Graag jullie advies voor een nieuwe Pc. Fotografie is mijn hobby.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een snelle PC waar ik voorlopig weer plezier van heb.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Beeldbewerking, internet, office 365 en af en toe een video bewerken. Misschien in de toekomst 4k, maar altijd korte films.
Ik fotografeer in RAW, bewerk de foto's o.a. van een foto een schilderij maken e.d. Ik ben geen gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1300,= inclusief windows 10 en assemblage.
Ik heb nog nooit een PC laten bouwen, dus graag advies bij wie ik dat het beste kan laten doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil 2 monitoren kunnen aansluiten, t.w. Dell 2713HM en een Samsung Synmaster 215TW
Speakerset, toetsenbord en muis nog aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor de programma's, 1 harddisk 2TB (foto's staan op NAS als ze bewerkt zijn) en dvd brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie zuinig vind ik wel belangrijk en stil ook wel.
Ga je overklokken?
Nee, want daar heb ik geen verstand van. Ik heb de i5 6600k gekozen omdat deze processor erg snel is en goed scoort met Photoshop. Maar misschien kan het ook een onsje minder?
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op internet wat rond gekeken en een wenslijstje gemaakt. Maar ik heb geen flauw idee of alles wel bij elkaar past. Dus beste forumleden graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een snelle PC waar ik voorlopig weer plezier van heb.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Beeldbewerking, internet, office 365 en af en toe een video bewerken. Misschien in de toekomst 4k, maar altijd korte films.
Ik fotografeer in RAW, bewerk de foto's o.a. van een foto een schilderij maken e.d. Ik ben geen gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1300,= inclusief windows 10 en assemblage.
Ik heb nog nooit een PC laten bouwen, dus graag advies bij wie ik dat het beste kan laten doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil 2 monitoren kunnen aansluiten, t.w. Dell 2713HM en een Samsung Synmaster 215TW
Speakerset, toetsenbord en muis nog aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor de programma's, 1 harddisk 2TB (foto's staan op NAS als ze bewerkt zijn) en dvd brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie zuinig vind ik wel belangrijk en stil ook wel.
Ga je overklokken?
Nee, want daar heb ik geen verstand van. Ik heb de i5 6600k gekozen omdat deze processor erg snel is en goed scoort met Photoshop. Maar misschien kan het ook een onsje minder?
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op internet wat rond gekeken en een wenslijstje gemaakt. Maar ik heb geen flauw idee of alles wel bij elkaar past. Dus beste forumleden graag jullie advies.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 264,51 | € 264,51 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | WD Green HDD, 2TB | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 76,98 | € 76,98 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |