Toon posts:

Nog nooit mee gemaakt. Serienummer uit BIOS verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn al wat oudere laptop van het type en merk Compaq Presario CQ61 kwam ineens met de melding dat de Windows 7 versie niet legaal is en dat ik mogelijk slachtoffer ben van software piraterij. Het ding is met de huidige software gekocht, dus dat was vreemd. Wegens gebrek aan interesse de laptop opgepakt en overgestapt op de tablat. Nu een tijdje later er maar eens naar gekeken.
Tijdens het opstarten geeft de laptop aan dat het serienummer ontbreekt. Een blik in het BIOS bevestigd dit.
Natuurlijk zit er geen garantie meer op, maar tot op een bepaald niveau toch redelijk wat support gehad bij HP. echter de conclusie was "Geen idee en maandag nog maar eens terug bellen.
De laptop werkt prima. Het op advies van de helpdesk opnieuw flashen ging goed, maar nog steeds geen serienummer.
Stom genoeg tegen beter weten in geprobeerd om met systeem herstel de boel te herstellen, met als gevolg dat Windows nu helemaal niet meer wil installeren en hij nu in een loop zit met het systeem herstel programma. Dit was de laatste tip van de telefonist... Helaas.

Hoe kan een serienummer uit het BIOS verdwijen en is dit nog te herstellen. Ik kan het BIOS gewoon flashen

Groet,
Robin de Jong (nieuw op dit forum en ook nog niet zo handig met deze materie)

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-02 22:59
Als ik google op dit probleem zie ik dat het wel vaker voorkomt met dat type laptop. Heel raar inderdaad.
Maar ik zie ook dat er bij die laptops gewoon een COA sticker met een licentiecode op de onderkant geplakt zit. Klopt dat?

Die code kan je dan vast wel gebruiken om dezelfde versie van Windows 7 te installeren.
Dan is het alleen nog lastig om aan een Windows 7 installatie iso te komen. Als het je niet lukt die ergens te downloaden (Microsoft biedt ze niet meer aan voor OEM licenties) kan je aan de HP support vragen of ze je een installatie-CD kunnen opsturen. Of je maakt een Windows 10 bootable usb-stick (dat biedt MS dan wel weer aan) en activeert die met je Windows 7 code.
Succes ermee.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
De originele ISO's zijn hier te downloaden. De link heb ik toevallig hier op GoT gevonden.
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ging ervan uit dat je zonder het nummer in het BIOS geen windows kon installeren. Maar dat bied weer mogelijkheden.

Alleen dat met die stikker dat wordt een probleem. Het Microsoft embleem is nog keurig te lezen, maar de code is door het op schoot gebruiken van de laptop geheel van de stikker verdwenen. Ik heb al geprobeerd om met extra licht en een camera de afbeelding te verdudielijken, maar helaas.
Ik weet niet of de code voor de Windows licentie bij HP bekend is, maar ik kan het in ieder geval proberen.
Bedankt zover.

• WybrenPC
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-01 18:38
in dit geval is het handig om Windows 7 loader van dazz te gebruiken toch maar te bellen en vragen om de OEM code

[ Voor 3% gewijzigd door WybrenPC op 01-12-2015 21:31 ]