Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onderzoekers versleutelen berichten met kosmische achtergron

Pagina: 1
Acties:

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
nieuws: Onderzoekers versleutelen berichten met kosmische achtergrondstraling

Please, correct me if I'm wrong. En laat het me weten als ik aan het miereneuken ben :P

Maar dit is naar mijn mening wat te stellig:
Er zijn verschillende manieren om willekeurige cijfers aan de achtergrondstraling te onttrekken, waaronder het opdelen van een stukje hemelgewelf in pixels en in dat deel de sterkte van de kosmische achtergrondstraling meten. Die zal nooit hetzelfde zijn.
Ik weet dat de achtergrondstraling afkomstig is van de oerknal (waarvan algemeen wordt aangenomen dat het dat is dat de achtergrondstraling veroorzaakt), maar is het echt zo dat die nooit hetzelfde zal zijn? Nooit?

Nogmaals: ik snap waar het principe vandaan komt en ik begrijp de redenatie, maar de kans is wel degelijk aanwezig dat de achtergrondstraling op dezelfde manier weer voor komt.

Zie ook de: Infinite monkey theorem ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vickiieee op 30-11-2015 15:27 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik zal hier een wiskundige over inschakelen. Of wellicht Twitter ;) Ik kom erop terug!

Maar het staat ook in de paper zelf:
In this note, the Cosmic Microwave Background (CMB) Radiation is shown to be capable of functioning as a Random Bit Generator, and constitutes an effectively infinite supply of truly random one-time pad values of arbitrary length. It is further argued that the CMB power spectrum potentially conforms to the FIPS 140-2 standard. Additionally, its applicability to the generation of a (n x n) random key matrix for a Vernam cipher is established.

[ Voor 74% gewijzigd door letatcest op 01-12-2015 14:57 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
letatcest schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:46:
Ik zal hier een wiskundige over inschakelen. Of wellicht Twitter ;) Ik kom erop terug!

Maar het staat ook in de paper zelf:
[...]
Toegegeven, het is miereneuken, maar sinds ik een tijd terug een boek over 'oneindigheid' heb gelezen, denk ik over sommige dingen nog wel eens anders.
Want als 'de tijd' oneindig door gaat, dan zal er ook een einde komen aan het aantal mogelijke combinaties. Er is immers maar een X aantal combinaties mogelijk van de achtergrondstraling (aangezien er als het aan komt op de straling een beperkte hoeveelheid is).

Maar dit zal een mens niet meer meemaken, want: 'oneindig'.

Zoals ik zei: ik ben aan het miereneuken. Laat maar zitten, Krijn :D :>

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!