Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade voor mijn computer. Na een aantal jaar merk ik toch dat het allemaal wat trager wordt en niet alle games op een goede resolutie meer kan spelen. Ook Netflix begint zo nu en dan te hangen bijvoorbeeld. Op dit moment wil ik de computer upgraden, zonder het updaten van de videokaart, want daar heb ik geen budget voor. Deze zal ik in de loop van het volgende jaar upgraden.
Ik heb hiervoor gekeken naar de desktop best buy guides.
Wat is je budget?
Op dit moment is mijn budget +/- 400 euro voor de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft toch intel voor processor. Ik heb hier toch al jaren ervaring mee. En ben hier erg tevreden over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de computer gebruiken voor gamen, .Net software ontwikkeling en een beetje image bewerking.
De games die ik vooral wil gaan spelen zijn:
GTAV
WatchDogs
Modded Minecraft
Diablo3
Ik wil minimaal twee full HD schermen kunnen draaien (voor 4k heb ik op dit moment nog geen ambities.) In de toekomst wordt misschien de wens wel om 3 schermen te kunnen draaien.
Op dit moment heb ik de volgende PC:
Er zit in mijn huidige PC nog een cooler master voeding, maar deze is misschien al 10 jaar oud, dus deze ga ik ook vervangen.
Ik zat aan de volgende upgrade te denken:
Dan hou ik nog mijn videokaart, kast en SSD.
Nu is mijn vraag:
Ik zoek een upgrade voor mijn computer. Na een aantal jaar merk ik toch dat het allemaal wat trager wordt en niet alle games op een goede resolutie meer kan spelen. Ook Netflix begint zo nu en dan te hangen bijvoorbeeld. Op dit moment wil ik de computer upgraden, zonder het updaten van de videokaart, want daar heb ik geen budget voor. Deze zal ik in de loop van het volgende jaar upgraden.
Ik heb hiervoor gekeken naar de desktop best buy guides.
Wat is je budget?
Op dit moment is mijn budget +/- 400 euro voor de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft toch intel voor processor. Ik heb hier toch al jaren ervaring mee. En ben hier erg tevreden over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de computer gebruiken voor gamen, .Net software ontwikkeling en een beetje image bewerking.
De games die ik vooral wil gaan spelen zijn:
GTAV
WatchDogs
Modded Minecraft
Diablo3
Ik wil minimaal twee full HD schermen kunnen draaien (voor 4k heb ik op dit moment nog geen ambities.) In de toekomst wordt misschien de wens wel om 3 schermen te kunnen draaien.
Op dit moment heb ik de volgende PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q8200S Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5QL Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX GeForce 9600GT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF 932 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 141,79 | € 141,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 161,74 | |
Er zit in mijn huidige PC nog een cooler master voeding, maar deze is misschien al 10 jaar oud, dus deze ga ik ook vervangen.
Ik zat aan de volgende upgrade te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,70 | € 214,70 |
| 1 | ASRock B150M Pro4S | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 424,11 | |
Dan hou ik nog mijn videokaart, kast en SSD.
Nu is mijn vraag:
- Is deze upgrade voldoende toekomstvast zodat ik (als ik volgend jaar een videokaart koop) er weer een tijdje tegenaan kan?
- Passen alle onderdelen bij elkaar?
- Zijn er nog andere configuraties die misschien beter zijn?
Xbox: Gulpener88