Wat voor temp te verwachten met 172W pelt

Pagina: 1
Acties:

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Ik heb een tbird 1333@1400@1,75v , met alpha6035 en delta hp cooler op 7v haal ik 59C. ik wil nu overgaan op waterkoeling met swifttech koelblok en 172W pelt, wat voor temp kan ik dan ong verwachten ??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38
Laag :)
10C ofzo misschien?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

heb ongeveer hetzelfde plan >:)

iemand met ervaringen? Heel benieuwd naar temps, ik wil toch echt die 1750 halen >:)

JayGTeam (213177)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Check de website van DaBit.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• maddog_rvo
Ik zocht meer naar ervaringen, zo kan ik alleen de temp theoretisch berekenen, weet helemaal niet hoe warm cpu gaat worden met waterkoeling laat staan met pelt erbij, het enigste wat ik nu kan berekenen is de temp verschil tussen pelt warme en koude kant (ong 30C verschil volgens berekening)

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:01 schreef AaroN het volgende:
ik wil toch echt die 1750 halen >:)
Nou dat kun je denk ik wel op je buik schrijven... ;) Ik denk met een beetje goed waterblok dat je wel een 1600mhz kan halen. Heb zelf ook water/peltier koeling maar op een Intel werkt dat heel anders.

Greetz

Verwijderd

Ik zat @ full load zo rond de 12 graden. Dit met een 900MHz AFFA @ 1551MHz. Dit is wel met de 172W pelt op 16V ipv 24V. 'k moet de spanning over de pelt nog ff opvoeren. Watertemp weet ik zo gauw niet; ik schat +/- 30 graden. Als radiator gebruik in een Opel Ascona B kachelradiatortje met 1 120mm fan erop. Lekker stil dus.

• maddog_rvo
Op woensdag 20 juni 2001 13:31 schreef DaBit het volgende:
............
Als radiator gebruik in een Opel Ascona B kachelradiatortje met 1 120mm fan erop. Lekker stil dus.
Gaaf is je kachelradiator ook van koper ???

hehe ik wou nog wel ong de temp weten, nu weet ik hem precies >:)
zo ja dan heb ik exact hetzelfde als jou, moet alleen nog ff alles binnen krijgen behalve radiator :)

Verwijderd

Yup, de rad is van koper. Dat ding is uit 1978: hadden ze toen eigenlijk al aluminium uitgevonden? ;)
Sjeez man, toen dat ding uit de fabriek rolde bestonden de meesten van jullie nog helemaal niet!

Die 12 graden kan dus nog wel lager als je de pelt meer prik geeft en je water beter koelt.

Owja, en ik heb uiteraard een echt DaBit waterblok, en niet zo'n speelgoed-Maze ding of made-in-Hongkong Swiftech >:)

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm... Brutaal :P

Intentionally left blank.

Verwijderd

Mwah, let niet op mij. M'n blokje heeft me bloed, zweet en tranen gekost, en dus blijf ik graag in de waan dat-ie beter is dan welk blok dan ook.

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Op woensdag 20 juni 2001 13:30 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Nou dat kun je denk ik wel op je buik schrijven... ;) Ik denk met een beetje goed waterblok dat je wel een 1600mhz kan halen. Heb zelf ook water/peltier koeling maar op een Intel werkt dat heel anders.

Greetz
Ik zit nu met luchtkoeling al op 1595 max, dus die 1600 lukt ckers ;) Maar meer moet cker mogelijk zijn met AYHJA >:)

JayGTeam (213177)

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Op woensdag 20 juni 2001 14:41 schreef DaBit het volgende:
Mwah, let niet op mij. M'n blokje heeft me bloed, zweet en tranen gekost, en dus blijf ik graag in de waan dat-ie beter is dan welk blok dan ook.
Het zij je vergeven ;)
Wel cool helemaal zelfgemaakt blok 8-)

JayGTeam (213177)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
Hmmm.. ik hoop dat je tegen teleurstelinggen kan >:) .

• BenJoep
  • Laatst online: 23:06
hoe kan jij met een pep+delta 59 graden krijgen, ik haal de 39 graden met fullload :? En dat met een 1,33g@1,4g, misschien is denken aan koelprut ertussen doen ofzow, of er goed opzetten.

| I've got permission to color outside the lines |

• maddog_rvo
Delta hp op 7v, ik heb er artic silver tussenzitten, airflow kan het ook niet zijn, heb in totaal 10 fans, 4 voorin luchtinlaat, 4 achter uit, 2 om me hd`s en gf3 te koelen.

(jij hebt waarschijnlijk ook geen asus mobo :) )

Verwijderd

/me gaat ook maar eens flink aan de waterkoeling met peltier.
Als ik de verhalen hier lees kan ik me T-bird 950 nog heel wat opkrikken. :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 20 juni 2001 14:36 schreef DaBit het volgende:
Dat ding is uit 1978: hadden ze toen eigenlijk al aluminium uitgevonden? ;)
Ja, Napoleon at zelf van aluminium borden en liet zijn gasten van goude borden eten, omdat goude borden goedkoper waren en hij natuurlijk betere borden verdiende dan zijn gasten. :Y)

Soms leer je toch iets (nuttigs?) van die video's op school :+

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Hmmm.. ik hoop dat je tegen teleurstelinggen kan >:) .
Hmm, jawel, ikke wel. Alleen m'n humeur niet :)

Toch zou ik wel eens een eerlijke test willen. Al onze zelf gemaakte waterblokkies tegen elkaar, en de Maze2 of Swiftech als referentie ernaast.

En dan 2 compo's; eentje met peltier, eentje zonder. Want mijn blok is ontworpen om met 172W peltier gebruikt te worden.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

Op woensdag 20 juni 2001 16:59 schreef DaBit het volgende:

[..]

Hmm, jawel, ikke wel. Alleen m'n humeur niet :)
bij mij is mijn ego de bottleneck :P

• Hielko
Toch zou ik wel eens een eerlijke test willen. Al onze zelf gemaakte waterblokkies tegen elkaar, en de Maze2 of Swiftech als referentie ernaast.

En dan 2 compo's; eentje met peltier, eentje zonder. Want mijn blok is ontworpen om met 172W peltier gebruikt te worden.
Bij procooling.com komt als het goed is binnenkort een heel erg uigebreide test tussen verschillende waterblokjes. Stuk of 25 doen er mee d8 ik, ook een paaar homemade gevallen.

Verwijderd

Mjah, maar dus niet de mijne. En ik heb nog geen blokken gezien die voldoende lijken op de mijne, behalve dan de blokjes van FreakyFrank.

ff weer ontopic: met 20-22V op de pelt en een goede warmteafvoer kun je je proc rond de 0 graden houden @ full load. Meer dan 22V is alleen zinvol als je ECHT goed je warmte af kunt voeren.

• Hielko
Ook back on topic:

Wat denk je van twee 172W pelts @ 22V, wat is de temp onder load bij een tbird denk je? Zelf hoop ik op -10 C en minstens 0 C :).

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 20:02 schreef hielko het volgende:
Ook back on topic:

Wat denk je van twee 172W pelts @ 22V, wat is de temp onder load bij een tbird denk je? Zelf hoop ik op -10 C en minstens 0 C :).
met water ga je niet 2x 172W + Wproc afvoeren.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 20 juni 2001 15:42 schreef Genotix het volgende:
hoe kan jij met een pep+delta 59 graden krijgen, ik haal de 39 graden met fullload :? En dat met een 1,33g@1,4g, misschien is denken aan koelprut ertussen doen ofzow, of er goed opzetten.
Een 1,4 gh CPU fullstressed 39 graden met luchtkoeling NO WAY man !!!

Geen inspiratie

• Hielko
met water ga je niet 2x 172W + Wproc afvoeren.
En waarom zou dat niet kunnen? Het is trouwens nog een beetje meer omdat een 172W pelt @ 20-22V ongeveer 200-225W produceerd.

Verwijderd

Hielko: 2x172W pelt @ 22V produceert zo'n 550W als de boel zich gestabiliseerd heeft. Zolang-ie nog aan het afkoelen is mag je er nog 240W bij optellen.

Maar da's goed te doen met water. Je hebt alleen een beeeeeetje lompe radiator nodig.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:36 schreef DaBit het volgende:
Owja, en ik heb uiteraard een echt DaBit waterblok, en niet zo'n speelgoed-Maze ding of made-in-Hongkong Swiftech >:)
Flamebait? :P

Greetz

• BenJoep
Op woensdag 20 juni 2001 20:14 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Een 1,4 gh CPU fullstressed 39 graden met luchtkoeling NO WAY man !!!
Kom je kijken dan. Ik ga hier geen onzin zitten posten hor. Trouwens het kan dus wel ga maar is een paar testjes lezen en er zijn genoeg blokken die dat halen. :P

Ik zie ook dat jij de V aardig hoog hebt staan geen wonder dat die warm word, die van mij staat op de 1,7V dus das nog wel een verschil

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:42 schreef Genotix het volgende:
:D Wat is jouw definitie van Full Load dan ?
MSIExplorer opstarten of zo terwijl CPUcool loopt ???

Probeer gewoon eens Cpuburn voor een uurtje. :?

• maddog_rvo
ik noem stressed iig uurtje unreal tournament

• BenJoep
Op donderdag 21 juni 2001 13:23 schreef Hooi het volgende:

[..]

:D Wat is jouw definitie van Full Load dan ?
MSIExplorer opstarten of zo terwijl CPUcool loopt ???

Probeer gewoon eens Cpuburn voor een uurtje. :?
koetje, en dan spellen spelen etc. Waarom kan niemand dit geloven. Heb net een tijdje koe en Q3 gedraait, en hij kwam niet boven de 41 graden uit. Maar das dan ook wel extreem full-load.

Zal nog wel een piccie maken voor de ongelovige tomas.

Verwijderd

Zelf heb ik m'n DangerDen waterblok + 172W pelt nog niet binnen. Dus kan je nog geen persoonlijke ervaringen geven.

Maar misschien moet je deze link ff bekijken >http://www.overclockers.com/tips326/

Die Gozer haalt idle -27c met een Tbird 1100@1524 en stressed -5.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 13:30 schreef Genotix het volgende:

[..]

koetje, en dan spellen spelen etc. Waarom kan niemand dit geloven. Heb net een tijdje koe en Q3 gedraait, en hij kwam niet boven de 41 graden uit. Maar das dan ook wel extreem full-load.

Zal nog wel een piccie maken voor de ongelovige tomas.
Gelukkig heet ik niet Thomas. :)

Maar een plaatje is wel interessant. Je zult toch wel moeten toegeven dat een luchtgekoelde TB1.4 die stressed 39 graden is met een PEP66 wat verbijstering wekt.

Als je het narekent, moet je PEP een Rth waarde van ca. 0,18 hebben. Hij is wel goed, maar ZO goed ook weer niet. Normaal houdt het op bij 0,3

Met een Swift MC462 en een Delta 80HP op 68 cfm zou het kunnen.....

(kamer 25 graden dus 14 graden stijging, TB1400 op 1.75 = 75 Watt. Rth moet ca. 0,18 zijn...)

Laat ons het plaatje maar zien :) ik wil het best wel geloven !!

Greetz,
Hooi. :Y)

• BenJoep
Op donderdag 21 juni 2001 17:23 schreef Hooi het volgende:

[..]

Gelukkig heet ik niet Thomas. :)

Maar een plaatje is wel interessant. Je zult toch wel moeten toegeven dat een luchtgekoelde TB1.4 die stressed 39 graden is met een PEP66 wat verbijstering wekt.

Als je het narekent, moet je PEP een Rth waarde van ca. 0,18 hebben. Hij is wel goed, maar ZO goed ook weer niet. Normaal houdt het op bij 0,3

Met een Swift MC462 en een Delta 80HP op 68 cfm zou het kunnen.....

(kamer 25 graden dus 14 graden stijging, TB1400 op 1.75 = 75 Watt. Rth moet ca. 0,18 zijn...)

Laat ons het plaatje maar zien :) ik wil het best wel geloven !!

Greetz,
Hooi. :Y)
Helemaal vergeten, nou ik ga nu ff q3'en dan post ik over een uurtje ofzow wel een piccie.

• Hielko
Maar dat zegt nog bijzonder weinig, tenminste als je de temp sensor gebruikt onder de CPU. 10 graden meer of minder is daarbij zeker niet onmogelijk, misschien is je proc gewoon 50C oid...

• BenJoep
Op donderdag 21 juni 2001 19:07 schreef hielko het volgende:
Maar dat zegt nog bijzonder weinig, tenminste als je de temp sensor gebruikt onder de CPU. 10 graden meer of minder is daarbij zeker niet onmogelijk, misschien is je proc gewoon 50C oid...
Zou kunnen idd, maar lijkt me erg stug als er 10 graden verschil is, dat piccie moeten jullie nog maar ff op wachten, ik kan ineens niet meer online q3'en en om dat tegen bots te gaan doen heb ik geen zin in.

Dus morgen komt die, maar me tempsecor geeft echt de 41 max aan nu. Dit was na een uurtje q3 en het koei aan.

Om jullie blij te maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/temp.jpg
Hij geeft dus echt max 41 graden aan, en ook asus probe geeft het aan. Owjah dit is dus niet me mobo temp, want die ligt rond de 30 graden volgens die tempsensor.

• Hielko
Ik heb op overclockers.com d8 ik gelezen dat het soms zelfs wel 20C kan uitmaken...

• BenJoep
Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef hielko het volgende:
Ik heb op overclockers.com d8 ik gelezen dat het soms zelfs wel 20C kan uitmaken...
Yah kan er niks aan doen. :P Hij geeft dit toch echt aan. En onstabiel is die niet, dus ik heb geen reden om me zorgen te maken.

Verwijderd

Als de thermometer aan de gevel van <vul bedrijf in de buurt in> nu -15 aangeeft, geloof je dat dan ook?

AMD tempsensoren kloppen voor geen ene centimeter. En zeker die van de A7V/A7V133 niet :r
Pagina: 1