Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recent een iPhone 6S aangeschaft en wilde mijn WhatsApp gesprekken+media vanaf mijn iPhone 5S natuurlijk niet kwijt. Ik heb hier dan ook netjes een backup van gemaakt, en bij het downloaded van WhatsApp op mijn nieuwe iPhone verschenen de gesprekken die ik open had staan dan ook exact. Mijn foto's en video's ook, alleen dan in de vorm van een wit vakje met een vraagteken erin, of zelfs alleen een wit vakje. Ik kan dus wel zien dat er foto's zijn, maar de foto zelf is er niet meer, alsof er een error is.

Dit is spijtig, aangezien er foto's in WhatsApp staan die ik graag zou willen behouden.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart en alles is up to date qua software, dus daar ligt het geloof ik niet aan.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

talin

ES-MA

volgens mij staan je foto's van WhatsApp chats gewoon op je camera roll.
zie: whatsapp -> settings -> chats save incoming media

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Oude iphone aan itunes hangen --> backup maken --> nieuwe iphone aansluiten --> backup terugzetten? Heb je ook meteen alle apps en dat soort spul op je nieuwe iphone staan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
En als je een gecodeerde backup maakt via iTunes onthoud hij ook je (wifi) wachtwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 01-12-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backibaxter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Zelf na het terugzetten van een encrypted backup krijg ik ook het resultaat van de witte vakjes in whatsapp.

De enigste oplossing die ik momenteel heb gevonden is de whatsapp backup in het programma zelf activere. Deze zet een backup op iCloud inclusief de foto's. Na restoren van deze backup staan alle chats incl foto's terug op de iPhone.

Probleem dat zich nu voordoet: De persoon voor wie ik deze restore heb gedaan wenst geen gebruik te maken van iCloud wegens security redenen. Heeft iemand een idee hoe we de restore kunnen doen zonder iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backibaxter
Ik ben bang dat er weinig anders opzit. Kun je hem niet terugzetten met icloud en vervolgens alles uit iCloud wissen? :)
Is een van de opties die ik in gedachten heb. Maar dan bestaat de kans dat bij verlies van GSM alles weg is. Eens zonder iTunes zouden we weekelijks bv een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Ik neem aan dat het gaat om de foto's en niet om de foto's per gesprek. Dan zou je als je de oude iPhone 5s aan een Mac hangt de foto's eraf kunnen halen met de app fotolader (zit er standaard op volgens mij) en die vervolgens weer terug zetten op de nieuwe :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backibaxter
Roboafca schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:47:
Ik neem aan dat het gaat om de foto's en niet om de foto's per gesprek. Dan zou je als je de oude iPhone 5s aan een Mac hangt de foto's eraf kunnen halen met de app fotolader (zit er standaard op volgens mij) en die vervolgens weer terug zetten op de nieuwe :)
Het gaat wel degelijk over de foto's per gesprek in whatsapp. De optie opslaan in fotostream is geen optie omdat bij restore de foto's niet meer in de gesprekken staan maar enkel in de fotostream. Ik probeer nog een poging in het overtuigen van iCloud (persoonlijk ben ik hier ook een voorstander van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Backibaxter schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:43:
[...]

Het gaat wel degelijk over de foto's per gesprek in whatsapp. De optie opslaan in fotostream is geen optie omdat bij restore de foto's niet meer in de gesprekken staan maar enkel in de fotostream. Ik probeer nog een poging in het overtuigen van iCloud (persoonlijk ben ik hier ook een voorstander van).
Ik bedoelde dat het niet uit maakt of ze precies op dezelfde plek terug komen, maar over de foto's in het algemeen :D
Als dat niet lukt, waar het op lijkt, zou ik proberen om de foto's op een computer benaderbaar te krijgen :)

https://techrvw.com/

Pagina: 1