http://www.ad.nl/ad/nl/10...puters-voor-politie.dhtml
Even relevante stuk:
Vind het lastig om hier een duidelijke mening over te geven
1.) hoe betrouwbaar is AD in deze informatie
2.) Het doel heiligt de middelen zeggen ze, maar dit, is misschien iets te vergaand.
3.) Natuurlijk zullen mensen zeggen "wat is er erg aan als je niks te verbergen hebt". Mee eens, maar het stukje: "toevoegen" vind ik in dit geval erg apart.
4.) Als ik het conceptvoorstel uit 2013 lees (enige die ik kan vinden), wordt er gesproken over verdachten!
Even relevante stuk:
Naam van de wet (Schijnbaar, volgens AD): Computercriminaliteit III, die al sinds 2013 in de maak is.De conceptwet geeft de politie ongekend veel bevoegdheden. Ze mag stiekem inbreken in computers, data kopiëren, toevoegen en wissen. De politie mag meekijken met webcams, afluisteren via de microfoon van een computer en live meekijken wat iemand typt.
Er mag zelfs worden ingebroken bij onschuldige derden om bij een verdachte uit te komen.
Vind het lastig om hier een duidelijke mening over te geven
1.) hoe betrouwbaar is AD in deze informatie
2.) Het doel heiligt de middelen zeggen ze, maar dit, is misschien iets te vergaand.
3.) Natuurlijk zullen mensen zeggen "wat is er erg aan als je niks te verbergen hebt". Mee eens, maar het stukje: "toevoegen" vind ik in dit geval erg apart.
4.) Als ik het conceptvoorstel uit 2013 lees (enige die ik kan vinden), wordt er gesproken over verdachten!
(Kon hier geen topic over vinden, dus bij deze)In geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, dat gezien zijn
aard of de samenhang met andere door de verdachte begane misdrijven een ernstige inbreuk op
de rechtsorde oplevert, kan de officier van justitie, indien het onderzoek dit dringend vordert,
bevelen dat een opsporingsambtenaar als bedoeld in artikel 141, onder b, of een buitengewoon
opsporingsambtenaar als bedoeld in artikel 142, eerste lid, onder b, binnendringt in een
geautomatiseerd werk
[ Voor 23% gewijzigd door corset op 30-11-2015 11:49 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."