Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel slechts 2 spellen, WoT en CSGO.
CSGO speel ik op 1024x768 (black bars) en hier wil ik ongeveer tussen de 200-350fps halen. Waarom? dat is een hele lange discussie, het is gewoon iets wat ik erg fijn vind en wat ik nu ook haal met een i7 920 @4ghz en een r9 270x.
WoT speel ik op native (1080p) met alle settings op max (behalve shadows, die staan op low) en daar haal ik met mijn huidige systeem rond de 45-80fps.
Met het nieuwe systeem wil ik vooral met WoT een iets hogere minimale framerate halen, ergens rond de 60 ipv 45.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb geen echt budget, het hoeft alleen geen echt high end segment systeem te zijn, doel is vooral deze 2 spellen te kunnen blijven spelen op dezelfde of hogere minimale framerates. de i5 6600k heb ik als tip gekregen uit het WoT topic hier op dit forum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
in principe lijkt me de r9 270x voldoende voor deze spellen op de gestelde resoluties.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een cpu die ik redelijk goed kan overclocken, vergelijkbaar met mijn i7 920 die ik nu heb en op 4ghz loopt inmiddels. Het oc'en hoeft niet gelijk, maar is wel fijn als dit in de toekomst kan.
Een moederbord die dit ook ondersteund
12 of 16 gig geheugen, voor mijn werk is dit echt noodzakelijk. Daarnaast moet het geheugen ook redelijk mee kunnen komen als ik besluit om te gaan oc'en
Een voeding die alle bovenstaande componenten en oc wensen aan kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ja, intel cpu.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst zo stil mogelijk, maar dit is slechts een secundaire wens eigenlijk.
Ga je overklokken?
yes, zie bovenstaande info
Wat verwacht je van ons?[i]
ik ben benieuwd of ik nog andere, slimmere keuzes kan maken
het lijstje:
Ik speel slechts 2 spellen, WoT en CSGO.
CSGO speel ik op 1024x768 (black bars) en hier wil ik ongeveer tussen de 200-350fps halen. Waarom? dat is een hele lange discussie, het is gewoon iets wat ik erg fijn vind en wat ik nu ook haal met een i7 920 @4ghz en een r9 270x.
WoT speel ik op native (1080p) met alle settings op max (behalve shadows, die staan op low) en daar haal ik met mijn huidige systeem rond de 45-80fps.
Met het nieuwe systeem wil ik vooral met WoT een iets hogere minimale framerate halen, ergens rond de 60 ipv 45.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb geen echt budget, het hoeft alleen geen echt high end segment systeem te zijn, doel is vooral deze 2 spellen te kunnen blijven spelen op dezelfde of hogere minimale framerates. de i5 6600k heb ik als tip gekregen uit het WoT topic hier op dit forum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
in principe lijkt me de r9 270x voldoende voor deze spellen op de gestelde resoluties.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een cpu die ik redelijk goed kan overclocken, vergelijkbaar met mijn i7 920 die ik nu heb en op 4ghz loopt inmiddels. Het oc'en hoeft niet gelijk, maar is wel fijn als dit in de toekomst kan.
Een moederbord die dit ook ondersteund
12 of 16 gig geheugen, voor mijn werk is dit echt noodzakelijk. Daarnaast moet het geheugen ook redelijk mee kunnen komen als ik besluit om te gaan oc'en
Een voeding die alle bovenstaande componenten en oc wensen aan kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ja, intel cpu.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst zo stil mogelijk, maar dit is slechts een secundaire wens eigenlijk.
Ga je overklokken?
yes, zie bovenstaande info
Wat verwacht je van ons?[i]
ik ben benieuwd of ik nog andere, slimmere keuzes kan maken
het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 264,51 | € 264,51 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |