Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wel internetverbinding, alsnog geen websites kunnen bezoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen donderdag heb ik geprobeerd in mijn website te komen. Aangezien ik mijn wachtwoord vergeten was heb ik een andere aangevraagd.
Dit kwam nergens op een email binnen.

Uiteindelijk wilde ik naar de site toe maar op een 1 of andere manier bleek na lang wachten de tijd te zijn verstreken en ik niet meer op de website te kunnen.

Mijn internetverbinding is prima en de mensen die de site buiten dit netwerk bezochten en nog steeds bezoeken komen hier wel op.

Het ligt dus aan het netwerk. Iemand heeft gezegt dat het de firewall instellingen kan zijn. Dus heb ik de firewall instellingen veranderd naar uitschakelen.

Dit hielp ook niet en heb de instellingen van de firewall weer terug gezet naarwaar hij stond.

Nu kom ik op geen enkele website meer omdat hij de server niet meer vindt.

Graag zou ik willen weten wat nu te doen en of iemand enig idee heeft wat er is gebeurd, weet me even geen raad meer

Alvast bedankt!!!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Mijn galzen bol zegt dat je de website zelf host? Probeer de site eens te bereiken op het interne adres ipv het externe adres....

Daarnaast reset je firewall eens naar default instellingen. Kun je google wel bereiken? Pingen? Tracen?

[ Voor 29% gewijzigd door muppet99 op 30-11-2015 16:02 ]

Carpe Diem

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Zou je iets specifieker willen zijn? Momenteel lees ik: Help, niets werkt! Los het op!
Het zou fijn zijn als je met wat info komt. Welke firewall, welke OS, welke internetverbinding, enz..

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En zeker ook niet onbelangrijk: waar die site gehost wordt, of de naam van de site wel goed geresolved wordt naar het correcte IP-adres, of je dat IP-adres kunt pingen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt vanaf een andere verbinding dus nog wel bij de site en ook inloggen? Klinkt alsof je IP-adres geblokkeerd is door iets als Fail2ban.

Verwijderd

Topicstarter
Ik host geen website zelf. Mijn website staat gehost bij keurigonline.

Op dit moment kan ik heen enkele website bereiken. Mijn verbinding is een wifi netwerk broadcom BMC43142 802.11 bgn wifi adapter met netwerk kabels ethernet en ethernet 2. Het is een Windows firewall.

Vanaf andere netwerken kan ik zonder problemen op Internet en naar mijn website.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:21
Kan je wel websites pingen?
start > uitvoeren > cmd > ping google.nl

Zo ja verander dan je dns eens naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
Reset anders eens je netwerkkaart instellingen eens via deze manier
http://www.geeksinphoenix...adapter-in-Windows-8.aspx

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
En is het enkel die website of ook andere website's

Check anders hier.
http://www.isup.me/

verder recent de DNS gewijzigd ? kan bij de ene computer langer duren als bij de andere (sluit ook even alle browsers en probeer opnieuw)

Pc al opnieuw opgestart ?
(inverband met: renew dns, browser dns cache enz)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:14:

Op dit moment kan ik heen enkele website bereiken. Mijn verbinding is een wifi netwerk broadcom BMC43142 802.11 bgn wifi adapter met netwerk kabels ethernet en ethernet 2. Het is een Windows firewall.

Vanaf andere netwerken kan ik zonder problemen op Internet en naar mijn website.
Je kan op dit moment geen enkele website bereiken... Maar wel Tweakers dus? Of post je dit vanaf een andere machine? Zit die op het zelfde netwerk of op een ander netwerk?

Staat er misschien een proxyserver ingesteld die onbereikbaar is? Of juist geen proxyserver ingesteld terwijl er wel een ingesteld hoort te zijn? Kan je wel pingen naar websites? Staan je DNS-instellingen goed?

Hoe heb je bepaald dat je "internetverbinding prima werkt" als je geen enkele website kunt benaderen?

Sorry voor de grote hoeveelheid vragen maar de verstrekte informatie is ontoereikend om een goede troubleshooting te kunnen doen :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Ten 1e bedankt voor de vele reacties, waardeer het enorm!!

Ik kan geen websites pingel en heb de netwerk instellingen al gereset.

Het is echt op.mijn pc, aangezien ik op andere pc's in huis wel gewoon kan surfen. Alleen niet naar mijn website.

Ik zit nu via mijn mobiel en het wifi netwerk van mijn huis, dus daarom weet ik dat ik bereik heb.

De pc zelf.heb ik meerdere malen opnieuw opgestart.

De proxy instellingen staat op instellingen van het systeem. Hier heeft hij altijd op gestaan.

DNS heb ik naar extern gezet.maar ook dit schijnt niet te helpen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe ziet je hosts file er uit?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn host file ziet er zo uit: 127.0.0.1 locale host.

Ook staat er bij dat de locale host name resolution is handled within DNS itself.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat is het resultaat als je ping www.google.com doet? En ping 8.8.8.8? Paste eens het resultaat van ipconfig /all?

Verwijderd

Topicstarter
Het resultaat van pinguïns Google.com en pinguïns 8.8.8.8 leveren failures op. Wat bedoel je met het laatste?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

post gewoon ff je "ipconfig /all"

oh w8

aha

ga naar start
tik
cmd[enter]
tik
ipconfig /all

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 30-11-2015 17:57 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ff vraagje, hebben jullie een abbo afgesloten met tweakers, want ik probeer een afbeelding toe te voegen met ipconfig/all maar lukt niet echt. Of moet ik alles over typen, nee toch?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als ik moet gokken:

Door het te vaak je wachtwoord verkeerd in te voeren bij het admin gedeelte van je gehoste website is IP adres gebannen voor x tijd.

Waarschijnlijk kreeg je foutmeldingen zoals pagina niet gevonden (404 error etc) controleer je netwerkverbinding blablabla

Hierna ben je mogelijk met je instellingen gaan rommelen en nu werkt niets meer.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lukt ook zonder anno, maar je moet het plaatje dan wel hosten.

Copy paste lukt ook vanuit CMd als je de rechter muisknop gebruikt.

Ik zou overigens eens met de rechter muisknop op het netwerkicoon klikken en op repareren klikken.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2015 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Breezers gokt grotendeels goed, krijg alleen geen error, wel een bericht dat het te lang duurt of te wel hij doet te lang over het laden.

Ik weet niet wat je precies voor info nodig hebt van config/all maar ik zet het eronder wel neer:

Microsoft Windows (version 10.0.10240 )
(C) 2015 Microsoft corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\users\eigenaar>ipconfig/all

Windows IP Configuration

Host name . . . . . . . . . : HP
Prima DNS Suffix . . . .:
Node type . . . . . . . . . . : Hybride
IP routing enabled . . . : no
Wins proxy enabled . . : no

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Media state . . . . . . . . . .. . . .: media disconnection
Connection-specific DNS suffix . . :
Description . . . . . . . . . . : Bluetooth device ( personal area netwerk )
Physical address. . . . . . . . .: 74-29-AF-DF-A5-E6
DHCP enabled . . . . . . . . . . : yes
Autoconfiguration enabled . . . . . .: yes

C:\users\eigenaar>

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Windows herkent helemaal je netwerkkaarten niet... Ga eens naar het Netwerk and Sharing Center en kijk daar of je netwerkkaart(en) niet toevallig disabled zijn? Als het een computer is met alleen wifi, check dan ook of je die niet toevallig hardware- of firmwarematig hebt uitgeschakeld bijvoorbeeld met een fysieke switch ergens op de laptop of met een F-toets combinatie?

Dit is typisch zo'n geval dat als je een van mijn users was ik even zelf zou gaan kijken... :D

Het zet ons natuurlijk wel een beetje op het verkeerde been dat je zegt "wel netwerkverbinding" terwijl nu blijkt dat je helemaal geen netwerkverbinding hebt...

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 30-11-2015 18:50 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi .... Maar daar heb je zo niks aan. Je hebt daar zo te zien geen enkele WLAN kaart/NIC in je systeem zitten.

Als je de command prompt opstart (cmd) zet dan eerst even aan dat je de "quick" edit mode wil gebruiken (cmd openen, klikje op het icoontje linksboven, properties, -> quick-edit Mode). Je kun dan tekst slelecteren met je muis (linker knop) en op je clipboard plaatsen met een rechter muisklik op de geselecteerde tekst.

Scheelt je een hoop typ werk :+

En als je de output hier dan ook nog tussen "code" tags zet dan is het helemaal mooi.....

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 30-11-2015 18:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat vindt ik dus zo gek, voor mijn doen heb ik.internet omdat het icoontjes rechts onderin van wifi zegt dat ik het heb en ook van andere pc's in huis doet het wifi netwerk het gewoon, vandaar dat ik het zei.

Probeerde niemand op een verkeerd spoor te zetten;).

Ik ga eens kijken tot hoever ik kan komen.

Mocht het niet lukken, zijn er dan mogelijkheden dat 1 van jullie persoonlijk eens kan kijken?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vreemd dat je rechtsonder wel het wifi icoontje ziet maar die niet te zien is bij ipconfig. Probeer eens een rechtsklik op het wifi icoontje en dan Repair of Troubleshoot?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:14:

Is dit niet je probleem?
Je hebt Wifi en eth0 en 1 (in jouw geval dus wifi en eth1 en eth2)
Zou je ze alle 3 eens kunnen verwijderen en dan rebooten?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's wel erg "grof" :)

Kijk eerst eens middels de commandprompt met getmac /v welke newerkkaarten je allemaal hebt en of die dingen ook "enabled" zijn (en dus een transportstream hebben)..

Daarna meteen maar even de IP Stack resetten met "netsh int ip reset" ? Kan sowieso geen kwaad, nu.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

wimmel_1 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:56:
Da's wel erg "grof" :)

Kijk eerst eens middels de commandprompt met getmac /v welke newerkkaarten je allemaal hebt en of die dingen ook "enabled" zijn (en dus een transportstream hebben)..

Daarna meteen maar even de IP Stack resetten met "netsh int ip reset" ? Kan sowieso geen kwaad, nu.
Nou Ja grof? is toch wel het eerste wat ik zou doen, elimineren de overbodige shit.
Maar jou oplossing is ook goed, dus we wachten even af wat het oplevert :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken in de command promp en heb gezien via getmac/v dat alleen de wifi is connected.

Wat je bedoelt me IP stack resetten weet ik niet precies?

Aangezien alleen de wifi is connected is en dan wel handig om de rest te verwijderen?

Daarbij staat er als ik op probleem oplossen klik dat er.mogelijk een probleem is met het stuurprogramma voor de adapter van zowel wifi als de ethernetten.

Iemand enig idee?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Download de nieuwste drivers voor die devices en installeer ze. Verwijder daarna de netwerkkaarten in de device manager en herstart je computer. Bij het opnieuw opstarten zou Windows ze weer moeten herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
Oké en met download en bedoel je via een ander apparaat en via een sub stick naar mijn pc neem ik aan? Want downloaden kan ik niet op mijn pc natuurlijk;)

Ik ga er naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar apparaarbeheer ga en kies bij netwerkadapters de wifi adapter, dan wil ik de stuurprogramma's bijwerken. Het punt is dat er al de nieuwste stuurprogramma opzit.

Kijk ik zo goed en doe ik het op de juiste manier?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je ziet dus wél een WiFi adapter in je hardware (en Windows ziet dat ding ook, gezien 't icoontje in je systray) maar je hebt dat ding niet zichtbaar tijdens een IPCONFIG /all ?

Met een getmac /v zag je dat ding ook...... Ding was "connected" volgens je.

Post eens volledige output van je IPCONFIG /all :+

En als je dan toch bezig bent: Een netstat -an

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 01-12-2015 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je wilt weten wat er staat wanneer ik ipconfig/all intik, dan moet je ff boven in de comments kijken, hier heb ik dat namelijk al staan.

Toch weer dezelfde vraag voor jullie die er verstand van hebben.

Ik weet dat dit een forum is maar ik zelf heb geen zin en ook weinig tijd om hier zelf veel aandacht aan te besteden.
Is er iemand die zich geroepen voelt om er zelf even naar te kijken. Ik woon in omgeving Rotterdam.

Uiteraard krijg je er een vergoeding voor.

Als iemand zich geroepen voelt die denkt mijn probleem op te kunnen lossen hoor ik het graag. Heb het idee dat ik het probleem alleen maar erger maak.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
Je zat in apparaatbeheer er al vlakbij (rechts klik >stuurprogramma verwijderen) doe alle netwerken maar, en doe dan een herstart, hij installeert dan de stuurprogramma opnieuw (vers) en zal je weer om verbinden vragen met je wifi.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1