Wij willen binnen kort een nieuwe camera aanschaffen voor thuis gebruik. Voornamelijk foto's maken van onze dochter of vakantie foto's.
Zijn nu in het bezit van een samsung WB150F, maar willen toch wat beters.
De Samung maakt gewoon langs niet altijd mooie foto's en scherp stellen duurt altijd even.
Ook valt deze soms spontaan uit in de zomer.
Nu zijn we zelf de SONY CYBERSHOT DSC-HX60 al tegen gekomen en is ook nog een SONY CYBERSHOT DSC-HX60V variant, maar wat we zelf konden zien was dat deze alleen een GPS functie extra heeft. GPS zie ik het nut niet van in op een camera.
Ook zijn we de Sony Alpha A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6 OSS zwart al tegen gekomen voor een leuke prijs.
Maar dit is dan weer een systeemcamera en die bovenstaande een compact camera.
Waarom zou je een systeemcamera kiezen ipv een compact camera?
Zijn op dit moment voornamelijk naar sony aan het kijken omdat iemand in onze familie ook een cybershot heeft (de DSC-HX9V) zo uit mijn hoofd. Toestel uit 2011, foto's hiervan zijn gewoon goed.
Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft?
Budget tussen de 2 a 400 euro.
Zijn nu in het bezit van een samsung WB150F, maar willen toch wat beters.
De Samung maakt gewoon langs niet altijd mooie foto's en scherp stellen duurt altijd even.
Ook valt deze soms spontaan uit in de zomer.
Nu zijn we zelf de SONY CYBERSHOT DSC-HX60 al tegen gekomen en is ook nog een SONY CYBERSHOT DSC-HX60V variant, maar wat we zelf konden zien was dat deze alleen een GPS functie extra heeft. GPS zie ik het nut niet van in op een camera.
Ook zijn we de Sony Alpha A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6 OSS zwart al tegen gekomen voor een leuke prijs.
Maar dit is dan weer een systeemcamera en die bovenstaande een compact camera.
Waarom zou je een systeemcamera kiezen ipv een compact camera?
Zijn op dit moment voornamelijk naar sony aan het kijken omdat iemand in onze familie ook een cybershot heeft (de DSC-HX9V) zo uit mijn hoofd. Toestel uit 2011, foto's hiervan zijn gewoon goed.
Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft?
Budget tussen de 2 a 400 euro.