Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Goedenavond,

Ik heb sinds 2008 al een JVC LT42V80B LCD televisie. Ik zei van de week nog tegen m'n vader dat ik er eigenlijk nooit problemen mee heb en het nog prima doet. Dat had ik denk ik beter niet kunnen zeggen want sinds een paar dagen een raar probleem wat ook niet constant gebeurd en dus moeilijk te kijken is waarom het gebeurd.

Soms word m'n beeld na het veranderen van kanaal paars. Net gebeurde het nog en ik dacht even een foto maken maar ik was zo slim om eerst m'n tv uit te zetten en hierna is het dus weer een tijdje goed.
Is dit m'n tv of kan dit ook nog uit m'n Ziggo decoder komen? Dit is een Samsung SMT-C7140.

Als het m'n tv is en het is iets wat goedkoop gemaakt kan worden doe ik dit wel maar anders kan misschien beter voor wat anders gaan kijken?

Ik zal er een foto van bijvoegen zodra het weer gebeurd. Het is alleen niet altijd. Soms de hele dag geen last en dan weer 4 x op een avond.

[ Voor 3% gewijzigd door mike30 op 29-11-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

Als het gebeurt na het wisselen van kanaal denk ik eerder aan de decoder dan aan je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ok want als ik m'n tv dan uit en aan zet is het weg. Misschien dat de HDMI vanaf m'n decoder dan niet lekker werkt. Ik zal de decoder uit m'n slaapkamer eens binnenzetten. Dat had ik nog niet geprobeerd :(
Het is ook wel eens spontaan gebeurt kan ik me herinneren.
Probleem is ook nog dat m'n Pioneer vsx 422k er ook nog tussen zit. Dan zou ik ook eens moeten proberen om daar een andere HDMI aansluiting van moeten proberen.
Ik heb hier echt niet genoeg over nagedacht. Misschien hoopte ik stiekem wel te horen dat het m'n tv was zodat ik een excuus voor een nieuwe heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:39
Het kan inderdaad heel goed een HDMI probleem zijn en je hebt zelf al de mogelijke testen hiervoor opgenoemd. Als je echter een reden wil om een nieuwe TV te kopen wil ik je ook wel zeggen dat je TV stuk is, hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik heb de decoder even verwisseld. Dit was het niet :( Dus dan kan het ook nog m'n versterker zijn. Alleen heb ik een beetje OCD als het gaat om kabelmanagement dus moet ik even op m'n gemak de kabels verwisselen en om ook kabel uit te sluiten moet de tv ff van de muur om een andere erin te doen.
Maar de decoder is het dus niet.
Ik kijk niet zo gek veel tv dus ben me alvast een beetje aan het inlezen voor een beetje betaalbare 55 inch led tv. Mocht deze het probleem zijn. Gezocht naar specifiek geen smart tv maar dat gaat niet meer tegenwoordig.
Heb er een HTPC bij staan dus dat hele smart tv hoeft van mij niet.