Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies bij aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niet veel verstand van specificaties van laptops. Ik heb echter wel een aantal specificaties verzameld waaraan mijn laptop moet voldoen:

- Voor opslag het liefst een SSD met 256 GB. Gehoord dat dit het beste is als je van plan om muziek te mixen met je laptop. I.v.m. trillingen van audioapparatuur, SSD zou daar beter tegen kunnen.
- Minimaal 8 GB werkgeheugen (advies)
- Minimaal i5 processor (advies)
- lichtgevend toetsenbord ivm muziek mixen in donkere omgeving
- goede koeling (geen verstand van)
- meerdere usb aansluitingen
- mat scherm

Ik ga mijn laptop gebruiken voor gamen (alleen CS GO op het moment), films checken (ben geen kwaliteitsfreak), muziek mixen (mixprogamma: Traktor) en normaal internet gebruik.
Mijn budget is € 1000,-
Ik ben niet van plan om mij laptop veel te verplaatsen dus qua gewicht en accuduur maakt het niet uit.
Ik heb geen specifiek laptop merk waar ik naar op zoek ben.

Ik heb een laptop op het oog, omdat deze laptop aan alle specificaties voldoet. Graag jullie mening over deze laptop aangezien ik geen goede reviews kan vinden.
- Acer Aspire V3-574G-74XU

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik kijk uit naar jullie advies en tips. :)

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Is een 2e hands (of misschien nieuw) apple macbook pro niet iets?
Volgens mij mix je heel erg graag en de macbook pro is de dj's nummer 1 keus om een aantal redenen.
- Hij is robuust gebouwd
- Heeft een hele goeie geluidskaart
- Heldere toetsenbordverlichting
- Retina scherm (hierdoor is een mat scherm zo goed als overbodig want je ziet het scherm altijd goed)
- Betrouwbare ssd
- Snel
- Goede ondersteuning m.b.t. dj software.

Dit allemaal maakt het een solide keus als dj. Helaas gaat gamen er niet zo goed op, maar dan zit je alweer te kijken naar van die gaming laptop bakbeesten en dat wil je niet als dj.
Het kan zijn dat je het niet zo op apple hebt maar dat is dan puur persoonlijk.
Terugkomend op de pricewatch: Acer Aspire V3-574G-74XU dit is ook een goede keus echter is de bouwkwaliteit een stuk minder en als je veel op weg bent (wat je bent als dj) is een stevige laptop wel een pre.

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
NO_Excuses schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:58:
Is een 2e hands (of misschien nieuw) apple macbook pro niet iets?
Volgens mij mix je heel erg graag en de macbook pro is de dj's nummer 1 keus om een aantal redenen.
[...]
Sorry hoor, maar het is al even geleden dat ik zoveel bullshit bij elkaar gezien heb.

Een Mac koop je omdat je het OS fijn vindt werken of het design mooi vind. Alle andere redenen zijn smoesjes om gewenning te verdoezelen.

Even je punten bij langs:
Hij is robuust gebouwd
Van de 40 collega's die een MacBook (Pro) hebben is zeker meer dan de helft terug geweest vanwege hardwarematige defecten (kapot schermen, toetsenbord, meerdere touchpads, compleet moederbord, connectie PCB's).
Heeft een hele goeie geluidskaart
Onzin, de geluidskaart in een Mac is zelfs vrij matig. Los daarvan is de kans dat er een externe geluidskaart gebruikt wordt vrij groot.
Heldere toetsenbordverlichting
Net zo helder als op mijn Dell.
Retina scherm (hierdoor is een mat scherm zo goed als overbodig want je ziet het scherm altijd goed)
Wat heeft de resolutie van een scherm nou in godsnaam te maken met het al dan niet leesbaar zijn in diverse situaties? Als de koper een mat scherm wil zal hij daar een goede reden voor hebben, dat heeft werkelijk niets te maken met de resolutie van het scherm.
Betrouwbare ssd
Het is gewoon standaard hardware, niet meer of minder betrouwbaar dan wanneer Dell of HP het verkoopt.
Snel
Bijzonder subjectieve opmerking, waarom is een Mac snel en een niet-Mac langzaam? Zijn budget is 1000 euro; mijn Dell van 1200 euro (i7, 16GB ram, 512GB Samsung Evo 850) vliegt rondjes om de tweedehands Mac die je daarvoor haalt. Om nog niet eens te beginnen over de (zwaar underpowered) hardware in de MacBook Air.
Goede ondersteuning m.b.t. dj software.
Eveneens nergens op gebaseerd. Native Instruments heeft dezelfde ondersteuning voor Windows als voor Mac, ditzelfde geldt voor vrijwel alle grote software leveranciers (zie ook bijvoorbeeld het "Photoshop/Illustrator/InDesign draait beter op Mac"-sprookje, wat gewoon luiheid van de oude garde grafisch ontwerpers is).

Zoals ik al aangaf is Mac prima als je een voorkeur hebt voor dat OS, maar zeg dat dan ook gewoon en kom niet met onzin aan over dat het "beter" zou zijn.

Goed, om even on topic te komen: De Acer die hieronder staat is zo'n beetje de enige die voldoet aan jouw eisen en ook nog binnen budget valt, echter laat niet alleen de bouwkwaliteit maar vooral de garantieafhandeling bij Acer vaak te wensen over. En laat je die nou vaak net wel eens nodig hebben bij een Acer. ;)

Iets als dit heb je een stuk meer plezier van, voldoet aan alle eisen maar is 100 euro over budget. Echter denk ik dat dit de prijs wel waard is.

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Benedykt schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:32:
[...]

Sorry hoor, maar het is al even geleden dat ik zoveel bullshit bij elkaar gezien heb.

Een Mac koop je omdat je het OS fijn vindt werken of het design mooi vind. Alle andere redenen zijn smoesjes om gewenning te verdoezelen.

Even je punten bij langs:

[...]

Van de 40 collega's die een MacBook (Pro) hebben is zeker meer dan de helft terug geweest vanwege hardwarematige defecten (kapot schermen, toetsenbord, meerdere touchpads, compleet moederbord, connectie PCB's).

[...]

Onzin, de geluidskaart in een Mac is zelfs vrij matig. Los daarvan is de kans dat er een externe geluidskaart gebruikt wordt vrij groot.

[...]

Net zo helder als op mijn Dell.

[...]

Wat heeft de resolutie van een scherm nou in godsnaam te maken met het al dan niet leesbaar zijn in diverse situaties? Als de koper een mat scherm wil zal hij daar een goede reden voor hebben, dat heeft werkelijk niets te maken met de resolutie van het scherm.

[...]

Het is gewoon standaard hardware, niet meer of minder betrouwbaar dan wanneer Dell of HP het verkoopt.

[...]

Bijzonder subjectieve opmerking, waarom is een Mac snel en een niet-Mac langzaam? Zijn budget is 1000 euro; mijn Dell van 1200 euro (i7, 16GB ram, 512GB Samsung Evo 850) vliegt rondjes om de tweedehands Mac die je daarvoor haalt. Om nog niet eens te beginnen over de (zwaar underpowered) hardware in de MacBook Air.

[...]

Eveneens nergens op gebaseerd. Native Instruments heeft dezelfde ondersteuning voor Windows als voor Mac, ditzelfde geldt voor vrijwel alle grote software leveranciers (zie ook bijvoorbeeld het "Photoshop/Illustrator/InDesign draait beter op Mac"-sprookje, wat gewoon luiheid van de oude garde grafisch ontwerpers is).

Zoals ik al aangaf is Mac prima als je een voorkeur hebt voor dat OS, maar zeg dat dan ook gewoon en kom niet met onzin aan over dat het "beter" zou zijn.

Goed, om even on topic te komen: De Acer die hieronder staat is zo'n beetje de enige die voldoet aan jouw eisen en ook nog binnen budget valt, echter laat niet alleen de bouwkwaliteit maar vooral de garantieafhandeling bij Acer vaak te wensen over. En laat je die nou vaak net wel eens nodig hebben bij een Acer. ;)

Iets als dit heb je een stuk meer plezier van, voldoet aan alle eisen maar is 100 euro over budget. Echter denk ik dat dit de prijs wel waard is.
Dan is het vast nergens op gebaseerd dat alle dj's een MacBook pro hebben ;)
Maar t zal wel aan mij liggen dan denk ik haha
Als ik het lijstje van de ts bekijk is een MacBook pro een hele goede keus.

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
NO_Excuses schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:45:
[...]

Dan is het vast nergens op gebaseerd dat alle dj's een MacBook pro hebben ;)
Maar t zal wel aan mij liggen dan denk ik haha
Als ik het lijstje van de ts bekijk is een MacBook pro een hele goede keus.
Het is een statussymbool, zoals een dikke auto, groot huis of een duur horloge. Heeft absoluut niets te maken met beter zijn, maar ja, als de grote jongens een Mac hebben, dan "moet dat wel goed zijn". En tsja, als iedereen zo denkt blijft het fabeltje wel bestaan ja ;)

Overigens zit ik zelf in de geluidstechniek en kom ik zodoende vaak genoeg DJ's tegen, je ziet steeds minder en minder Mac's. Ze beginnen een beetje te ontdekken dat Windows machines net zo goed werken, voor minder dan de helft van het geld (wat ze dan weer uit kunnen geven aan goede controller hardware :)).

Als TS zijn budget minstens het dubbele zou zijn en hij bereid zou zijn om te switchen van OS, dan inderdaad zou een Mac een prima keus zijn. Echter is dat nu absoluut niet het geval en koop je voor 1000 euro helemaal geen interessante Mac, alleen al vanwege de matte scherm eis.

[ Voor 15% gewijzigd door Benedykt op 07-12-2015 08:28 ]

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Dell 15 7000 van €999. De laptop voldoet bijna aan al mijn eisen. De laptop heeft alleen geen SSD maar een hybride 1 TB harde schijf. Maar dit kan ik zelf nog inbouwen als ik het uiteindelijk nodig vindt.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11 10:16

PinusRigida

I put the p in pool.

Benedykt schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:24:
[...]
Het is een statussymbool, zoals een dikke auto, groot huis of een duur horloge. Heeft absoluut niets te maken met beter zijn, maar ja, als de grote jongens een Mac hebben, dan "moet dat wel goed zijn". En tsja, als iedereen zo denkt blijft het fabeltje wel bestaan ja ;)
de nagel op de kop... geldt trouwens ook voor smartphones maar dat is hier dan nog meer off-topic en dat oorlogje wil ik hier echt niet ontketenen. 8)7
Pagina: 1