Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze pc gaan gebruiken voor het normale office-werk (m.n. PowerPoint en Excel).
Ook ga ik hier verschillende games op spelen zoals FIFA, WoT, Fallout 4, Assassin's Creed etc.
Tevens eenvoudig foto's bewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtbedrag € 1750,00.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment vervang ik mijn muis en toetsenbord nog niet. Staat wel in de planning, maar voorlopig zal mijn huidige huis, tuin en keuken toetsenbord/muis moeten voldoen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Core i7-6700 en Gigabyte GA-H170-D3HP: evt. zou ik deze kunnen vervangen door een i5-6600K en een Gigabyte GA-ZX170X-Gaming 5.
V.w.b.. de prijs is de build met de i5-6600K ongeveer € 15,= goedkoper.
Een i7-6700K is ongeveer € 150,= duurder.
Ik sta open voor jullie advies.
De Fractal Design Define R5 Zwart is een goed geïsoleerde case die iets minder goed koelt. Daarom heb ik ook een Scythe Mugen 4 cpu-cooler erbij gedaan om dit te compenseren. Na de berichten over de "schroefjes" ben ik hier nu niet zo zeker van. Misschien is de bijgeleverde cpu-cooler voldoende (bij de i7-6700)???
Geheugen 16GB is misschien we overkill. Maar goed ......
Samsung 850 Evo 250GB is ruim voldoende voor Win10 en evt andere programma's. Heeft ook goede recensies.
WD Black 1TB 72000rpm. Black series is goed, groot genoeg, snel.
EVGA Geforce GTX970 is ruim voldoende. Ik begrijp dat deze iets beter koelt maar wel iets luidruchtiger is.
Corsair RM650i. Iets te groot Maar er is geen kleinere RMi te vinden.
Dell U2515H Zwart: goede recensies en prijs/kwaliteits verhouding voor een IPS-scherm.
Ik heb verschillende artikelen gelezen/you tube video's gezien en ik worstel hier nog steeds mee (IPS of TN).
Heb ook nog een cardreader nodig. Idee??????
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk geen echte, onderbouwde, voorkeur voor een bepaald merk. Sta dus ook open voor advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, betrouwbaar en inzetbaar voor de komende 4-5 jaar.
Ga je overklokken?
Op dit moment denk ik niet dat ik "zou moeten" overklokken. Daarom ben ik ook bij de i7-6700 uitgekomen. Ik sta open voor advies.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb de laatste maanden veel video's gezien op You Tube (Carey Holzman, PCPartpicker, LinusTech Tips, Hardware Info), veel recensies gelezen etc etc.
Ik denk dat ik een pc wel zelf kan bouwen (1e keer).
Waar ik nog wel een beetje tegenaan hik is na de bouw het instaleren van de programma's, bios, etc etc.. Ik kan daar eigenlijk niet zoveel over vinden wat echt een compleet beeld geeft.
Ik hoop dat jullie mij voorstel kunnen beoordelen, adviseren en misschien verder op weg helpen om een complete pc te bouwen en draaiend te krijgen.
Ik wil deze pc gaan gebruiken voor het normale office-werk (m.n. PowerPoint en Excel).
Ook ga ik hier verschillende games op spelen zoals FIFA, WoT, Fallout 4, Assassin's Creed etc.
Tevens eenvoudig foto's bewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtbedrag € 1750,00.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment vervang ik mijn muis en toetsenbord nog niet. Staat wel in de planning, maar voorlopig zal mijn huidige huis, tuin en keuken toetsenbord/muis moeten voldoen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 342,90 | € 342,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H170-D3HP | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ | € 364,50 | € 364,50 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 306,95 | € 306,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 76,99 | € 76,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Corsair RM650i | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.736,32 | |
Intel Core i7-6700 en Gigabyte GA-H170-D3HP: evt. zou ik deze kunnen vervangen door een i5-6600K en een Gigabyte GA-ZX170X-Gaming 5.
V.w.b.. de prijs is de build met de i5-6600K ongeveer € 15,= goedkoper.
Een i7-6700K is ongeveer € 150,= duurder.
Ik sta open voor jullie advies.
De Fractal Design Define R5 Zwart is een goed geïsoleerde case die iets minder goed koelt. Daarom heb ik ook een Scythe Mugen 4 cpu-cooler erbij gedaan om dit te compenseren. Na de berichten over de "schroefjes" ben ik hier nu niet zo zeker van. Misschien is de bijgeleverde cpu-cooler voldoende (bij de i7-6700)???
Geheugen 16GB is misschien we overkill. Maar goed ......
Samsung 850 Evo 250GB is ruim voldoende voor Win10 en evt andere programma's. Heeft ook goede recensies.
WD Black 1TB 72000rpm. Black series is goed, groot genoeg, snel.
EVGA Geforce GTX970 is ruim voldoende. Ik begrijp dat deze iets beter koelt maar wel iets luidruchtiger is.
Corsair RM650i. Iets te groot Maar er is geen kleinere RMi te vinden.
Dell U2515H Zwart: goede recensies en prijs/kwaliteits verhouding voor een IPS-scherm.
Ik heb verschillende artikelen gelezen/you tube video's gezien en ik worstel hier nog steeds mee (IPS of TN).
Heb ook nog een cardreader nodig. Idee??????
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk geen echte, onderbouwde, voorkeur voor een bepaald merk. Sta dus ook open voor advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, betrouwbaar en inzetbaar voor de komende 4-5 jaar.
Ga je overklokken?
Op dit moment denk ik niet dat ik "zou moeten" overklokken. Daarom ben ik ook bij de i7-6700 uitgekomen. Ik sta open voor advies.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb de laatste maanden veel video's gezien op You Tube (Carey Holzman, PCPartpicker, LinusTech Tips, Hardware Info), veel recensies gelezen etc etc.
Ik denk dat ik een pc wel zelf kan bouwen (1e keer).
Waar ik nog wel een beetje tegenaan hik is na de bouw het instaleren van de programma's, bios, etc etc.. Ik kan daar eigenlijk niet zoveel over vinden wat echt een compleet beeld geeft.
Ik hoop dat jullie mij voorstel kunnen beoordelen, adviseren en misschien verder op weg helpen om een complete pc te bouwen en draaiend te krijgen.