..
[ Voor 98% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 96% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:17 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 08:51 ]
Meten is weten, lijkt me.willemWS schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:32:
Weet niet of dat hetzelfde is als geen signaal meer geven.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
maar 5ghz zou dan toch ook wel resoneren aangezien dat 2x de frequentie is..? kijk als je zo gaat redeneren moet je helemaal geen wifi nemen, of bluetooth (2.4ghz) of dect(2.4 ghz) of iets anders wat draadloos is...willemWS schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:00:
[...]
Ik vind het niet zo fijn dat 2.4 ghz de resonantie frequentie is van water.
Dat is niet zo, dus ik stel voor dat je queeste hierbij op kan houden.willemWS schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:00:
[...]
Ik vind het niet zo fijn dat 2.4 ghz de resonantie frequentie is van water.
Is overigens ook onzin. Wifi en de gemiddelde magnetron gebruiken inderdaad dezelfde frequentieband maar dat is omdat die band vrij te gebruiken is, niet omdat die speciale kenmerken heeft. Industriële magnetrons werken op 900MHz bijvoorbeeld. Dat je magnetron voedsel verhit komt omdat die 800 a 1000W aan RF genereert; de frequentie is niet zo heel boeiend daarbij.Ik wil graag af van mijn huiskamer magnetron
[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 30-11-2015 09:15 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 97% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:16 ]
Hoezo backfired? Jij deed een onjuiste aanname (2.4GHz is resonante frequentie voor water) en mensen hebben je terechtgewezen. Als je je echt zorgen maakt om RF-straling rondom die frequentie weet je nu waar je wel op moet letten: zaken die rond 900MHz zenden, oftewel GSM-telefonie.willemWS schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:22:
Ow God topic backfired, sluit maar vlug. Bedankt aardvarken had daar niet aan gedacht
Oslik blyat! Oslik!
Waar haal je die vandaan?dion_b schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:54:
[...]
Als je je echt zorgen maakt om RF-straling rondom die frequentie weet je nu waar je wel op moet letten: zaken die rond 900MHz zenden, oftewel GSM-telefonie.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb jij hier een bronvermelding van? Want als je het baseert op het feit dat magenetrons op die frequentie acteren en dus daarom dat de resonantie frequentie is, dan moet ik je teleurstellen. Als dit namelijk een resonatie frequentie zou zijn, dan zou je eten nooit van binnen warm worden. Een resonatie frequentie wordt namelijk door de buitenste laag opgevangen en zou dan dus nooit verder het voedsel in kunnen dringen.Ik vind het niet zo fijn dat 2.4 ghz de resonantie frequentie is van water.
[ Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 30-11-2015 16:33 ]
Carpe Diem
Relatief lui - ben uitgegaan van de 915MHz-frequentie waarop industriele microgolfovens werken, met hogere efficientie dan in 2.4GHz (overall rond 80% ipv 55-70% op 2.4GHz). Maar je hebt bij nader inzien gelijk, het boeit uitermate weinig welke frequentie gebruikt wordt, de opwarming is puur effect van de hoeveelheid energie die erin gedumot wordt, en dat deze frequenties gebruikt worden heeft enkel te maken met regelgeving (ISM-banden).
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq