Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TX-NR414. Ik heb mijn settop box aangesloten aan mijn versterker (CBL/SAT). Als mijn settopbox (digitale ontvanger van Ziggo - Samsung) een Dolby Digital signaal uitzend hoor ik netjes geluid. Echter op een aantal zenders wordt stereo geluid uitgezonden. Dan hoor ik niets.

Kan iemand mij op weg helpen om dit "probleem" op te lossen.

Hoor graag van jullie.

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Normale muziek (radio / spotify) wel over (alleen) de frontkanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Normale muziek hoor ik gewoon over de speakers die aangesloten zitten aan mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Hoeveel speakers zitten er aangesloten en op welke aansluitingen?

Welke soundmodus word er gebruikt als er muziek word afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Probeer je onkyo te forceren op stereo output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Hoe heb je je settopbox aangesloten? HDMI of spdif(optisch/coax?). Wat is je opstelling, 2.0 of 5.1 boxen of wat anders? Welke geluidsmodus heb je aanstaan? Hoe heb je je speakers verbonden met de receiver?

Kortom, geef meer informatie, met deze vraag kunnen wij niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn settopbox is aangesloten via HDMI. Ik heb een 5.1 opstelling. Speakers zijn "gewoon" aangesloten met speakerdraad. Geluidsmodus wisselt wel eens. Als ik het kanaal op een zender zet die Stereo uitzend, heb ik wel gewisseld met de geluidsmodus van Dolby naar pure en naar All Channels etc. Dit maakte niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe staat de set-top box ingesteld? Volgens mij kan je daar vaak ook iets aanpassen aan hoe de audio wordt uitgestuurd (Dolby Digital / PCM / auto). Ik heb hier een humax STB van ziggo aan een TX-NR414 hangen en dat werkt prima.

Edit: andere optie: staat het volume op je set-top box toevallig niet gewoon helemaal dicht? Bij DD signaal wordt dat genegeerd, maar bij een normaal stereosignaal zoals sommige zenders dat leveren is de volume instelling van de STB wel effectief (althans bij mijn humax).

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 01-12-2015 16:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Settopbox kan je Dolby aan/uit zetten. Als ik NED1 op heb staan, komt er een rood Dolby iccontje op mijn scherm te staan van mijn Onkyo. Op het moment dat ik hem op bijv. Ziggo Sport zet, dat Stereo signaal uitzend, komt er pcm icoon in beeld. Is dit info waar jullie wat mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat lijkt dus gewoon netjes om te schakelen. Dan rest nog de vraag waarom je niks hoort. Heb je de volume instelling van de STB al gecontroleerd?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Controleer even of je problemen overeenkomen met wat er hier staat: http://www.avsforum.com/f...ranties-until-2018-a.html

Zo ja: https://repair.onkyousa.com/eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Orion De STB geeft geluid. Anders had ik ook geen Dolby signaal gehoord, toch?
Pagina: 1