Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• P_ising
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21-11 12:17
Mensen, ik zit met een dilemma.

Ik heb twijfel of ik nu een Dell XPS 15 moet kopen, of dat ik moet wachten op Apple's nieuwe macbook pro.

Ik heb op het moment een Macbook pro en ben opzich wel merkvast, maar ik heb de XPS 15 gezien en dat is denk ik de enige windows laptop waarvoor ik eventueel bereid om overstappen.

Ik weet alleen niet wanneer Apple zijn 2016 laptops gaat aankondigen, want dan kan ik ze beter vergelijken, maar dat kan ook nog meer dan een halfjaar duren.

Wat is wijsheid?

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14:47
De geruchten wijzen op dit moment uit dat een vernieuwde MacBook Pro zijn opwachting gaat maken in Q1 2016. Mogelijk met een redesign. De Air-reeks zou slechts nog kleine interne updates krijgen op het WWDC om deze vervolgens langzaam maar zeker te laten vervangen door de 12'' MacBook.

Dit zijn echter de geruchten en deze zijn ook nog niet erg sterk.
Ik zelf zou nog even de kat uit de boom kijken het komende half jaar, tenzij je met spoed een nieuwe laptop nodig hebt ;)

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:13

page404

Sanity not found

Als je kan wachten zou ik wachten. Daarnaast is de vraag, wat zijn je eisen voor een laptop?

[deze sig is antikraak]

• chrdekker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 08:07
De macbook zal ongetwijfeld duurder worden als je de specs gelijk wil hebben (processor, geheugen, hdd). Vind je dat geen probleem of ben je tevreden met iets lagere specs dan wil ik je aanraden om te wachten.

Ik heb zelf de XPS 15 nu 3 weken en vind het geen geweldig product. Na lang zoeken leek mij dit de perfecte laptop, maar na 3 weken ermee werken vind ik dat duidelijk niet.
Het scherm is briljant. De performance voor bijvoorbeeld video editing is ook meer dan goed. Echter heeft mac dat ook goed voor elkaar.

Maar de batterijduur valt erg tegen bij het 4k scherm (max 5 uur). de trackpad is niet goed. Er zijn veel te veel haperingen. (scrollen met 2 vingers werkt niet altijd goed)

Het meest geschrokken ben ik van windows. Het besturingssysteem is nog steeds niet af. Er zijn bijvoobeeld teveel routes om bijvoorbeeld energiebeheer aan te passen. Daarnaast al een aantal keer een blauw scherm gezien.

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:47
De rumoeren wijzen erop dat er binnenkort een verbeterde Macbook Pro komt. Ditmaal wordt niet alleen de inhoud van de laptop verbeterd, maar gaat er volgens de geruchten ook een nieuw design van de laptop komen.

Ik kan je adviseren eventjes te wachten!

• P_ising
Dankjullie voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon wacht tot de nieuwe MacBook Pro uitkomt. Het zal wel een hele teleurstelling zijn als deze niet in Q1 wordt aangekondingd :|

@page404
Ik ben een student die een makkelijk mee te nemen laptopt zoekt, daarnaast werk ik bij een marketing-communicatie bureau, waarvoor ik grafische software draai. Daarnaast wil ik ook SPSS voor mijn opleiding draaien, maar dat draait op veel machines.

@chrdekker, heeft u er een ja? Dat komt wel goed uit, ik heb namelijk een paar vragen. Kan je de klep/lid openen met 1 hand? Hoe is de 'metalen' body, heeft het veel weg van plastic? Ik vind de metalen body van de MacBook heel fijn, ondanks de kou.

• chrdekker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 08:07
P_ising schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:57:

.....

@chrdekker, heeft u er een ja? Dat komt wel goed uit, ik heb namelijk een paar vragen. Kan je de klep/lid openen met 1 hand? Hoe is de 'metalen' body, heeft het veel weg van plastic? Ik vind de metalen body van de MacBook heel fijn, ondanks de kou.
De metalen body is prima! Netjes en behoorlijk premium (alleen de top heeft die metalen look overigens). Je krijgt de klep niet zo makkelijk met 1 hand open, maar dat vind ik geen probleem. Dit omdat je met de 15" 2 handen nodig hebt om hem te bedienen.

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-11 20:02
Belecthor schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:48:
De rumoeren wijzen erop dat er binnenkort een verbeterde Macbook Pro komt. Ditmaal wordt niet alleen de inhoud van de laptop verbeterd, maar gaat er volgens de geruchten ook een nieuw design van de laptop komen.

Ik kan je adviseren eventjes te wachten!
Helaas is het bijna niet mogelijk om daadwerkelijk iets van deze geruchten te geloven. Iedereen verzint ieder jaar maar weer wat raak voor iedere hardware launch van Apple. En zo blijft het doorgaan.

Als je de laptop niet NU nodig hebt kan je gewoon wachten lijkt me, zoek je er 1 op korte termijn dan is inderdaad de XPS 15 een super koop. Echt een mooie strakke laptop. En vooral als je niet vast zit aan een bepaald OS kan je hier niet verkeerd mee gaan.

• WardL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-08-2019
Als ik even mag inpikken over de geruchten dat binnenkort verbeterde Macbook Pro komt, wat zou dat gaan inhouden?

Concreet heb ik nu model op het oog (Macbook Pro 15.4", i7, 16GB ram, 256GB SSD) dat mij zeer aanstaat, het enige struikelblok is de prijs (niet dat ik twijfel of dat zijn prijs waard is, eerder of ik dat wil spenderen).

Wat gaat het gevolg zijn als er verbeterde Macbook Pro komt?
- dat ik in de nieuwe lijn van modellen meer ga moeten betalen voor de zelfde specs?
- dat ik in de nieuwe lijn van modellen zelfde prijs ga moeten betalen voor zelfde specs, maar met oa upgrade van design etc (als geruchten kloppen uiteraard ;))
- dat ik de 2015 modellen met de specs die ik nu op het oog heb nog wel ga kunnen kopen, mogelijks aan een verlaagde prijs?

Want dat laatste geval zou voor mij wel gunstig zijn en dan zou ik gerust nog paar maanden kat uit de boom kunnen kijken,.. Als die modellen echter niet meer verkrijgbaar zullen zijn, en ik enkel nieuwere modellen (whatever they may be) zou kunnen kopen, voor een misschien hogere prijs, doe ik er beter aan om sneller te kopen.

Redelijk veel onzekerheden natuurlijk, maar vroeg mij af of er hier wat mensen op de hoogte zijn van hoe dit typisch gepaard gaat bij nieuwe releases van producen van Apple (zelf 0 ervaring mee)

• sjun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-10 06:01
Kijk ook eens naar De HP Elitebook Folio lijn. Voor mij ook een kandidaat om de MacBook Pro te vervangen omdat ik er veel meer zelf aan verbouwen kan als dat nodig mocht zijn. Ik dan dan aan een 1040 G2 al is die eveneens aan de prijs.

• P_ising
sjun schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:46:
Kijk ook eens naar De HP Elitebook Folio lijn. Voor mij ook een kandidaat om de MacBook Pro te vervangen omdat ik er veel meer zelf aan verbouwen kan als dat nodig mocht zijn. Ik dan dan aan een 1040 G2 al is die eveneens aan de prijs.
Ik heb even gekeken, maar dat vind ik een veel te dure laptop voor een klein scherm, relatief oude processor en ddr3 werkgeheugen.

Ik denk dat ik gewoon Q1 afwacht, en dan een Macbook koop, levertijden Dell zijn ook een maand.

• sjun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-10 06:01
Een MacBook Pro is wat mij betreft geen miskoop. Wat mij er aan ergert is dat ik met de retina-lijn niet langer in staat gesteld ben om zelf achteraf upgrades te doen en defecte onderdelen te vervangen om zo het leven van de laptop te kunnen rekken.

• timewatch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-01-2016
Zou Dell Xps 15 kopen, even groot scherm maar toch kleiner. Betere specs in mijn mening als het 2800 euro model van Apple scheelt 600 euro voor meer? Lever tijd nu 11-15 dagen.

Ik vind wel de MacBook strakker er uitzien. Sommigen vinden w10 nog een hell en andere vinden het fijn.

• archi_wouter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-11 23:58
Ik zou persoonlijk een XPS15 nemen, ik ben zelf voorstander van windows, en ik vind de infinity display er geweldig sexy uitzien :p

Form follows whatever the f*ck I want

• LittleBrittany
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-08 17:07

LittleBrittany

Britt Swann

Ik heb via Britse apple fan sites gelezen dat de volgende mogelijke specs komen bij de MBP 13'' .

13'' inch Retina HDR display
Intel core i5/i7 Skylake CPU's
Intel Iris pro GPU's onbekend hoeveel VRAM.
DDR4 8GB/16GB
Force touch trackpad.
Mogelijk butterfly toetsenbord. (Als in de Macbook 12'' inch)
USB 3.1 A en USB 3.1 C
Mac-safe 3 ?
Thunderbolt 2 of 3? Met Mini displayport versie 1.3
HDMI 2.0

Ik hoop dat Apple van dit jaar geleerd heb anders ben ik bang dat ik geen Apple fan meer ben. Want ongeveer alles wat een tech gigant kan ruïneren heb Apple gedaan.

BDSwann

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:13

page404

Sanity not found

archi_wouter schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:31:
Ik zou persoonlijk een XPS15 nemen, ik ben zelf voorstander van windows, en ik vind de infinity display er geweldig sexy uitzien :p
Windows draait ook prima op een Macbook Pro hoor ;) 8)
htc-kevin-OSx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:14:
Ik heb via Britse apple fan sites gelezen dat de volgende mogelijke specs komen bij de MBP 13'' .

13'' inch Retina HDR display
Intel core i5/i7 Skylake CPU's
Intel Iris pro GPU's onbekend hoeveel VRAM.
DDR4 8GB/16GB
Force touch trackpad.
Mogelijk butterfly toetsenbord. (Als in de Macbook 12'' inch)
USB 3.1 A en USB 3.1 C
Mac-safe 3 ?
Thunderbolt 2 of 3? Met Mini displayport versie 1.3
HDMI 2.0

Ik hoop dat Apple van dit jaar geleerd heb anders ben ik bang dat ik geen Apple fan meer ben. Want ongeveer alles wat een tech gigant kan ruïneren heb heeft Apple gedaan.
Interessante specs, vooral die USB poorten. Weet niet of we blij moeten zijn met dat butterfly keyboard.
Maar ben wel benieuwd wat Apple geruineerd heeft volgens jou. Ik ben ook niet van mening dat ze alles zo geweldig hebben gedaan de afgelopen 2 jaar, maar ben wel nieuwsgierig naar je argumenten :)

[deze sig is antikraak]

385994

Ik zit zelf ook te wachten op de rMBP 2016.

Kan iemand mij vertellen hoe snel, na aankondiging van het nieuwe model, de macbook daadwerkelijk in de winkel zal liggen? Weet iemand hoe dat zat met de vorige releases?

Ik hoop echt dat de aankondiging al in Januari zal gebeuren... iets zegt mij echter dat ik de nieuwe macbook pas in Maart mag verwachten :(

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14:47
MartijnH2 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:09:
Ik zit zelf ook te wachten op de rMBP 2016.

Kan iemand mij vertellen hoe snel, na aankondiging van het nieuwe model, de macbook daadwerkelijk in de winkel zal liggen? Weet iemand hoe dat zat met de vorige releases?

Ik hoop echt dat de aankondiging al in Januari zal gebeuren... iets zegt mij echter dat ik de nieuwe macbook pas in Maart mag verwachten :(
Normaliter zijn de Apple producten 2-3 weken na aankondiging leverbaar in Amerika en enkele andere landen.
Na 4 á 5 weken zijn de producten meestal leverbaar in Nederland.

Ik ben bang dat de refresh van de MBP nog even op zich laat wachten, anders waren er wel meer geruchten geweest en meer dingen uitgelekt. Ik zou zelfs bijna richting de WWDC neigen :-(
Al zou het, gezien de concurrentie, niet geheel onverwacht zijn als Q1 een nieuwe MBP met zich meebrengt.

[Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 29-12-2015 15:00]

• teddy270us
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-11 15:58
ook ik zal maar even iets zeggen:

ik ben een groot windows voorstander, en dat in combinatie Dell, ik heb er door de jaren heen (afgelopen 8 jaar) 4 gehad waaronder het vorige model van de huidige XPS 15 (die ik aan mijn vader gaf) de nieuwe XPS 13, en ook een hele oude XPS studio 15 (6 jaar oud) en heb nooit problemen mee gehad en altijd een super goede ervaring met Dell zelf gehad. Ik game veel, ik nam de boel elke dag heen en weer en noem maar op. Nooit problemen met windows gehad en kan simpel weg niet met een macboook werken en ik erger mij aan alles van OSX.

ik zou je de XPS 15 willen aanraden, maar ik vind het niet verstandig vanwege het volgende: je gaf in je eerste post aan dat je nu op een Macbook zit en dat je daarnaast ook nog eens toch een beetje merk-vast bent... dan moet je niet eens overwegen om eventueel een windows laptop te nemen want je gaat het niet fijn vinden. Een ding waar heel veel mensen (niet allemaal) die discussies voeren over windows vs OSX, Apple vs ... (vul maar in) en welke "beter is", geen rekening mee houden is dat het grootste gedeelte van het "beter zijn" afhangt van wat je gewend bent. Ik ben windows gewend, ik vind macbooks en OSX, ios iphones een groot onoverzichtelijk zooitje waar geen logica aan vast zit (en ik heb al 1,5 jaar een iphone 5 en nog altijd erger ik mij er aan). Dat komt natuurlijk omdat ik wat anders gewend ben en niet omdat het daadwerkelijk zo is.

Het zelfde geldt voor jou denk ik, je zal je onwijs gaan irriteren aan alles en nog wat van de XPS en windows, de trackpad die misschien niet het zelfde werkt, de menu's die anders zijn, dingen die je niet makkleijk kan vinden. Zefls als geld een issue is, denk ik dat je beter af bent met een MBP met mindere specs dan de huidige XPS dan dat je de XPS gaat kopen.

Dus mijn advies, wacht op de nieuwe MBP, niet omdat die dan 1 op 1 beter is (ze zijn wat mij betreft het zelfde, ze hebben beiden hun voor- en nadelen), maar omdat jij een MBP gewend bent.

Succes met het maken van je keuze!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True