Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje voor de mechaniekers onder ons

Pagina: 1
Acties:

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb een Seat Ibiza ecomotive van 2010. Hij heeft pakweg 90.000km. Altijd tijdig onderhoud gehad en nooit problemen gehad.
Zelfs nooit een panne gehad.

Ik heb hem nu al enkele maanden / bijna jaar uitgeleend aan mijn broer omdat ik een bedrijfswagen heb. Natuurlijk krijgt hij de eerste panne op zijn ...... :)

Wat gebeurder :

Tijdens de middag ging hij gewoon een broodje halen. Geen probleem alles top in orde. In de avond wil hij wegrijden naar huis.
Hij rijdt achteruit en dan naar voor (zoals ge meestal doet :)). Na welgeteld 10 - 20 meter valt hij uit. Niet meer aan te krijgen.. Hij had het gevoel dat de achterwielen blokkeerd een toen stillviel. (dit lijkt me straf omdat ik vanachter gewoon Trommels heb). Mijn ander broer is met startkabels naar daar gegaan. Dit helpt ook volledig niet. We gaan hem vandaag zelf slepen met vanal (geen VAB).

Heeft iemand dit ooit al eens aan de hand gehad ? of mogelijke verklaring voor ? (ik ben namelijk wat ongerust en de garage kan nog wel even op zich laten wachten voor onderzoek ernaar)

Weet dat het moeilijk is om dit vanop afstand te gokken. (ik lees zo dingen over distributieriem kapot en dat zorgt voor grote schade en dat wil ik dus liever niet)

Dank je

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hij had het gevoel dat de achterwielen blokkeerd een toen stillviel. (dit lijkt me straf omdat ik vanachter gewoon Trommels heb).
Ook Trommelrem kan vastlopen.

We missen essentiele informatie: Kan de auto uberhaupt van z'n plek komen (slepen, duwen, etc.)? Slaat de motor niet aan? Of slaat de startmotor niet aan? Slaat de startmotor aan maar grijpt hij niet aan?

Je zegt zelf dat je distributieriem wellicht gebroken is. Zit de distributieriem er nog wel in? Dus liggen er fragmenten van een riem of ketting?

Heb je ook de standaardzaken al gecontroleerd? Zit er olie in? Werkt de oliepomp? Werkt het oliedrukcontrolesysteem?

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 30-11-2015 10:35 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Handrem staat omhoog?

Is accu nog goed?

• busten
Ik was er zelf niet bij. Ik zal dus zo veel mogelij info proberen te geven :

Hij kan inderdaad van zijn plek gaan ja. Dus het is neit dat hij vast hangt met remmen of dergelijks.

Ik weet niet het eigenlijke verschil tussen de motor en de startmotor.
Ik weet dat hij zo tikt als je em probeert aan te zetten. dus hij probeert wel , maar geraakt gewoon niet verder.

De batterij is nog nooit vervangen ofzo, maar dus zelfs met startkabels gaat hij niet aan.
De handrem staat af natuurlijk

• pagani
  • Niet online
Heeft hij toevallig zijn broodje bij een tankstation gehaald?

(de eigenlijke vraag is of hij net getankt heeft en of er een verkeerde brandstof in de tank zit)

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 30-11-2015 10:11 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is het een benzine of diesel auto?

• busten
@Pagani : Ik denk het wel :)

@bolletje : Diesel yes

• pagani
  • Niet online
Kan het zijn dat hij dan benzine getankt heeft? (even checken op een eventueel bonnetje)

• busten
nee. hij heeft gisteren niet getankt. Heeft nog zo een 280km ongeveer gereden ermee

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:11
okay dus resumé;

Geen verkeerde brandstof
Auto kan gesleept/geduwd worden
Startmotor slaat aan
Met startkabels geen effect

geen ketting oid onder de auto?
Als je de auto op bokjes/krik zet, kan je de achterwielen wel handmatig draaien? (Je geeft aan dat hij het gevoel had dat de achterwielen blokkeerde).
Zitten alle zekeringen goed en niet gebroken?
Als je de auto op contact draait, gaan lampen etc aan (dus spanning op de accu)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik heb dit 1 keer meegemaakt, toen liep de hele motor vast vanwege waterslag (heb ik me laten vertellen), dat voelde ook alsof er opeens geremd werd. Als dat het is wordt je er niet heel blij van.

• busten
Klopt helemaal die Resume.

1.wat bedoel je met Ketting oid ? Ik denk van niet eerlijk gezegd. weet niets van ketting
2. Geduwd kan hij dus worden, dit is niet getest omdat de auto nog op de parking staat, maar ik denk dat dit nog wel kan aangezien je kunt duwen.
3. zekeringen worden strax gechecked
4. Lampen gaan idd nog aan. dus ik denk dat de batterij niet de issue is...

Ik hoop vernamelijk neit dat het die distributieriem is

• busten
André schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:40:
Ik heb dit 1 keer meegemaakt, toen liep de hele motor vast vanwege waterslag (heb ik me laten vertellen), dat voelde ook alsof er opeens geremd werd. Als dat het is wordt je er niet heel blij van.
wat houdt dat in ? Veel centen neergooien ?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat zat er op het broodje?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• André

André

Analytics dude

busten schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:44:
[...]

wat houdt dat in ? Veel centen neergooien ?
Een complete motor revisie.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29

JB

Cédric roelt!

Was denk ik een pan-nini :+

Mijn boefje is liev!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
Je zegt zelf al dat je er geen verstand van hebt en dat je het verschil niet weet tussen startmotor en motor. Breng dat ding dus gewoon naar de garage voordat je zelf nog meer dingen kapot maakt.

Kan namelijk ook de startonderbreker zijn. Of de brandstofpomp. Of de injectoren. Of de ontsteking. Of de ecu. En ga zo maar door.

[ Voor 25% gewijzigd door .Maarten op 30-11-2015 10:49 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

André schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:40:
Waterslag heb je eigenlijk alleen als je m in de sloot* parkeert. Met normaal gebruik, zelfs met heftige buien en grote plassen zal dit eigenlijk nooit voorkomen. Al helemaal niet als ie niet wil starten vanaf stilstand (hoe is er dan water in gekomen?)

(* Plomp, zee, meer, rivier, vaart, binnenzee etc. :+ )

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• busten
Ja ik ga er absolut niet zelf aan peuteren of keuteren :D Ik wou gewoon wat meningen en ervaringen horen.

Mijn broer heeft namelijk niet het geld om hem te laten maken als er Serieus grote kosten aan zijn zoals bv Distributieriem of die waterslag.

Ik hoop op een simple Zekering of injector ofzo

• André

André

Analytics dude

noes schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:47:
[...]

Waterslag heb je eigenlijk alleen als je m in de sloot* parkeert. Met normaal gebruik, zelfs met heftige buien en grote plassen zal dit eigenlijk nooit voorkomen. Al helemaal niet als ie niet wil starten vanaf stilstand (hoe is er dan water in gekomen?)

(* Plomp, zee, meer, rivier, vaart, binnenzee etc. :+ )
Ik had het met een leenauto (Golf), 3 uur lang door belachelijke regenbuien gereden, en daarna geparkeerd. Aan het einde van de dag reed hij 10 meter in de garage, en toen was het einde verhaal.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
busten schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:49:
Ja ik ga er absolut niet zelf aan peuteren of keuteren :D Ik wou gewoon wat meningen en ervaringen horen.

Mijn broer heeft namelijk niet het geld om hem te laten maken als er Serieus grote kosten aan zijn zoals bv Distributieriem of die waterslag.

Ik hoop op een simple Zekering of injector ofzo
Welke lampjes branden er op het dashboard als je start? En probeer eens een andere sleutel.

• busten
Er branden niet direct iets van Check engine of olie of wat dan maar ook. Hij gaf eigenlijk aan alsof er niets aan de hand was.

Mijn broer zegt nu ook iets van tikkend geluid als je probeert aan te zetten

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08
Er vanaf blijven en af laten slepen door de garage.
Als het de distributie riem is die kapot is dan wordt de schade alleen maar groter als je de motor probeert te starten.

Aan alles komt een eind.

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 18:29

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Het valt onmogelijk te zeggen wat het precies is. Vooral omdat de problematiek wordt bescreven door een leek. 'een tikkend geluid, stilvallen en het gevoel van remmen'. Daarom is een probleem soms niet in één keer op te lossen bij een garage. Het is een kwestie van wegstrepen. Is het niet a, dan is het b. Is het dat niet, dan c. Als ik mag gokken zit het hem ergens in de ontsteking, danwel de brandstof aanvoer. Dus een zekering of de brandstofpomp..

We kunnen hier nog uren gokken, maar gezien je er zelf niet aan gaat sleutelen is dit een beetje verloren tijd. De garage gaat toch zelf een oordeel vellen. :) (ik ben overigens wel nieuwsgierig naar de uitkomst wat er stuk is)

[ Voor 5% gewijzigd door Point.Flare op 30-11-2015 11:14 ]

• busten
Ja ksnap het volledig. Ik wou mijn Eigen gemoed wat sussen en horen wat jullie er van wisten. Auto is amper 5 jaar oud en hoop gewoon niet op grote stukken zoals distributieriem.

Alle info is dan welkom.

Ik weet het hier binnekort te zeggen en ik hoop echt op een stom zekeringske ja

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 10:24
Behandeld je broer hem wel goed? Of is het zo'n eentje die met koude motor keihard gaat lopen planken, laat opschakeld e.d.? Als dit het geval is moet je niet raar opkijken als je (of hij) straks diep in de buidel moet tasten.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

GeneralNL schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:17:
Behandeld je broer hem wel goed? Of is het zo'n eentje die met koude motor keihard gaat lopen planken, laat opschakeld e.d.? Als dit het geval is moet je niet raar opkijken als je (of hij) straks diep in de buidel moet tasten.
Hier nog even aan toevoegen dat een motorblok niet warm is als het temperatuurmetertje in je dashboard aangeeft dat hij warm is, dat is namelijk voor de koelvloeistof. Je blok en de olie duurt wel wat langer, hou ongeveer 10 minuten normaal rijden aan (en voor de zekerheid nog wat langer).

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Lijkt mij meer een vast geslagen startmotor als ik het zo hoor. Zet hem eens in de versnelling, van de handrem, en duw de auto een beetje naar voor en achter. Probeer het dan nog eens.

---RAWE CEEK!!!---

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 17:46
NoFearCreations schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:23:
Lijkt mij meer een vast geslagen startmotor als ik het zo hoor. Zet hem eens in de versnelling, van de handrem, en duw de auto een beetje naar voor en achter. Probeer het dan nog eens.
Dit lijkt me niet zo'n goed idee wanneer de distributie-riem kapot is. Dan ga je de zuigers tegen de kleppen aanduwen (omdat de kleppen niet meer op tijd dicht gaan).

[ Voor 11% gewijzigd door Mitrilvich op 30-11-2015 12:27 ]

• busten
Mijn Schoonvader gaat strax even kijken ernaar en slepen.

Die heft altijd zelf aan zijn auto gesleuteld en kan wel ontdekken als die riem kapot is.
hij kon me niet direct een antwoord geven net zoals jullie wat niet meer als normal is

we weten strax meer

[ Voor 20% gewijzigd door busten op 30-11-2015 12:29 ]

• busten
Garagist melde me dat groot onderhoud geweest is in Maart. Dus breken van Distributieriem kan NORMAAL niet zegt ie

• busten
GeneralNL schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:17:
Van zover ik weet is hij een rustige bestuurder. hij rijdt zelf 30 waar 30 is O-)
dat doe ik al nie haha

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bij klikken denk ik aan de startrelais, batterij heeft net genoeg kracht om de lampen te laten branden maar te weinig om de startmotor rond te krijgen, dus dan hoor je dat relais klikken.

Dus batterij/alternator dood?

De Nederbelg !

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

Als een leek zegt:
Startmotor tikt wanneer je probeert te starten dan denk ik in de richting van een motor die niet rond wil.
Dus enkel de bendix van de startmotor die uitslaat en vervolgens het geheel niet rond krijgt.
Dat kan door te lage accu spanning of door een vast zittende motor.
Te lage accu spanning zou uitgesloten moeten zijn doordat de TS heeft geprobeerd met startkabels het ding alsnog aan te krijgen.

Rest dat ik zo als eerste eens zou checken of de motor nog rond wil.
Maar inderdaad gezien het gebrek aan eigen technisch inzicht zou ik toch even iemand inschakelen die dat wel heeft. Garage/kennis/wegenwacht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

André schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:49:
[...]

Ik had het met een leenauto (Golf), 3 uur lang door belachelijke regenbuien gereden, en daarna geparkeerd. Aan het einde van de dag reed hij 10 meter in de garage, en toen was het einde verhaal.
In een garage geparkeerd? Dan hadden ze vast de afwatering op t luchtfilterhuis aangesloten :+

Normaliter, zowel bij stilstand als bij normale rijwind (maar ook storm, zijwind etc.) komt er nauwelijks water bij de aanvoer van lucht. Je ziet ook alle overkappingen enz zijn zo gemaakt dat de lucht meestal van onder naar boven wordt gezogen. Bijv bij mijn BMW (E46) wordt ook de lucht via de onderkant door het luchtfilter naar boven gezogen en zitten er gaten aan de onderzijde waar evt water weer uit kan lopen (het kan er dus ook niet in ophopen).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• pagani
  • Niet online
noes schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:00:
[...]

In een garage geparkeerd? Dan hadden ze vast de afwatering op t luchtfilterhuis aangesloten :+

Normaliter, zowel bij stilstand als bij normale rijwind (maar ook storm, zijwind etc.) komt er nauwelijks water bij de aanvoer van lucht. Je ziet ook alle overkappingen enz zijn zo gemaakt dat de lucht meestal van onder naar boven wordt gezogen. Bijv bij mijn BMW (E46) wordt ook de lucht via de onderkant door het luchtfilter naar boven gezogen en zitten er gaten aan de onderzijde waar evt water weer uit kan lopen (het kan er dus ook niet in ophopen).
Die gaten gaan vaak genoeg dicht door vervuiling (blad enzo, had ik met mijn Golf 2 ook)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 18:29

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

busten schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:16:
Ja ksnap het volledig. Ik wou mijn Eigen gemoed wat sussen en horen wat jullie er van wisten. Auto is amper 5 jaar oud en hoop gewoon niet op grote stukken zoals distributieriem.

Alle info is dan welkom.

Ik weet het hier binnekort te zeggen en ik hoop echt op een stom zekeringske ja
Ik snap dat je gemoedsrust zoekt. We kunnen het alleen niet bieden. De symptomen zijn te vaag om er een definitief oordeel aan te hangen. Ik pendel al tussen een zekering van een paar centen en een dieselpomp van 1000 euro. Wat een brede range is.

Als het helpt wil ik je wijsmaken dat je een lekkende achterband hebt, maar het helpt niet. De enige manier om wat te bereiken is een proces van eliminatie, waarbij je verschillende dingen zelf gaat controleren. Zo kunnen we bij de aard van het probleem komen. Anders blijft het dom gokwerk en zeg ik bij deze dat het een lekke achterband is. Voor uw gemoedsrust ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Point.Flare op 30-11-2015 15:55 ]

• busten
Ik vrees het ergste... We hebben snel even gezien ernaar, maar konden niet precies kijken wat er aan de hand was..

De Batterij is in orde. Deze is uitgemeten

wat gebeurd er :

Ik zet contact op. Dash ligt op alles gaat aan, geen check engine lampje ofzo.
Zodra je hem aanzet doet hij 1 poging om te starten en stop dadelijk terug. om stom te zeggen hij doet het geluid --> Djoeke en stop gwn
Schoonpa denk dat de motor vastzit

• Trommelrem
Euhm, als je denkt dat de motor vastzit, dan zou ik die pogingen al niet eens hebben gedaan om de motor te starten. Grote kans dat je van een klein probleem een heel groot probleem hebt gemaakt. Door de startpogingen heb je misschien zelfs je rechten op garantie en conformiteit de grond in geboord. Stel dat het een known issue is die normaal onder garantie zou worden gerepareerd, dan heb je nu door tegen opzet grenzende roekeloosheid je garantie verpest.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 30-11-2015 21:45 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

sus

is druk :+

Wanneer is voor het laatst de olie gecontroleerd? Recent binnen de familie een auto gehad waarbij het "check oil" lampje defect was. Persoon reed altijd rond tot het lampje ging branden om er dan een partij olie in te kiepen (dat is sowieso al fout, maar ach, dat doen er velen). Nu kreeg hij dus al even geen lampje meer... olie op. Daaag motor.

• busten
Verdict is er :

Waterpomp gebroken en deze heeft de distributie riem gepakt.
Kleppen krom. Alles naar de haaien..

Jammer

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Trommelrem schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:44:
Door de startpogingen heb je misschien zelfs je rechten op garantie en conformiteit de grond in geboord. Stel dat het een known issue is die normaal onder garantie zou worden gerepareerd, dan heb je nu door tegen opzet grenzende roekeloosheid je garantie verpest.
Lijkt me stug?
Krijg je zo'n contract bij een auto?
Ik ben gewoon een gebruiker, zonder enige kennis. Ik wil rijden en moet weg. Als de auto niet start dan probeer ik het nog eens. Wellicht daarna nog eens een keer. Dan vraag ik iemand en die zal ook nog eens proberen te starten want ah, de gebruiker is ene zonder kennis.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Trommelrem schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:44:
Euhm, als je denkt dat de motor vastzit, dan zou ik die pogingen al niet eens hebben gedaan om de motor te starten. Grote kans dat je van een klein probleem een heel groot probleem hebt gemaakt. Door de startpogingen heb je misschien zelfs je rechten op garantie en conformiteit de grond in geboord. Stel dat het een known issue is die normaal onder garantie zou worden gerepareerd, dan heb je nu door tegen opzet grenzende roekeloosheid je garantie verpest.
Dus als je auto niet start dan mag je het niet nog een paar keer proberen want dan vervalt je garantie.

Je hebt wat leuke termen gehoord, je hebt verder geen idee waar het over gaat, maar gaat ze willekeurig en onsamenhangend herhalen.

Leuke poging maar jammerlijk mislukt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Trommelrem
Omdat als iets stuk is dan is het stuk. Door het te blijven proberen kun je alleen maar dingen nog meer stuk maken. Bovendien voegt het niets toe om het extra te blijven proberen.

• 418O2
  • Laatst online: 23:16
busten schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:14:
Verdict is er :

Jammer
Zuur. Nieuw blok geen optie?

• busten
Ja garagist gaat ne prijs voorstellen..

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

busten schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:14:
Verdict is er :

Jammer
Dat gebeurt niet zomaar met een 5 jaar oude waterpomp. En van een geknapte distributieriem krijg je niet zo maar kromme kleppen....

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• 418O2
  • Laatst online: 23:16
Stoney3K schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:52:
[...]

Dat gebeurt niet zomaar met een 5 jaar oude waterpomp. En van een geknapte distributieriem krijg je niet zo maar kromme kleppen....
Moh, de meeste blokken gaan dan wel echt stuk hoor. En 5 jaar voor een waterpomp is wel erg kort, dat ben ik met je eens.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dat gebeurt niet zomaar met een 5 jaar oude waterpomp.
Eens
En van een geknapte distributieriem krijg je niet zo maar kromme kleppen....
Oneens.. :P
Riem die knapt is in 95% van de gevallen kromme kleppen.
Hoeveel er krom zijn is een beetje afhankelijk van het toerental waarmee de motor draaide op het moment van het knappen.
Er zijn maar een paar motoren die zo genaamde "non interference engine's" zijn, warbij de kleppen dus de zuiger niet kunnen raken bij het breken van de riem.
Fiat met het fire blokje bijvoorbeld (1.2 8V) en opel heeft dacht ik ook nog wat oudere motoren.

Overigens is dit best wel te repareren en altijd te prefereren boven een andere ruil motor.
Kop er af -> nieuwe kleppen + geleiders + inslijpen -> kop vlakken -> geheel terug - > klaar.
Ja dat zijn wel wat uurtjes werk en kosten voor het reviseren van de kop maar mijn inziens altijd beter dan een ruil motor waar je de herkomst niet van kent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Kop reviseren kan maar dan ga je er wel van uit dat er verder niks kaput is, en dat is wel een flinke gok.

En een waterpomp hoort idd niet zomaar na 5 jaar kapot te gaan maar productiefoutjes kunnen er altijd tussen zitten. Een bepaald italiaans merk heeft hier ook veel gezeik mee gehad, die hadden plastic schoepen en die braken af na verloop van tijd.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er kan verder niet veel kapot, kleppen zijn meteen krom en zullen echt geen schade aanrichten daarmee aan de zuigers/drijfstangen.
Als er een klep is afgebroken en de motor heeft daarmee nog een tijdje door gedraaid is het een ander verhaal (been there done that).

Ook al is de kop niet te reviseren is een ruil/revisie kop altijd nog een betere keuze dan een compleet andere motor.
Tenzij die laatste met volledige garantie wordt ingebouwd dan ligt het risico bij de garantie verstrekker, maar dan nog probeer maar eens overmatig olie verbruik hard te maken en vervolgens onder garantie te laten fixen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

En van een geknapte distributieriem krijg je niet zo maar kromme kleppen....
Als de distributieriem knapt is er geen verband meer qua timing tussen de kleppen en de zuigers en is de kans vrij groot dat de zuigers en kleppen elkaar raken. Dat de zuiger wint zal geen verrassing zijn ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1