Surface Pro 3 garantie - refurbished?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik heb een 8-tal maanden geleden een Surface Pro 3 gekocht. Tot gisteren werkte deze perfect. Toen ik hem gisterenavond echter weer wou opstarten, deed hij niets meer. Gewoon een zwart scherm. Ik weet dat het ding nog start gezien een externe HDD begint te trillen wanneer ik deze aansluit, maar na 5 seconden sluit hij weer af zonder ooit iets op het scherm weer te geven.

Vandaag heb ik dus naar Microsoft gebeld en heb een UPS label gekregen om deze terug te sturen. De man aan de telefoon (geen idee van waar deze afkomstig is, maar Nederlandstalige support was niet beschikbaar en dus moest het gesprek in het Engels) vertelde me dat ik binnen een 2-tal weken een refurbished toestel zal krijgen als vervangingsproduct.

Ik vroeg me af of dit de normale gang van zaken is. Als ik 't goed begrijp krijg ik dus een toestel van iemand anders die het ook heeft teruggestuurd door een technisch defect. Zouden jullie hiermee akkoord gaan? Kan ik verwachten dat zo'n toestel perfect werkt en geen gebreken vertoont?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het toestel wat je terugkrijgt is niet nieuw, maar wel als nieuw. Dat wil zeggen dat er een nieuwe behuizing omheen zit en datgene wat ooit kapot was uiteraard is gerepareerd. Je refurb zal niet van nieuw te onderscheiden zijn.

Dit is de normale gang van zaken bij apparatuur die niet makkelijk te repareren is of wanneer snelle omruiling nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Oké, bedankt!

Tot nu toe heb ik alleen maar geweten dat toestellen hersteld worden en dan weer teruggestuurd. Deze manier van werken ben ik niet gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Dit gebeurde bij de xbox 360 ook, vanwege de sneller doorlooptijd. Je stuurde jouw xbox op en kreeg een andere terug dit om mensen sneller te helpen. Anders zouden ze hem moeten na kijken, repareren en terugsturen en dat duurt vaak langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:23:
Oké, bedankt!

Tot nu toe heb ik alleen maar geweten dat toestellen hersteld worden en dan weer teruggestuurd. Deze manier van werken ben ik niet gewoon..
Mja, het is het een of ander. Of langer wachten, lees weken, om je eigen gerepareerde tablet terug te krijgen of heel snel, mijn eigen ervaring tenminste, een refurbished terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Reparatie kan vlot 8 weken in beslag nemen (doorlooptijd).
omdat de gemiddelde consument niet zo lang wil wachten komen fabrikantent ons tegenmoet door direct een refurb de deur uit te doen wanneer je je product inzend. Resultaat is dat je binnen 1 a 2 weken al een vervangend exemplaar kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Frietsaus schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:15:
Dit is de normale gang van zaken bij apparatuur die niet makkelijk te repareren is of wanneer snelle omruiling nodig is.
Dat is ook wel afhankelijk van de fabrikant, Apple en Microsoft hanteren die methode idd met verschillende devices... maar bijvoorbeeld Samsung niet. En het is ook wel eens afhankelijk van hoe je/wie de garantie afhandelt, daarom kiezen steeds meer klanten om garantie direct bij de fabrikant af te handelen omdat dit doorgaans stukken sneller gaat dan wanneer je het via de verkoper probeert te doen, juist vanwege dergelijke methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Yup, het toestel is gekocht bij Coolblue, maar ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Microsoft (mijn adapter is ook eens stukgegaan en toen verwees Coolblue me gewoon door naar Microsoft).

Bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1