3.Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
De 'data' is een data.csv bestand met gegevens. Ik wil deze gegevens graag zelf invoeren middels een invoermogelijkheid in programma. Echter de gegevens komen niet op nieuwe regels, maar achter elkaar.
Ik heb veel geprobeerd maar kom er niet uit?!
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik denk dat er iets mis is met schrijven naar bestand? weet niet waar ik de harde return (\n) moet plaatsen. Heb een definitie gemaakt spa='\n' maar dat werkt gedeeltelijk
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Ik heb twee programma's die werken samen gevoegd:
programma 1
programma 2
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing de samenvoegen van prog1+2=
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma 1=2 gaat goed. geen fouten
Maar met invoeren van eigen waardes:
volgens(data1,spa) maar krijg :
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Ik weet niet een juiste data.csv te maken op nieuwe regel?!
huidige uit komst:
wat ik wil:
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Uiteindelijk programma:
De 'data' is een data.csv bestand met gegevens. Ik wil deze gegevens graag zelf invoeren middels een invoermogelijkheid in programma. Echter de gegevens komen niet op nieuwe regels, maar achter elkaar.
Ik heb veel geprobeerd maar kom er niet uit?!
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik denk dat er iets mis is met schrijven naar bestand? weet niet waar ik de harde return (\n) moet plaatsen. Heb een definitie gemaakt spa='\n' maar dat werkt gedeeltelijk
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Ik heb twee programma's die werken samen gevoegd:
programma 1
Python:
1
2
3
4
5
6
7
| print "test schrijven() method w = write overschrijf en a= append voeg toe" text_file = open("data.csv", "a") text_file.write("1,2 \n") text_file.write("2,,5 \n") text_file.write("3,7 \n") text_file.close() |
programma 2
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| from matplotlib import pyplot as plt from matplotlib import style import numpy as np style.use('ggplot') x,y = np.loadtxt('data.csv', unpack=True, delimiter = ',') plt.plot(x,y) plt.title('Epic Info') plt.ylabel('Y axis') plt.xlabel('X axis') plt.show() |
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing de samenvoegen van prog1+2=
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| from matplotlib import pyplot as plt from matplotlib import style import numpy as np print "test schrijven() method w = write overschrijf en a= append voeg toe" text_file = open("data.csv", "a") text_file.write("1,5 \n") text_file.write("2,5 \n") text_file.write("3,6 \n") text_file.close() style.use('ggplot') x,y = np.loadtxt('data.csv', unpack=True, delimiter = ',') plt.plot(x,y) plt.title('Epic Info') plt.ylabel('Y axis') plt.xlabel('X axis') plt.show() |
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma 1=2 gaat goed. geen fouten
Maar met invoeren van eigen waardes:
volgens(data1,spa) maar krijg :
Python:
1
| TypeError: function takes exactly 1 argument (2 given) |
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Python:
1
2
3
| data1 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") data2 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") data3 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") |
Ik weet niet een juiste data.csv te maken op nieuwe regel?!
huidige uit komst:
Python:
1
| 1,23,43,5 |
wat ik wil:
Python:
1
2
3
| 1,2 3,4 3,5 |
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Uiteindelijk programma:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| from easygui import * from Tkinter import * import sys import webbrowser import easygui import smtplib import datetime from matplotlib import pyplot as plt from matplotlib import style import numpy as np spa='\n' #data=[str(spa),"1,5",str(spa),"2,7",str(spa),"3,8",str(spa),"4,3",str(spa),"5,5",str(spa),"6,6",str(spa),"7,3",str(spa),"8,7",str(spa),"9,2",str(spa), # "10,12",str(spa),"11,5",str(spa),"12,7",str(spa),"13,2",str(spa),"14,6",str(spa),"15,9",str(spa),"16,2",str(spa),] data1 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") data2 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") data3 = easygui.enterbox("Hoe voel je van 1 tot 10? 2 decimaal met komma (0,2)0=stop") #print(data) print "test schrijven() method w = write overschrijf en a= append voeg toe" text_file = open("data.csv", "a") #text_file.writelines(data) text_file.write (data1) #hier wil ik een harde return volgens(data1,spa) maar krijg : TypeError: function takes exactly 1 argument (2 given) text_file.write (data2) text_file.write (data3) text_file.close() style.use('ggplot') x,y = np.loadtxt('data.csv', unpack=True, delimiter = ',') plt.plot(x,y) plt.title('Epic Info') plt.ylabel('Y axis') plt.xlabel('X axis') plt.show() |
[ Voor 1% gewijzigd door Woy op 30-11-2015 09:50 ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'