Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[ING betalen app] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Matthijz98
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:06

Op maandag 30-11-2015 introduceerde de ING Bank betalen via een app op je smartphone.
De app is op dit moment alleen voor android gebruikers link

Instaleren:

Als je de Mijn ING app al gebruikt kost het max 2 minuten

voorwaarden
- Een geactiveerde ING Mobiel Bankieren App.
- Een actieve internet verbinding
- Ook de Mobiel Betalen App.
- Een Android-smartphone vanaf 4.4 KitKat, geschikt voor NFC.
- Mobiel Betalen is nog niet beschikbaar voor ING klanten jonger dan 18 jaar. :?

FAQ

Wat kost het?
De eerste zes maanden kunt u kosteloos de Mobiel Betalen App uitproberen. Na deze periode zijn de kosten voor de App ¤ 0,50 per maand per geactiveerde rekening. Wilt u geen gebruik meer maken van de App dan kunt u deze dienst op ieder gewenst moment uitzetten. Voor studenten is de Mobiel Betalen App gratis. Kijk voor de prijsvoorwaarden in de App of op ing.nl.

Moet ik de app eerst op starten om te kunnen betalen
Nee alleen je scherm hoeft aan te staan.
Als het bedrag meer dan 25 euro is wordt er wel om een door jou eerdere ingestelde pin code gevraagd

Ik wil graag dat er altijd om een pin wordt gevraagd
Bij aankopen tot en met ¤ 25 kan naar keuze met of zonder pincode betaald worden. Bij hogere bedragen is altijd een pincode nodig. Het maximale bedrag dat achter elkaar zonder pincode kan worden betaald is ¤ 50.

Als ik geen 18 ben kan het dan wel met toestemming van ouders of voogd?
Nee helaas niet ik ben zelf 17 en kan de app dus niet gebruiken :( :( :( :(
Ik heb hier over gebeld met de ING maar ik moest maar even 2 maanden wachten tot ik 18 ben.

Hoe veilig is het
Ja, het is snel, gemakkelijk én veilig. Contactloos betalen wordt op dezelfde veilige manier verwerkt als uw pinbetalingen. Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos kan worden betaald is ¤ 50. En bij bedragen boven ¤ 25 wordt om uw pincode gevraagd. Is uw Betaalpas na verlies of diefstal gebruikt voor contactloze betalingen? Dan vergoeden we het bedrag aan u dat is afgeboekt. Hiervoor geldt geen eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u weet dat u de Betaalpas kwijt bent, maar deze niet direct laat blokkeren. Of als u kon weten dat uw Betaalpas voor frauduleuze handelingen gebruikt zou worden.

Wekt mij telefoon ook?
Elke telefoon met NFC en android 4.4 zou moeten werken.
Hier onder een lijst met alle telefoons die volgens mensen op dit forum werken
  • One plus one
  • Nexus 6
  • Note 4
  • Note 4 met Cyanogen 5.1.1 nightly (Niet 100%)
  • Nexus 5
  • Sony Xperia Z3
Screenshot's
Kan de app helaas zelf nog niet gebruiken, dus deze zijn van de ing zelf

Commentaar/opmerkingen/verbeteringen graag in een dm dit is voor mij ook de eerste keer. _/-\o_

Matthijz98 wijzigde deze reactie 01-12-2015 21:37 (15%)
Reden: Telefoons aan lijst toegevoegd

• vincent44
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Zojuist gelijk geprobeerd en het werkt.
Wel pas na 3x dat het lukte. Ik kreeg eerst steeds een error op het schermpje van de pin automaat.

• Matthijz98
quote:
vincent44 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:45:
Zojuist gelijk geprobeerd en het werkt.
Wel pas na 3x dat het lukte. Ik kreeg eerst steeds een error op het schermpje van de pin automaat.
Haha dat lijkt me het aller ergst dat je ergens staat en dat dan of de app niet werkt of dat je mobiel leeg is of geen internet.

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
Hoe veilig is het
Net zo veilig als een gewone betaal pas met draadloos betalen.
Ik denk dat het betalen via de app veiliger is want zo te zien moet je autoriseren (dmv een code) voordat je kunt gaan betalen. Met een betaalpas is geen code vereist.

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-10 22:52

Zenety

sudo apt-get rekt

Paar weken terug serieus moeten gebruiken door het thuis laten van mijn portemonnee. Op dat moment is het heel handig om te hebben. De keren dat ik het gebruikt heb ging het in 1x goed. Ziet er alleen wel een beetje cheesy uit met mijn asociaal grote Nexus 6 op zo'n kleine pin terminal :+

• Matthijz98
quote:
Mahoek schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat het betalen via de app veiliger is want zo te zien moet je autoriseren (dmv een code) voordat je kunt gaan betalen. Met een betaalpas is geen code vereist.
Betalingen onder de 25 euro gaan zonder code net als met je pas.
Betalingen boven de 25 euro gaan met code net als met je pas.

• Matthijz98
quote:
Zenety schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:54:
Paar weken terug serieus moeten gebruiken door het thuis laten van mijn portemonnee. Op dat moment is het heel handig om te hebben. De keren dat ik het gebruikt heb ging het in 1x goed. Ziet er alleen wel een beetje cheesy uit met mijn asociaal grote Nexus 6 op zo'n kleine pin terminal :+
Ik zou het leuk vinden om te kijken of je het ook werkend zou kunnen krijgen op een 12 inch tablet. Dan komt het pas echt raar over.

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-10 20:19

NeoMe

#Addict

Ik hou het voorlopig bij mijn pasje, vind het jammer dat ze er weer extra voor in rekening brengen. Ondanks dat het maar om ¤0,50 gaat is dat momenteel nog wel een drempel voor mij. Heb namelijk altijd mijn portemonnee bij en kan mij ook niet herinneren dat ik ooit ergens zonder stond. Als je daar wat minder strikt in bent is dit wel een uitkomst, want dan kun je in geval van nood met je mobiel betalen.

Het is uiteraard wel toekomstmuziek, want over vijf a tien jaar heb je je portemonnee niet meer nodig omdat alles in je mobiel zit. Ergens tussen nu en tien jaar stap ik wel in, dan is het ook op meer plekken geaccepteerd.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• Matthijz98
quote:
NeoMe schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:00:
Ik hou het voorlopig bij mijn pasje, vind het jammer dat ze er weer extra voor in rekening brengen. Ondanks dat het maar om ¤0,50 gaat is dat momenteel nog wel een drempel voor mij. Heb namelijk altijd mijn portemonnee bij en kan mij ook niet herinneren dat ik ooit ergens zonder stond. Als je daar wat minder strikt in bent is dit wel een uitkomst, want dan kun je in geval van nood met je mobiel betalen.

Het is uiteraard wel toekomstmuziek, want over vijf a tien jaar heb je je portemonnee niet meer nodig omdat alles in je mobiel zit. Ergens tussen nu en tien jaar stap ik wel in, dan is het ook op meer plekken geaccepteerd.
Ik zie de app meer als een rede om een pasje minder in mijn portemonnee te hebben.
Dan alleen nog een digitale ID kaart (foto vinden onze wel gewaardeerde blauwe ambtenaren niet goed genoeg) kaart dan hoef ik helemaal geen portemonnee meer mee te nemen.

Matthijz98 wijzigde deze reactie 30-11-2015 13:05 (0%)
Reden: type AIDS

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
Matthijz98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:55:
[...]

Betalingen onder de 25 euro gaan zonder code net als met je pas.
Betalingen boven de 25 euro gaan met code net als met je pas.
Moet je de app open hebben voordat je een betaling kunt doen? In dat geval is het veiliger. De meeste mensen hebben een toegangscode op de telefoon ingesteld.

• Matthijz98
quote:
Mahoek schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:07:
[...]

Moet je de app open hebben voordat je een betaling kunt doen? In dat geval is het veiliger. De meeste mensen hebben een toegangscode op de telefoon ingesteld.
Mischien zit of komt er wel een optie die je bij elk bedrag verplicht om een code in te voeren.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-10 14:55
quote:
Mahoek schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:07:
[...]

Nee, bij mijn N4 is het voldoende om alleen het scherm aan te hebben. Geen app open, niet unlocked (heb geen toegangscode trouwens).

• Matthijz98
quote:
maarud schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:14:
[...]

Nee, bij mijn N4 is het voldoende om alleen het scherm aan te hebben. Geen app open, niet unlocked (heb geen toegangscode trouwens).
En wat maakt het jou uit als er een hacker is die via een apparaat steelt want dan krijg je het vergoed Bron
Dit is ook aangepast in topic start

• Zenety
  • Laatst online: 18-10 22:52

Zenety

sudo apt-get rekt

Krijg net een mailtje van de ING. Leuk :)

• RobWest
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-06 15:20
Ik heb hier een Note 4 met Cyanogen 5.1.1 nightly, maar bij AH werkte het niet; mijn telefoon merkte de klaarstaande betaling niet op. Ik las dat het soms bij AH niet werkt. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik heb het nog niet bij andere winkels kunnen testen.
Bij instellingen > Draadloos en netwerken > Meer > Tikken en betalen daar staat de ING NFC app geselecteerd en "app op voorgrond prefereren" staat ook aangevinkd.

RobWest wijzigde deze reactie 30-11-2015 17:07 (24%)

Rob

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:53
quote:
Matthijz98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:11:
[...]

Mischien zit of komt er wel een optie die je bij elk bedrag verplicht om een code in te voeren.
Die optie zit er al in.

Overigens vind ik het ook belachelijk dat ING hier extra geld voor gaat vragen. Ik betaal al voor het "Royaal betaalpakket" en dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

Ik kreeg vandaag ook de mail dat ik het een jaar lang gratis mag gebruiken omdat ik mee heb gedaan aan de test. Als ING haar standpunt niet verandert en daarna alsnog kosten in rekening gaat brengen, stop ik er gewoon mee.

Voor de topic start: het werkt prima op een Nexus 5. Ik gebruik overigens wel een custom ROM (Cataclysm), waarbij je in kunt stellen of NFC werkt met een gelocked scherm of alleen wanneer het scherm niet gelocked is.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
Mr Magic schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:30:
[...]

Die optie zit er al in.

Overigens vind ik het ook belachelijk dat ING hier extra geld voor gaat vragen. Ik betaal al voor het "Royaal betaalpakket" en dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

Ik kreeg vandaag ook de mail dat ik het een jaar lang gratis mag gebruiken omdat ik mee heb gedaan aan de test. Als ING haar standpunt niet verandert en daarna alsnog kosten in rekening gaat brengen, stop ik er gewoon mee.
Daar ben ik het ook mee eens. Heb ik ook als feedback gegeven naar de ING. Ik vind het prettig werken en ben er erg blij mee dat het kan. Maar om daar ook weer extra geld voor te betalen zie ik zelf echt niet zitten.

Verder erg prettige app. Gebruik hem nu een tijdje en werkt bij mij tot nu toe feilloos.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:06
Ik heb twee betaalpassen van ING in mijn portemonnee (gezamenlijk / persoonlijk). Kan ik op een of andere manier kiezen met welke van de twee ik betaal?

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-10 17:19
Tijd om binnenkort maar eens te overstappen van de Rabobank naar de ING, vreselijk hoe iedere keer de Rabobank achterloopt op de hedendaagse technieken. Kijk naar de app, het invoeren van NFC op de betaalpas, en nu weer met mobiel betalen. (Rabo Wallet was eerder klopt, werkt alleen nog steeds op de S4 tevens werkt de app enorm brak...). Tevens een app voor Android Wear is er ook van de ING maar de Rabobank weer niet. Zo gaat het nu waarschijnlijk weer, met dit.

CokeZero wijzigde deze reactie 30-11-2015 18:32 (8%)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
mat.hi.as schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:22:
Ik heb twee betaalpassen van ING in mijn portemonnee (gezamenlijk / persoonlijk). Kan ik op een of andere manier kiezen met welke van de twee ik betaal?
Ja, je kan beide rekeningen toevoegen en dan kiezen welke de default is. Werkt vrij eenvoudig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:25
Wil dit wel gaan testen met mijn Nexus 6P :) app is geļnstalleerd. toch zie ik het meer als een gimick als iets wat echt veel handiger is dan een pinpas.. maak het nog uit of je een hoesje om je telefoon hebt zitten? Gaan de NFC signalen gewoon door de hoes heen?

spartacusNLD wijzigde deze reactie 30-11-2015 18:33 (44%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i5 6600K | Scythe Mugen 4 | MSI GTX 980 Ti 6G | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-10 14:55
Hangt van je hoesje af hč :) Wanneer je het probeert, weet je het. NFC is niet heel sterk dus bij dunne hoesjes heb je nog wel kans dat het lukt.

• RobWest
  • Laatst online: 23-06 15:20
quote:
mat.hi.as schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:22:
Ja, je kan meerdere rekeningen koppelen. Het is nog vrij moeilijk te zien nu welke rekening 'actief' is, maar ze gaan dat veranderen. Je kan straks per rekening een andere achtergrond kiezen.

Rob

• Matthijz98
quote:
Dat las ik ook later, heb het ook in het topic start gezet. Maar helaas mag ik van wegen mijn leeftijd de app helaas niet gebruiken en dus had ik geen of er het er in zat.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:39
Je kan voorlopig je pasje niet thuis laten, lang alle pinautomaten in de winkels zijn geschikt voor contactloos betalen.

http://www.discogs.com/user/ilFamo/collection?sort=artist&sort_order=asc

• Rossiejwt
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-12-2016
Z3 werkt ie ook op :D

De kassadame stond perplex B)

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-10 22:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Goed dit gelezen te hebben. Ik heb het zelfs nog niet op m'n pas.
Las het gisteren en ik heb het vandaag getest bij de catering op de uni en het werkte meteen, de vrouw bij de kassa keek ook bij mij wel ff van "wat doet ie nou met z'n telefoon" :P

Overigens ook met een Oneplus One waarop al bekend was dat dit zou moeten werken.

Plato112 wijzigde deze reactie 01-12-2015 23:14 (14%)

Speed limits are like herpes.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

DarkSide

theres no place like ::1

Yep de reden om mijn OPO nog even te houden en geen OP2/x te kopen.
Nu ook paar x mee betaald. En vind het wel handig.
Gaat niet altijd even vlekkeloos. Maar ben er wel blij mee als gimmick.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 18:24
Ik heb mee gedaan met de beta voor een volle week. Daarna werd mijn M8 buitengesloten door problemen. Nog steeds werkt de app niet op de M8, zijn er hier mensen die weten wat de problemen zijn met de M8?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-10 22:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

quote:
DarkSide schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
Yep de reden om mijn OPO nog even te houden en geen OP2/x te kopen.
Nu ook paar x mee betaald. En vind het wel handig.
Gaat niet altijd even vlekkeloos. Maar ben er wel blij mee als gimmick.
Pas twee keer gebruikt ondertussen, maar de kassadame vroeg of ik via de ING betaalde en zei vervolgens dat het bij iemand anders ruim 10 sec. duurde terwijl het bij mij echt binnen 1 sec. werkt.
Ik weet helaas niet welk toestel die ander had.

Speed limits are like herpes.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-10 02:51
Het werkt op mijn z3 compact prima.
Je drukt even je telefoon aan en de betaling werkt net als je pinpas.
Het addertje zit hem in het feit dat als je betalingen boven de 50 euro zijn gekomen, dwz totaal en dus niet eenmalig, moet je iedere keer voordat je betaalt opnieuw je pincode intoetsen.
Dit maakt het voor mij een absolute downer.
Ik moet dus iedere keer maar afwachten of de betaling lukt omdat ik niet zeker weet of ik alweer 50 euro heb besteed.
Dus je moet om de zoveel keer toch echt weer je pin invullen en sta je toch weer met je telefoon te hannessen bij de kassa als je een hoesje moet openen met een tas in je andere hand zoals in mijn geval
Dan is je pasje toch echt veel en veel sneller en makkelijker.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 19:14

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

quote:
Matthijz98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:47:
[...]

Haha dat lijkt me het aller ergst dat je ergens staat en dat dan of de app niet werkt of dat je mobiel leeg is of geen internet.
Tijdens betalen bij de terminal heb je GEEN actieve internetverbinding nodig. Expres een keer mijn Wifi en mobiele data uitgezet op mijn S4 (alleen NFC aan dus), en dat werkt probleemloos! :)

... en oranje! :P

• Gnixon
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-07-2016
Werkt bij mij ook vlekkeloos op Sony Z3 Compact.

Wat ik me wel afvraag is, kan ik ergens het verplicht maken om mijn telefoon wel te unlocken voordat ik mag betalen? Ik lees hierboven mensen die het juist irritant vinden omdat ze bijvoorbeeld voor bedragen van 50+ dan hun pincode moeten invullen en unlocken maar ik heb toch liever dat ik eerst in elk geval mijn telefoon moet unlocken (android patroon of android pin, etc.).

Ik zie alleen de optie om de ING pincode aan te zetten voor bedragen onder de 25 euro. Maar als ik het goed begrijp heb ik dan maar 2 keuzes: Of helemaal niks (scherm niet eens aan) voor bedragen onder de 25 euro of unlocken EN pin voor bedragen onder de 25 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saarjan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-10 18:02
Maar weer uitgezet. Ga hiervoor geen 50 eurocent per maand voor betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-09 20:26

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Ik heb inmiddels een paar weken terug een brief gekregen dat vanaf 10 juni mobiel betalen ook beschikbaar is voor 16 jaar en ouder. Ik weet niet of dat te maken heeft met mijn vele klantenservice belletjes of dat dit voor iedereen geld. Ik heb er ook nog geen nieuws over gezien veder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:48

rens-br

Moderator Mobile & IH
Zijn er mensen die dit dagelijks / wekelijks gebruiken? Ik heb het al sinds de beta op mijn telefoon staan en heb het een aantal keer geprobeerd. Maar 9/10 keer ging er iets fout of duurde het te lang, waardoor ik alsnog mijn pin-pas moest pakken.

Een vervanging van de pin-pas vind ik het dan ook nog niet echt. Ben benieuwd hoe de rest daar over denkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Ik vind het ideaal en heb er zeer veelvuldig gebruik van gemaakt. Vooral bij de AH is het ideaal: alles scannen met de Appie-app, en dan betalen met de Betaal-app. Ik kon zonder portemonnee m'n boodschappen doen.
Helaas werkt het een en ander niet vlekkeloos onder Android N, waar ik nu de laatste beta van heb draaien, dus ben nu weer overgeleverd aan m'n pinpas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-10 16:18
Ik gebruik het vrijwel dagelijks, zowel bij de Appie als bij de kantine het restaurant @ work. Werkt eigenlijk altijd probleemloos :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Ok goed om te lezen. Misschien moet ik het dan gewoon wat vaker gebruiken, waardoor het meer 'eigen' wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik hem ook regelmatig. Gaat 1/20 x fout of zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:16
quote:
rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:22:
Zijn er mensen die dit dagelijks / wekelijks gebruiken? Ik heb het al sinds de beta op mijn telefoon staan en heb het een aantal keer geprobeerd. Maar 9/10 keer ging er iets fout of duurde het te lang, waardoor ik alsnog mijn pin-pas moest pakken.

Een vervanging van de pin-pas vind ik het dan ook nog niet echt. Ben benieuwd hoe de rest daar over denkt.
Ik gebruik de ing app ook al dagelijks sinds de beta.
Elke ochtend haal ik vers brood bij de ah voordat ik naar school ga.

De reden dat ik eigenlijk altijd mijn telefoon gebruik voor het pinnen is omdat die het makkelijkst te pakken is :)
Niet moeilijk doen met een pasje maar gewoon de zak uit, twee keer tikken op het scherm en pinnen maar.

gaat eigenlijk altijd goed, 1% gaat het verkeerd en moet ik op opnieuw drukken. En soms ziet de terminal de telefoon niet :@

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Bedankt voor de reacties! Goed om te horen dat het bij andere mensen wel goed werkt.

Bij mij is het vaak dat het apparaat maar deels herkent wordt, waardoor er steeds een fout plaats vind. Bij sommige terminals moet dan ook het bedrag weer opnieuw ingevoerd worden, waardoor het nog langer duurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Zijn er trouwens mensen die dit kunnen gebruiken onder de laatste previewversie van Android N?

Ik krijg mijn account niet meer geactiveerd, omdat zowel de Bankieren als de Betalen app regelmatig crashen.
Heb al een reactie richting de ontwikkelaars van de Betalen App gestuurd, maar kreeg daar niet heel veel meer reactie dan: Bedankt voor uw reactie, we vinden feedback belangrijk, we maken het beter, en beoordeel ons vooral heel goed.
Weinig echte reactie op mijn opmerking, dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaNetRunner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:39

ThaNetRunner

Have a nice day!

Werkt trouwens goed op de Huawei Mate 7 :)

Zowel onder Android 5 als 6.

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Gisteren mijn nexus 5 geflashed naar android nougat. Zins dien werkt de app niet meer. Iemand ervaring met dit probleem. Mijn bootloader is niet gelocked, is dat misschien een probleem?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Noahlvb schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:52:
Gisteren mijn nexus 5 geflashed naar android nougat. Zins dien werkt de app niet meer. Iemand ervaring met dit probleem. Mijn bootloader is niet gelocked, is dat misschien een probleem?
Volgens mij zijn er nog wat problemen met de ING app in combinatie met Nougat. Heb je de ING app al opnieuw geļnstalleerd en geactiveerd?

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Oke goed om te horen dat het niet aan mij licht. Ik zal proberen om hem op niet te installeren maar ik heb als een fresh install van mijn hele telefoon gedaan dus denk dat het niet werkt.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:14
quote:
Noahlvb schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:52:
Bij mij werkt het op mijn Nexus 5X prima onder Nougat. Toen ik nog net de Beta van Nougat (DP5) had werkte het niet. Daarna is er een update gekomen en sindsdien werkt het prima.
Na de update naar de final versie van Nougat verder ook geen problemen gehad, heb het vandaag nog gebruikt in de kantine.

Don't mess with the Fes

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Heb gisteren mijn telefoon geflashed naar een nieuwe build van nougat en mobiel betalen werkt weer. Het kwam omdat de eerste build was gebaseerd op een beta en nieuwe op de release.

PS: heb vandaag weer problemen ondervonden maar dit maal omdat mijn telefoon niet tegen de betaal terminal bij de AH kon omdat de balie te dicht op de terminal zat.

Noahlvb wijzigde deze reactie 08-09-2016 16:56 (31%)

• Lucienvg
  • Laatst online: 01:46
Mijn nexus 6p doet het ook niet meer met mobiel betalen. Mijn 6p is nog gewoon gelocked met ota nougat er op. Ik heb feedback verzonden naar de Ing, dus maar even kijken of ik er een reactie op krijg!

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-10 19:24
Met mijn oneplus3 vandaag nog een betaling gedaan, altijd leuk die verrassende gezichten te zien achter de balie

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:24
quote:
MatMich schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:37:

Het addertje zit hem in het feit dat als je betalingen boven de 50 euro zijn gekomen, dwz totaal en dus niet eenmalig, moet je iedere keer voordat je betaalt opnieuw je pincode intoetsen.
Dat irriteert mij ook; je wilt het min of meer gedachtenloos kunnen gebruiken maar het voelt aan alsof de app at random om je pincode gaat vragen.
Betalingen bij AH mislukken om die reden regelmatig bij mij, app wil pincode, die voer ik dan in maar wanneer ik het toestel dan voor de tweede keer tegen de terminal houd mislukt de betaling om een of andere reden.
Dan het hele circus weer van voor af aan beginnen, weer pincode intikken, weer een tweede scan die weer mislukt, om vervolgens maar zuchtend naar een pasje te gaan graven.
Het gevolg is dat ik dan spijt heb dat ik de app probeerde; wannneer ik wist dat het ding om mijn pin ging vragen had ik hem niet gebruikt en had in plaats daarvan mijn pasje gepakt.
Probleem is ook dat, nu ik de app steeds vaker ga gebruiken, ook steeds vaker tegen die mysterieuze 50 eurolimiet aanloop en dan ben je het gebruiksgemak kwijt.

Daarnaast is die 50 eurolimiet me onduidelijk.
ING zegt hier zelf over:
quote:
Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos met uw telefoon kan worden betaald is ¤ 50. Als dit totaalbedrag wordt bereikt, dan wordt er om uw pincode gevraagd. Deze toetst u in op uw smartphone. Wilt u altijd een pincode invoeren dus ook bij bedragen onder ¤ 25, dan kunt u dit instellen in de Mobiel Betalen App.

Voorbeeld:

U bent in de supermarkt en doet een paar kleine boodschappen voor ¤ 12. U betaalt zonder pincode. Vervolgens koopt u een sjaal van ¤ 24, ook zonder pincode. De volgende dag koopt u kaartjes voor de film voor ¤ 16. Als u uw smartphone dan tegen de betaalautomaat houdt, wordt om uw pincode gevraagd. De uitgaven van ¤ 12, ¤ 24 en ¤ 16 bedragen samen ¤ 52 en overschrijden zo het maximum van ¤ 50. Na een betaling met uw pincode kunt u weer contactloos betalen.
Wanneer reset die limiet zich weer dan, na 24 uur, na een week, een maand, nooit meer?

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-02 15:48
quote:
ASW1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Wanneer reset die limiet zich weer dan, na 24 uur, na een week, een maand, nooit meer?
Dat staat er toch? Het reset zich weer als je je pincode ingetoetst hebt. Hierna kun je achtereenvolgens weer opgeteld maximaal 50 euro uitgeven alvorens je de pincode moet intoetsen. Is dit weer goed ingetoetst, begint de teller weer opnieuw.

• ASW1
Nee dat staat er niet, tenminste niet zoals ik het lees.

Voor mijn gevoel moet ik regelmatig meerdere betalingspogingen achter elkaar de pincode intoetsen. Maar misschien is dat alleen wanneer de betaling daarna mislukt.

• M. van Aken
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08-10 19:56
Ik krijg dit:
http://oi63.tinypic.com/bhepsk.jpg
Iemand een idee? Mijn wifi staat aan dus daar ligt het niet aan.
Heb hem pas opnieuw geļnstalleerd vanwege een issue met Android Pay.

• Matthijz98
quote:
M. van Aken schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:30:
Ik krijg dit:
http://oi63.tinypic.com/bhepsk.jpg
Iemand een idee? Mijn wifi staat aan dus daar ligt het niet aan.
Heb hem pas opnieuw geļnstalleerd vanwege een issue met Android Pay.
Even ING bellen.

• Gerrit M
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08-09 12:40
Sinds de laatste update van de ING betaalapp werkt die niet meer.
Wat opvallend is, ik moest hem gisteren opnieuw installeren en proberen.
Na mijn werk moest even naar Duitsland om een boodschap te doen en In Duitsland werkt die wel maar toen ik het later in Nederland probeerde deed die het niet!

• ASW1
Vandaag voor de grap in de UK geprobeerd met de telefoon te betalen. Bleek tot mijn verbazing te werken.
In welke landen kun je je toestel gebruiken om contactloos mee te betalen en waar niet, is daar een overzicht van? Of kan het gewoon overal waar ze Maestro debit cards aanpakken en de terminals nfc ondersteunen?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:13:
Vandaag voor de grap in de UK geprobeerd met de telefoon te betalen. Bleek tot mijn verbazing te werken.
In welke landen kun je je toestel gebruiken om contactloos mee te betalen en waar niet, is daar een overzicht van? Of kan het gewoon overal waar ze Maestro debit cards aanpakken en de terminals nfc ondersteunen?
In principe overal waar contactloos betalen via NFC mogelijk is. In het buitenland zou geen probleem moeten zijn dus.
Echter heb je volgens mij wel internet nodig eens in de zoveel tijd, je hebt maar een beperkt aantal betaaltokens in de app. Via internet worden ze aangevuld.

• ASW1
Ik kan me nog herinneren dat ik in Nederland bij sommige winkels wel met mijn bankpas contactloos kon betalen maar nog niet met de telefoon. Vandaar mijn verbazing dat het inmiddels al zoveel verder is uitgerold.

• Skamn
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:13
Weet iemand eigenlijk hoe dit werkt als je bij twee banken een rekening hebt, die allebei mobiel betalen ondersteunen? Bijvoorbeeld als je bij SNS en bij ING een rekening hebt, kan je dan kiezen welke rekening standaard aangeslagen wordt?

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:14
quote:
Skamn schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:59:
Weet iemand eigenlijk hoe dit werkt als je bij twee banken een rekening hebt, die allebei mobiel betalen ondersteunen? Bijvoorbeeld als je bij SNS en bij ING een rekening hebt, kan je dan kiezen welke rekening standaard aangeslagen wordt?
Ik heb precies de situatie die jij beschrijft, een rekening bij SNS en ING.
Je kunt aangeven dat de ene standaard gebruikt wordt, en de ander alleen wanneer die app op je scherm open staat.
Zo heb ik het ook ingesteld. ING (eigen rekening) is standaard, en werkt dus ook vanuit het lock screen. SNS (gezamenlijke rekening met vriendin) werkt alleen als ik de SNS Betalen app open heb staan.

Don't mess with the Fes

• Skamn
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:13
quote:
TheFes schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Ik heb precies de situatie die jij beschrijft, een rekening bij SNS en ING.
Je kunt aangeven dat de ene standaard gebruikt wordt, en de ander alleen wanneer die app op je scherm open staat.
Zo heb ik het ook ingesteld. ING (eigen rekening) is standaard, en werkt dus ook vanuit het lock screen. SNS (gezamenlijke rekening met vriendin) werkt alleen als ik de SNS Betalen app open heb staan.
Haha, de rest van mijn situatie is ook exact hetzelfde als bij jou, dus het antwoord is wel heel toepasselijk. Thanks! :)
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*