Koopadvies: NAS Opslag ( 25TB+ )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Hallo Medetweakers.

Intro:
Voor een kennis ben ik op zoek naar een oplossing voor data opslag.
Momenteel draait er een 5TB NAS en dozijn aan externe harde schrijven op het bureau
nu moet er een oplossing komen voor alle data opslag. Alle data samen zit al gauw op 20TB.
Dus minimaal moet er 20TB NAS oplossing komen. Voor de toekomst moet er ook nog genoeg ruimte beschikbaar zijn. Ook slingeren er nog losse harde schrijven rond waar data opzit. Dus Hot Swappable is ook een optie die graag gebruikt word, Tevens een optie op USB / FireWire poort te gebruiken om data snel over te kunnen zetten op de NAS, De Data moet via het netwerk extern / Intern te benaderen zijn. Ook tevens via een Beamer/ TV (met b.v. AppleTV of via een smartTV)

Max Budget:
Niet echt maar het mag betaalbaar blijven.(inclusief nieuwe harde schrijven )

Topeisen:
1. DATA Safety (RAID6)
2. DATA Work efenstie (RAID5)
3. Snelheid
4. Data bereikbaarheid gemak

Data opslag soort:
Fotografie werk en videomontage opslag tijdens monteren en bewerken (RAID5)
Data storage (RIAD6)

Heren / Dames Alvast Bedankt : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je hier mooie oplossingen voor die veel kosten of heel veel. Zou zelf overwegen om zelf een server te bouwen. Maar misschien nog belangrijker is te kijken naar de hele workflow en wat daar aan verbeterd kan worden. Als daar geen wil of commitment voor is is het mijns inziens hopeloos en moet hij eerst een crash meemaken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig :X. Schopje naar CAA.
Zie CAA beleid. Hier ontbreekt behoorlijk wat eigen input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:48
Ik zou naar zelfbuild gaan. 4+ is zelfbouw ongeveer gelijk. En als je goed bouwt zelfs enkele euro's goedkoper. Maar 6+ is zelfbouw stukken goedkoper en je server stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
loki504 schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:23:
Ik zou naar zelfbuild gaan. 4+ is zelfbouw ongeveer gelijk. En als je goed bouwt zelfs enkele euro's goedkoper. Maar 6+ is zelfbouw stukken goedkoper en je server stukken sneller.
Het gaat max 5 mensen tegelijk (meestal 1) die data er van gebruiken.
1 Deel van de opslag is alleen voor Data Storage (Raid6) en word niet van uit gewerkt alleen om data op te slaan bv projecten die klaar zijn.

Het 2de deel (ik denk aan Raid5) word actief mee gewerkt. Fotos bewerkt, video's geladen en bewerkt.
Hier wil meneer zo minmogelijk bij wachten voor het voor zijn neus staat.

Zelfbouw is ook mogelijk alleen stabiliteit is een must.

Wat voor Build zou jij aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
#ProductPrijsSubtotaal
8WD Blue WD60EZRZ, 6TB€ 234,-€ 1.872,-
1Lian Li PC-343B€ 308,79€ 308,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.180,79