Op maandag 30-11-2015 introduceerde de ING Bank betalen via een app op je smartphone.
De app is op dit moment alleen voor android gebruikers link
Instaleren:
[YouTube: https://youtu.be/F7ATbXMQhD4]
Als je de Mijn ING app al gebruikt kost het max 2 minuten
voorwaarden
- Een geactiveerde ING Mobiel Bankieren App.
- Een actieve internet verbinding
- Ook de Mobiel Betalen App.
- Een Android-smartphone vanaf 4.4 KitKat, geschikt voor NFC.
- Mobiel Betalen is nog niet beschikbaar voor ING klanten jonger dan 18 jaar.
FAQ
Wat kost het?
De eerste zes maanden kunt u kosteloos de Mobiel Betalen App uitproberen. Na deze periode zijn de kosten voor de App € 0,50 per maand per geactiveerde rekening. Wilt u geen gebruik meer maken van de App dan kunt u deze dienst op ieder gewenst moment uitzetten. Voor studenten is de Mobiel Betalen App gratis. Kijk voor de prijsvoorwaarden in de App of op ing.nl.
Moet ik de app eerst op starten om te kunnen betalen
Nee alleen je scherm hoeft aan te staan.
Als het bedrag meer dan 25 euro is wordt er wel om een door jou eerdere ingestelde pin code gevraagd
Ik wil graag dat er altijd om een pin wordt gevraagd
Bij aankopen tot en met € 25 kan naar keuze met of zonder pincode betaald worden. Bij hogere bedragen is altijd een pincode nodig. Het maximale bedrag dat achter elkaar zonder pincode kan worden betaald is € 50.
Als ik geen 18 ben kan het dan wel met toestemming van ouders of voogd?
Nee helaas niet ik ben zelf 17 en kan de app dus niet gebruiken
Ik heb hier over gebeld met de ING maar ik moest maar even 2 maanden wachten tot ik 18 ben.
Hoe veilig is het
Ja, het is snel, gemakkelijk én veilig. Contactloos betalen wordt op dezelfde veilige manier verwerkt als uw pinbetalingen. Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos kan worden betaald is € 50. En bij bedragen boven € 25 wordt om uw pincode gevraagd. Is uw Betaalpas na verlies of diefstal gebruikt voor contactloze betalingen? Dan vergoeden we het bedrag aan u dat is afgeboekt. Hiervoor geldt geen eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u weet dat u de Betaalpas kwijt bent, maar deze niet direct laat blokkeren. Of als u kon weten dat uw Betaalpas voor frauduleuze handelingen gebruikt zou worden.
Wekt mij telefoon ook?
Elke telefoon met NFC en android 4.4 zou moeten werken.
Hier onder een lijst met alle telefoons die volgens mensen op dit forum werken
- One plus one
- Nexus 6
- Note 4
- Note 4 met Cyanogen 5.1.1 nightly (Niet 100%)
- Nexus 5
- Sony Xperia Z3
Kan de app helaas zelf nog niet gebruiken, dus deze zijn van de ing zelf

Commentaar/opmerkingen/verbeteringen graag in een dm dit is voor mij ook de eerste keer.
[ Voor 15% gewijzigd door Matthijz98 op 01-12-2015 21:37 . Reden: Telefoons aan lijst toegevoegd ]