze verschillende panelen gebruiken voor 1 type.
En inderdaad, ik heb zelf 3Gb geheugen en mijn verbruik stijgt makkelijk naar 6Gb, dus 4Gb is zeker onvoldoende...

En een tweedehands MacBook is heel misschien een optie al heb ik de indruk dat de schermen er niet beter op worden bij Apple (toch volgens de laatste reviews van tweakers). Al ben ik geen fan van 2dehands computers.

//edit: maar 1 AZERTY MacBook op tweakers, dus al no go for me

[Voor 26% gewijzigd door Hardfreak op 17-12-2015 20:23. Reden: Beetje mooier geschreven]

• ArieBommbarie
Who Am I? schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:08:
De CPU(APU) is een van de nieuwste serie van AMD, de A10 8700. Hij is inmiddels binnen, maar heb hem nog niet echt op snelheid kunnen testen. Een SSD en extra geheugen moeten er nog in, maar het scherm oogt erg scherp! Hij moet nog wel even gekalibreerd worden, want op dit moment kloppen de kleuren nog niet helemaal.
En? Wat zijn de ervaringen tot nu toe met jouw envy?
Kan er een 2e geheugen reep in? Hoe gaat ie qua snelheid?

• Who Am I?
ArieBommbarie schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:54:
[...]

En? Wat zijn de ervaringen tot nu toe met jouw envy?
Kan er een 2e geheugen reep in? Hoe gaat ie qua snelheid?
Ik ben er erg tevreden over! Er kan een tweede reepje geheugen bij. Hij gaat vrij makkelijk open. Schroefjes los en dan met een creditcard (of bonus kaart for that matter) langs de randjes losklikken. Geheugen is simpel, de hdd vervangen was wat lastiger, maar moet geen probleem zijn voor de gemiddelde tweaker ;)

De normale HDD is erg traag, dus ik raad je zeker aan om die te vervangen voor een SSD! Verder is de laptop erg rap!

• ArieBommbarie
Who Am I? schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:58:
[...]

Ik ben er erg tevreden over! Er kan een tweede reepje geheugen bij. Hij gaat vrij makkelijk open. Schroefjes los en dan met een creditcard (of bonus kaart for that matter) langs de randjes losklikken. Geheugen is simpel, de hdd vervangen was wat lastiger, maar moet geen probleem zijn voor de gemiddelde tweaker ;)

De normale HDD is erg traag, dus ik raad je zeker aan om die te vervangen voor een SSD! Verder is de laptop erg rap!
Thnx voor de feedback. Ga deze ook bestellen . Voor deze prijs een degelijke hp met full HD+ips en nieuw uiterlijk van de envy lijn een goeie deal. Ik ga de laptop vooral voor wat browsen ; films kijken/rippen ; office gebruiken. Ik had de envy 15-ae121nd boven aan m'n lijst maar met 500€ verschil is dat mij te veel.
Zet d'r zelf wel een ssd in en gebruik een externe dvd brander. Gamen is wat van vroeger(helaas...) . Indien nodig nog een reepje geheugen erbij.

Hoe is het scherm trouwens? Nog gecalibreerd? Zo ja hoe ?

• Hardfreak
Het scherm in de PBook 15CL70 zou dit scherm moeten zijn: http://www.panelook.com/L...6_LCM_overview_18872.html

Volgens deze post kan het scherm maar 78% van de sRGB kleurruimte weergeven en dat is gewoon te weinig voor beeldbewerking. Best wel jammer want verder was het een toppertje.

//edit: nog een post over hetzelfde scherm

[Voor 11% gewijzigd door Hardfreak op 25-12-2015 12:22]

• Hardfreak
Ik heb ondertussen een nieuwe laptop gekocht ! Het resultaat is een Asus UX303UB, top laptop !
Core i7, nVidia kaart, 8GB geheugen, 256GB SSD en een degelijk scherm.

Wat info over het scherm:
Contrast: ~600:1
sRGB kleurruimte: 96%
AdobeRGB kleurruimte: 75%
Gem. Delta-E na calibratie: 1,01

Dus contrast is niet je dat, maar qua kleuren zit het wel snor. De uniformiteit van de backlight is wel niet zo goed en een 13" full hd scherm is dik wennen, maar ben dus wel content :D

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee