Dolby Atmos speelt slecht af op een Denon AVR-X4100 icm Kodi

Pagina: 1
Acties:

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Weet ff niet goed waar deze te plaatsen, maar zoek het in eerste instantie in de hardware dus vandaar hier.
Heb een manusje van alles CentOS 7 pc, beetje veel server, beetje NAS, veel HTPC met Kodi. 't Is een Ivy Bridge i7 systeempje en ik gebruik de onboard HDMI audio/video via mijn Denon AVR-X4100. Werkt op zich prima op 1 hele grote maar: het signaal valt vaak een korte tijd weg, beeld op zwart en dan na zeg 1 seconde weer terug. Dit had ik ook met mijn oude Denon AVR-1909, alleen dan eigenlijk alleen als ie net aanstond. Moet ook zeggen dat dit bij de nieuwe reciever niet altijd is en sowieso een stuk minder na een factory reset.

Sinds kort heb ik alleen ook een Atmos compatible setup met 2 Onkyo opzet speakers voor mijn zuilen, en nu dus een 2e probleem: Atmos tracks hebben last van een irritante skip, klinkt alsof de server het ff niet trekt. Het vreemde is dat als ik naar belasting ga kijken ik Kodi 15% zie trekken van 1 core, en dat is voor Kodi begrippen weinig! Heb de HDMI kabel al vervangen door 1tje met de aanduiding "High Speed".

Dus de vraag is hebben meer mensen last van dit soort problemen? Mogelijk Denon specifiek, maar in ieder geval HDMI specifiek.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verderop in dit http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=204687 topic wordt ook passtrough audio geopperd, misschien helpt dat. Of probeer om te testen eens de nieuwste MPC HC die ondersteund nu ook passtrough

NRG

• jb044
Gebruik al passthrough en mijn Denon herkent de stream als Atmos, MPC HC gaat m niet worden op een Linux pc iig ;)

Zal eens kijken of ik iets met Atmos via Plex Media Player kan afspelen, die heb ik al wel kunnen compilen en gebruikt mpv onder water.

• jb044
Was ff wat gedoe, want vlc, mplayer en consorten doen wel Bluray maar niet passthrough op desktop Linux .... dus met makemkv de Bluray maar omgezet naar een mkv'tje zodat ik m alsnog in Plex kon afspelen. En daar werd de boosdoener snel duidelijk, 36Mb/s stream. Niet superveel maar tijdens het rippen zag ik m daar wel af en toe onder gaan, wat weer aansluit met wat ik hierboven beschrijf.

Straks maar eens tijdens de normale uren genieten van The Wall live in Atmos :)