Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Mijn iPhone 5S van iets minder dan 2 jaar oud, waar geen garantie meer opzit (scherm ooit zelf vervangen) vertoont sinds gisteren enorm veel kuren.

Gisteren: iPhone viel plots uit met flinke acculading (80%) en ging pas weer aan na het aansluiten aan de stroom, dit is gisteren 3-4x gebeurd. hoewel ik hem ook 1x naar 10% heb kunnen leegtrekken.

Vandaag: iPhone is dood, telefoon lag 's nachts aan de lader maar vanochtend vertoonde hij geen leven, ook na het verwijderen van de stroomkabel en het 1 uur later opnieuw aansluiten ervan mocht niks baten.

Nu kan ik wel een nieuwe accu kopen van 25 euro en deze morgen testen, maar iets zegt me dat er meer aan de hand is dan enkel een defecte accu.

Iemand hier ervaring mee en/of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-07 12:13
Home knop en power knop even gelijktijdig inhouden.
Helpt vaak in dit soort gevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Novarion schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:15:
Home knop en power knop even gelijktijdig inhouden.
Helpt vaak in dit soort gevallen. :)
Vergeten te vermelden maar alle standaard troubleshooting stappen zoals deze heb ik al gedaan en helpen niet. iPhone is ook niet zichtbaar in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-07 12:13
Hmm, vervelend..
Ik raad je toch aan hier toch nog even verder mee te spelen. (staat volgens mij 20 seconden voor)
iPhones en iPads in uitzonderlijke gevallen wel eens op zwart blijven.
Heb het zelfs al een keertje gehad met mijn 6s.

Mocht het dan echt niet zo simpel zijn, even de batterij een aantal minuten loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Novarion schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:22:
Hmm, vervelend..
Ik raad je toch aan hier toch nog even verder mee te spelen. (staat volgens mij 20 seconden voor)
iPhones en iPads in uitzonderlijke gevallen wel eens op zwart blijven.
Heb het zelfs al een keertje gehad met mijn 6s.

Mocht het dan echt niet zo simpel zijn, even de batterij een aantal minuten loskoppelen.
iPhone gaat enkel aan met de stroom, als hij dan uitvalt kan ik hem weer opstarten met stroom en veel moeite. home/power button combo helpt.. soms? heb het vandaag 100x geprobeerd wel zeker 20-30 seconde en hij deed het zojuist. lijkt heel random. telefoon is zojuist geboot met 90% accu. ben benieuwd hoelang hij het volhoud.

Dit is natuurlijk geen manier van werken, ik vraag me af welk onderdeel ik moet vervangen, zou het de accu zijn of het logic board? qua financien vervang ik het liefst zo min mogelijk (skere student).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hey yintha

het lijkt erop dat het een laad systeem of de accu naar zijn grootje is. dat is erg moeilijk te beoordelen van een afstand.

ik heb zelf veel iphones open gehaald en vaak moeten constateren dat er na meer dan een jaar bij sommige iphones aan de binnenkant zich condens is gaan vormen. door de condens kan corrosie ontstaan. het risico is afhankelijk van het gebruik en eventuele hoesjes die je eromheen doet.

Andere merken hebben hier overigens ook last van. De befaamde vochtschade kan al komen door de telefoon vaak en lang in je broek zak te hebben.

Ik wil er wel kostenloos naar kijken. stuur maar een pm als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
larsje schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:40:
hey yintha

het lijkt erop dat het een laad systeem of de accu naar zijn grootje is. dat is erg moeilijk te beoordelen van een afstand.

ik heb zelf veel iphones open gehaald en vaak moeten constateren dat er na meer dan een jaar bij sommige iphones aan de binnenkant zich condens is gaan vormen. door de condens kan corrosie ontstaan. het risico is afhankelijk van het gebruik en eventuele hoesjes die je eromheen doet.

Andere merken hebben hier overigens ook last van. De befaamde vochtschade kan al komen door de telefoon vaak en lang in je broek zak te hebben.

Ik wil er wel kostenloos naar kijken. stuur maar een pm als je interesse hebt.
Dat zou heel goed kunnen, toevallig heb ik thuis nog een flex cable op voorraad liggen _/-\o_

DM gestuurd
Pagina: 1