TV 'hard' uitzetten met KlikAanKlikUit-setje slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Beste mensen,

Ik heb geen idee waar ik met mijn vraag terecht kan, hier lijkt mij het meest logisch.

Ik heb een simpel klik aan klik uit systeem, 3stopcontact 'dingen?' . Nu heb ik mijn tv hier op aangesloten.

Nu doe ik dus elke keer mijn tv uit en daarna druk ik op de uitknop op mijn afstandsbesiening.

Is dit slecht voor de tv? Heb het gevoel dat het systeem elke keer uit knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Je tekst is onduidelijk, maar ik denk dat je dit doet: eerst TV in stand by en daarna de kaku uit? Zou geen enkel probleem moeten zijn. Echter, wat is het doel? Energiebesparing? Let op of je TVal erg zuinig is! Sommige televisies verbruiken in standby minder dan een kaku schakelaar.

Verder: ik doe dit al meer dan een jaar (oude TV, verbruikt wel meer dan een kaku), geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hier ook, oud bakbeest. Niet eerst op standbij, maar altijd direct aan of uit. Gaat al meer dan 3 jaar goed.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Uit het oogpunt van energiebesparing heeft het geen enkele zin, aangezien KAKU inderdaad meer verbruikt dan een moderne tv. Als jij een heel stekkerblok achter de kaku hebt hangen met ook je decoder, console en andere apparaten dan heeft het zeer zeker wel zin.

En wat je bij sommige apparaten kunt horen zijn relais die terugspringen in hun onbekrachtigde stand. Dat valt bij een tv meestal wel mee, maar bij bijvoorbeeld een versterker zijn deze erg duidelijk hoorbaar.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:32
Kleine titelfix zodat het wat duidelijker is waar het topic over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
deze systemen zitten er inderdaad voor stroombesparing. hier hangt een stekkerdoos met meerdere apparaten aan. het levert stroombesparing op.

bedankt voor jullie reacties! ik maakte me zorgen om me tv, nah meer het geluid dat hij maakte bij het uitschakelen via de kaku setup.

ik maak me geen zorgen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hier ook meerdere apparaten die uitgaan zoals een Digitenne ontvanger en DVD speler.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit toevallig te denken een schematje te maken in Domoticz waarmee ik de TV (en alles wat erbij staat) door de weeks om 00:30 uit laat schakelen en savonds als ik thuis kom weer automatisch aan laat gaan.

Tijdstip laat genoeg zetten zorgt ervoor dat apparatuur altijd gewoon uitstaat. Alleen als je vakantie hebt...............

Volgens mij kun je eea ook nog slimmer maken door een controle in te programmeren of een apparaat nog actief is?.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 29-11-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan het zo uitgebreid mogelijk maken als je wil inderdaad... Zelf heb ik dat in OpenHAB geprogrammeerd. Mijn standby-kill stand gaat aan zodra mijn telefoon 10 minuten niet op het WiFi netwerk heeft gezeten of ik na 10 uur 's avonds mijn telefoon aan de lader hang (= mijn "slaap modus"). Zodra ik de telefoon weer detecteer worden mijn AV-hoek en bureau (inclusief computer etc) weer van stroom voorzien. Dat bespaart me zo'n 30W in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:32
Tortelli schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:13:
Ik zit toevallig te denken een schematje te maken in Domoticz waarmee ik de TV (en alles wat erbij staat) door de weeks om 00:30 uit laat schakelen en savonds als ik thuis kom weer automatisch aan laat gaan.

Tijdstip laat genoeg zetten zorgt ervoor dat apparatuur altijd gewoon uitstaat. Alleen als je vakantie hebt...............

Volgens mij kun je eea ook nog slimmer maken door een controle in te programmeren of een apparaat nog actief is?.
Toevallig net afgelopen weekend gemaakt: script_time_nomotion.lua
TL;DR: Halfuur geen beweging (Z-Wave bewegingssensor)? --> Niemand meer thuis en dus verlichting, TV e.d. uit TENZIJ de plug (Z-Wave) tussen de TV meer dan XX Watt meet. In dat geval is de TV/radio aan en moet het spul niet uit. Dit voorkomt het uitschakelen van al het licht, TV e.d. als je stil op de bank een film ligt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Cool!. Bewegingsmelder heb ik (nog) niet, maar gebaseerd op tijd en energieverbruik is in principe al nauwkeurig genoeg toch?.

(mijn tv + reciever trekken voldoende vermogen samen om daarop betrouwbaar te kunnen schakelen).

Eea heb je gemaakt in LUA?, eens uitzoek hoe dat werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tortelli schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:44:
Cool!. Bewegingsmelder heb ik (nog) niet, maar gebaseerd op tijd en energieverbruik is in principe al nauwkeurig genoeg toch?.
Nee :+ . Als je eens een avondje niet thuis bent sta je alsnog voor niks standby energie weg te gooien. Ik zou het nog combineren met aanwezigheid door middel van aanwezigheidsdetectie met je smartphone. Vast wel iemand die ook daar een script voor heeft. Het is gratis ;) *

*) mits je al een smartphone hebt

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 30-11-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kan trouwens veel makkelijker met een Harmony Hub van Logitech. Deze kun je iig aansluiten op OpenHAB. Ik vermoed dat er vast ook wel iemand bezig geweest is om hem in Domotics te krijgen. Het voordeel is dat je dan exact weet wat er gedaan wordt en je kunt alle signalen sturen. Zo heb ik 1 actie die ik kan triggeren waarbij alles uitgezet wordt. Het licht wordt door KAKU uitgezet en de mediacenter door de Kodi binding, maar al mijn andere apparatuur wordt uitgezet door de PowerOff activity te starten op de harmony (en nog een extra Off commando naar de Xbox360)

Bijkomend voordeel is dat je de harmony activity op kunt nemen in al je scenes. Mijn systeem weet wanneer ik tv kijk, en film kijk of aan het gamen ben en in principe kan ik ander gedrag daarop aanpassen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1