Voor een klant wilt graag het publiek IP adres op zijn server hebben. Maar PPPoA =/= PPPoE. Hoe krijg ik toch het publiek IP adres op zijn server? Op internet lees ik PPPoA/PPTP de oplossing is, maar er is geen configuratie voorbeeld. Op zijn Cisco 877 heb ik alleen het ATM gedeelte. Hoe en waar moet PPPoA en PPTP configureren? Met interface dialer 0 krijg ik alleen het publieke adres op de modem.
Kun je beschrijven wat je precies wil bereiken?
Wil je een bepaalde service (port) op een lokale server van buitenaf beschikbaar maken?
Of begrijp ik je verkeerd?
Wil je een bepaalde service (port) op een lokale server van buitenaf beschikbaar maken?
Of begrijp ik je verkeerd?
http://www.cisco.com/c/en...-pptp/29781-pptp-ios.html
Maar er staat me iets bij dat Cisco PPTP uit IOS had gehaald ofzo.. De router kan je in bridge mode configureren, zodat de server via DHCP een IP adres krijgt van de ISP. (of static.) Moet je wel een goede firewall op de server installeren en een 877 is best duur om hem alleen in bridge mode te draaien.
Heb je meerdere publieke IP adressen van je ISP gekregen, dan kan je met NAT een public IP adres mappen aan een private adres van de server. Je hoeft dan niets met port-address-translation (PAT) te doen.
Maar er staat me iets bij dat Cisco PPTP uit IOS had gehaald ofzo.. De router kan je in bridge mode configureren, zodat de server via DHCP een IP adres krijgt van de ISP. (of static.) Moet je wel een goede firewall op de server installeren en een 877 is best duur om hem alleen in bridge mode te draaien.
Heb je meerdere publieke IP adressen van je ISP gekregen, dan kan je met NAT een public IP adres mappen aan een private adres van de server. Je hoeft dan niets met port-address-translation (PAT) te doen.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Ik wil het publieke IP adres op de server hebben i.p.v. interface dialer 0. Helaas heb ik geen meerdere publieke IP adressen gekregen. Die Cisco 877 wordt nu al gebruikt voor internet. Binnenkort wordt die ADSL2+ lijn als remote backup als glasvezel uitvalt.
Wat voor provider is het en wat is je huidige config?
Haal je geen dingen door elkaar? PPPoA is over ATM, dus over bv een DSL lijn. PPPoE is het meest gebruikt bij een ethernet variant (wat niet perse over DSL hoeft te gaan)
PPtP is een manier om een vpn te verbinden.. 3 nogal verschillende technieken, dus een beetje duidelijkheid is wel gewenst wat je nu werkelijk wilt realiseren.
Haal je geen dingen door elkaar? PPPoA is over ATM, dus over bv een DSL lijn. PPPoE is het meest gebruikt bij een ethernet variant (wat niet perse over DSL hoeft te gaan)
PPtP is een manier om een vpn te verbinden.. 3 nogal verschillende technieken, dus een beetje duidelijkheid is wel gewenst wat je nu werkelijk wilt realiseren.
Provider is Xs4all. Zowel KPN als Xs4all gebruikt PPPoA voor ADSL2+. Ik begrijp dat het 3 verschillende technieken. Het schijnt dat speedtouch modem/routers ooit zoiets kon instellen.
Zoiets wil ik realiseren voor mijn klant. http://tjworld.net/wiki/Howto/SpeedtouchPptpBridge
Zoiets wil ik realiseren voor mijn klant. http://tjworld.net/wiki/Howto/SpeedtouchPptpBridge
Behalve als de server een firewall is lijkt het me een uitermate slecht plan om daar direct een WAN IP adres aan te knopen. Je bent nog beter af met het WAN IP adres op een pfSense VM op de server, en dan een virtuele interface van de VM naar de server met NAT...
Het lijkt mij dat je inderdaad het WAN ip op je dailer moet zetten, je kan daarna je ethernet interface bridgen. Vervolgens kan je daarachter een device zetten en een WAN ip gebruiken (de volgende in je range).
Is het niet gewoon makkelijker om een static nat te bouwen voor je server?
Is het niet gewoon makkelijker om een static nat te bouwen voor je server?
Soms kan het door vanaf de server de PPP verbinding op te bouwen (en de modem als bridge in te zetten) maar langs die weg kan dan geen ander verkeer meer. Plus dat het veel veiliger en simpeler is om een (aantal) poorten te forwarden.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Het is bedoeld om pfsense een WAN IP adres te geven. Zoals ik eerder zei, ik heb alleen 1 WAN IP adres.
Niemand die een hint/tip/voorbeeld heeft? Anders schiet het niet op, Discussie wel of niet veilig is niet ban toepassing.
Niemand die een hint/tip/voorbeeld heeft? Anders schiet het niet op, Discussie wel of niet veilig is niet ban toepassing.
Pagina: 1