FileVault 2 en BootCamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik heb een MacBook Pro welke ik heb voorzien van disk encryptie dmv FileVault 2.
Alles werkt naar behoren alleen ben ik nu op een punt beland dat ik BootCamp nodig heb.

Ik zal dus een partitie moeten maken met BC waar ik Windows 10 op kan installeren.

Hoe werkt dat met FileVault 2?
Blijft mijn Mac partitie encrypted?
De Windows partitie zal niet encrypted zijn lijkt me? Zorgt dit nog voor een verminderde veiligheid voor de Mac partitie? Is het mogelijk om deze partitie alsnog te encrypten?

Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Marcel_EA schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:55:
Ik heb een MacBook Pro welke ik heb voorzien van disk encryptie dmv FileVault 2.
Alles werkt naar behoren alleen ben ik nu op een punt beland dat ik BootCamp nodig heb.

Ik zal dus een partitie moeten maken met BC waar ik Windows 10 op kan installeren.

Hoe werkt dat met FileVault 2?
Blijft mijn Mac partitie encrypted?
De Windows partitie zal niet encrypted zijn lijkt me? Zorgt dit nog voor een verminderde veiligheid voor de Mac partitie? Is het mogelijk om deze partitie alsnog te encrypten?

Iemand ervaring hier mee?
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Volkan.

Ik heb een hoop tegenstrijdige dingen gevonden.
Vandaar dat ik de vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Marcel_EA schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:55:
Shots fired.

Als 't goed is, want ik heb dit niet zelf geprobeerd, kan dit gewoon. Je OSX-partitie wordt verkleind en er wordt een Windows-partitie naast gezet. Die wordt niet geëncrypt, daarvoor moet je Windows-tools gebruiken. Windows kan je encrypted OSX partitie niet lezen dus daar is niet echt gevaar voor qua veiligheid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
CyBeR schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:56:
[...]

Windows kan je encrypted OSX partitie niet lezen dus daar is niet echt gevaar voor qua veiligheid.
Dat was o.a. wat ik wilde weten. Fijn om te horen!
Anders zou er een mooi tooltje gebruikt kunnen worden om mijn Windows wachtwoord te wijzigen, Windows booten, inloggen en vervolgens mijn Mac partitie uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
@CyBeR

windwos kan een non-encrypted HFS+ partitie al amper lezen. laat staan een waar filevault aan staat. Let er wel op dat als je de boel gaat installeren dat filevault nog wel eens roet in het eten kan gooien omdate de EFI gelocked is. Ik heb helaas exact hetzelfde probleem met mn 2012 MBP retina en kan nu niet eens meer booten naar mn normale disk. Windows heeft geprobeerd slic data aan te passen (en dat is goed fout gegaan) waardoor dat hele ding waardeloos is geworden. ik zou voor je begint filevault uitschakelen en daarna weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hmmm dat klinkt niet prettig.
Dus FV2 uitschakelen, BootCamp installeren (partitie + Windows installatie) en daarna de Mac partitie weer voorzien van FV2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klinkt als een veilige methode ja.

Overigens: is er een reden dat je windows direct wilt draaien? Je kunt vrijwel alles met vmware/parallels/virtualbox tegenwoordig.

[ Voor 63% gewijzigd door CyBeR op 30-11-2015 12:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
En vergeet niet, eerst een Back-up maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
CyBeR schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:10:

Overigens: is er een reden dat je windows direct wilt draaien? Je kunt vrijwel alles met vmware/parallels/virtualbox tegenwoordig.
Ik wil eigenlijk het liefst mijn Mac en Windows omgeving gescheiden houden.
Devices (sd kaart, usb sticks etc) direct aansluiten op Windows ipv tussenkomt Mac.
Extra licentie die ik moet kopen (VM Fusion of Parallels). Virtualbox zou dan eventueel wel kunnen, die is gratis, maar van wat ik heb gezien is dit qua performance wel een tegenvaller.

[ Voor 11% gewijzigd door WRT54G op 30-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Marcel_EA schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:55:

Ik heb een hoop tegenstrijdige dingen gevonden.
Vandaar dat ik de vraag hier stel.
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke openingspost Marcel. Je hebt niet verteld wat je dan allemaal wel hebt gevonden. Was dat niet handig geweest om even te vermelden, denk je?
Pagina: 1