Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709832

Topicstarter
Hallo,

Mijn router heeft het begeven en ik overweeg bij aankoop gelijk voor een VPN router te gaan. Ik heb deze op het oog

https://www.sitecom.com/nl/sitecom-nieuws/231/2623

Dit wil ik in principe in combinatie doen met deze VPN provider

https://nld.privateinternetaccess.com/

Ik had begrepen dat wellicht Open VPN het snelst was maar dat bied deze router niet zo te zien. Een goede tweede keuze zou dan LT2P zijn, klopt dat ?
Komt hetgeen aangeboden is bij PIA overeen met wat ik met deze router kan ?
Is dit lastig te realiseren ?

Momenteel heb ik een Experiabox V10 van KPN waarvan ik niet de WiFi gebruik. Deze staat uit en heb normaal gesproken een router aangesloten op één van de wan poorten die de WiFi regelt. Is de VPN dan wel actief ? Het signaal kom immers binnen in de Experiabox.

Nog niet geheel thuis in deze stof dus zeer dankbaar als men mij verder helpt.

Dank,
Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42

lier

MikroTik nerd

Wil je dat al het (internet) verkeer over een VPN verbinding loopt? Zo ja...waarom?

Als dat inderdaad het geval is dan zoek je (waarschijnlijk) een router met ingebouwde VPN client (en niet een server) en die zijn er niet zo veel. Waarschijnlijk zal je dan echt met iets van DD-WRT of OpenWRT aan de gang moeten, of iets van Mikrotik of Ubiquiti.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

De WLR-6100 is geen echte VPN router, maar biedt passthrough van de VPN verbinding. Voor een idee van de opties bekijk gerust de handleiding op onze website. Om al het verkeer via een VPN te laten lopen is, zoals lier ook aangaf, de WLR-6100 inderdaad niet geschikt (althans, met de normale firmware). In dat geval kan beter uitgewijkt worden naar een echte VPN router (bv. WLR-4002b, WLR-5001, WLR-6001).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709832

Topicstarter
Hartelijk dank beide, is dit lastig in te stellen i.c.m. PIA zoals genoemd ? Welk protocol moet ik aanhouden ?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 709832 op 01-12-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
grappig geen idee waarom je dit voor thuis zou willen ergo je verwisselt het Nederlands recht voor het Amerikaans. Of ben je bang dat je provider jouw afluistert?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.