Laser engraver neje dk-8 pro-5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_407706_1.jpg

NEJE DK - 8 Pro - 5 High Power Laser Engraver Printer Machine 500mW

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Grabando con Láser / Láser Engraver NEJE Dk-8 Pro-5 by GearBest

Main Features:
● Support our professional English design software.
● 10 times faster engraving.
● Strong and cool design, high precision and stability.
● Unique frame and weak light automatic positioning, frame positioning makes the image positioning easier, weak light even would not be difficult to engrave in toothpicks.
● High power and high resolution print, soft material can print out the 3D and the gradient effect.
● Can be used offline, even if leave the computer,only connect the two USB ports to charger or power bank (5V 1A).
● Lone time use, NEJE developed the professional power IC and radiator, carving time will last much longer than other laser and more stable.
● Truly 500mW blue and purple laser head, more higher speed, support more types of materials.
● Can be carved items included: Hard wood, plastic, bamboo, rubber, leather, cut paper and so on.
● Can not engrave metal / aluminum / acrylic.
● Material: Acrylic + aluminum + stainless steel.
● Support Win 7, XP, Win 8.
● Free software download link: http://yunpan.cn/cmX7QiZHXWThg, password: 864b.
Specification:
Dimensions and Weight
Product weight 1.300 kg
Package weight 1.45 kg
Product size 14.5 x 16 x 19 cm / 5.70 x 6.29 x 7.47 inches
Package size 30 x 20 x 21 cm / 11.79 x 7.86 x 8.25 inches
Packing Contents
Packing Contents 1 x Engraving Machine, 1 x Laser Protective Glasses, 1 x Allen Wrench, 2 x USB Cables, 1 x 1GB TF Card (Included the User Manual and Install Software)

Heeft iemand ervaring met zo'n laser engraver?
Ik heb er een besteld om eens te kijken wat het is.
Wellicht kunnen we in deze post ervaringen delen.

Ps. Ik kon geen passend plaats vinden omdit te posten, vandaar de keuze om deze te posten waar ik ook informatie kon vinden over producten zoals 3d printers.

[ Voor 130% gewijzigd door fvandenreek op 29-11-2015 19:44 . Reden: te snelle post ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 09:37
Ik heb van het zomer een uit china besteld, een met aluminium frame. Van die item buizen volgens mij. Ik had hem besteld zonder laser en heb er een 1w 445nm laser diode bij besteld, bedoeling voor mij is het weg laseren van zwarte inkt op koper om printplaten te etsen. Ik zal binnenkort even links+fotos sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 00:19

SA007

Moderator Tweaking
Het ervaring met een aantal (stuk of 6 verschillende soorten) laser engravers, maar neit met deze specifiek.

500mW blauw is een laservermogen waar je simpele dingen mee kan doen als hout graveren etc.
Alleen de opties zijn bij een simpele machine als dit nogal snel op.

Passen alleen hele kleine dingen in, materialen die je kan bewerken met zo'n blauwe laser zijn vrij beperkt.

Het is leuk speelgoed, ben iets vergelijkbaars aan het bouwen als demo-apparaat, maar die komt naast 3 serieuzere zelfbouw lasermachines te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 22:06
Ik heb er een paar maanden terug 1tje besteld. Paar keer gebruikt maar het is zoals SA007 al aangeeft erg gelimiteerd in wat je ermee kan. Apparaat bestaat uit twee gerecyclede cd loopwerken waarom in sommige gevallen gewoon met hotglue de laser erop gemonteerd is. Focussen moet met de hand in "low intensity" modus.

De bijgeleverde bril gebruik ik zelf niet, vertrouw die chineese "laser safety goggles" niet. Ik betwijfel of ze echt het juiste spectrum blokkeren. Daarom gewoon de better safe then sorry methode en de als de laser aan het werk is staat deze onder een doos oid.

Kwa kwaliteit is het op zich in orde. De meegeleverde software is erg gelimiteerd, ik weet echter niet welke software met dit beestje ook goed samenwerkt (Waar meer keuzevrijheid is). @SA007 heb jij hiervoor toevallig suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik ben me ervan bewust dat het een apparaatje is met beperkte functionaliteit, maar om een direct een grote te kopen met het gevaar dat deze na een paar keer de kast in gaat heb ik toch maar voor deze gekozen.

Andere sofware dat zou wel nice zijn...

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Ik gebruik nu grbl met plugins op inkacape. Vind ik toch zeer tegenvallen. Picengraver lite schijnt goed te zijn, maar ik wi toch pcbs doen. Maar voor afbeeldingen zoek ik nog wel de nodige software, ook omdat mijn laser door ttl en pwm word aangestuurd zou ik 8 bit kleuren moeten kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Er zijn best wat fablabs en hackerspaces die wat serieuzere lasersnijders/engravers hebben staan.

Qua software werk ik zelf met inkscape + visicut met de lasercutter zelf op LaOS, maar dat valt me een beetje tegen (zitten wat fouten in de visicit<>LaOS koppeling, waarschijnlijk aan de LaOS kant met betrekking tot engraving op hoge nauwkeurigheid).

Lasersaur hoor ik goede verhalen over, verder weinig ervaring ermee.
Ben wel van plan een van de lasers die ik aan het bouwen ben ermee uit te rusten vanwege de positieve verhalen die ik erover hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

*Blast from the past*

Ik heb deze staan en wilde hem gebruiken onder windows 10 maar krijg dit niet voor elkaar.

Iemand ervaring hiermee?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Yess, ik heb een vergelijkbaar apparaat aan de praat met laserweb. Zorg eerst dat je grbl draaiende hebt op de arduino, en kijk of de laser pwm ondersteunt. Zo ja installeer dan de grbl laser variant en met laserweb kan je vrij snel aan de slag. Over laserweb is veel docu te vinden online. Anders pb je maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Sorry dat ik dit draadje weer openbreek

Ik heb zojuist deze laser engraver aangeschaft op ALi. (NEJE DK-8-KZ )
De bedoeling is op Wijn kurken te graveren voor de wijn die ik zelf maak .

Ik zie wat tips over software, is hier het laatste jaar iets in veranderd ( buiten de meegeleverde software ) ?

Groet,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
mijn ervaring is dat als de hardware GRBL aankan, je GRBL kan installeren en dan de free tool LaserWEB kan gebruiken. Die twee is echt een top combinatie. Kan je afbeeldingen doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebientje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-07-2020
hoi ik heb ook zo laser maar mij vraag is er staat paint metaal bruning time 30 maar welk metaal heb je hier dan voor nog of moet je gewoon eerst het metaal zelf verven voor je het wil graveren mij is het niet echt duidelijk wat ze bedoelen met paint metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Je kan de verf van metaal af branden, zo'n laser heeft veel te weinig vermogen om iets met metaal te kunnen doen.
Pagina: 1