• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Heren,

Mijn nichtje heeft een spiegelreflex gevraagd voor haar verjaardag. We hopen tussen de 3 en 400 euro uit te komen voor een kit. Ik weet dat je dan in het absolute bodemsegment zit te kijken, maar dat is oké :).

Ze wil er ook leuke filmpjes mee maken. Daar zijn (sommige) DSLR's natuurlijk enorm geschikt voor, maar ik weet dat er camera's zijn die in filmmodus erg trage autofocus hebben terwijl anderen wel erg snel scherp kunnen stellen.

Aangezien Sony geen optische zoeker heeft, denk ik dat een Sony een goede keuze zou zijn... Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen en het lastig om concrete info te vinden over hoe snel/goed autofocus is bij filmen bij de te onderscheiden keuzes. Kunnen jullie me op weg helpen hierin?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor niks gaat de zon op. en voor dit geld is de keus beperkt maak daar een keuze uit. Slimmer is vraag eerst naar het hoe, wat en waarom ze het wil en ga dan samen kijken naar de juiste keuze.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Kijk inderdaad eens naar een pricewatch: Sony Alpha A58K + 18-55 mm F3.5-5.6 SAM II Zwart

Voor het budget denk ik de beste optie. Veel andere opties heb je niet in die prijsklasse en qua AF in video zullen ze het niet beter doen.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 20:00
Waarom een spiegelreflex?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat ...... er ook een heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 21:19
Inderdaad, waarom een Dslr halen voor video? Koop dan een videocamera..

Anders is die Sony een goede optie inderdaad.

don't mind me

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 20:00
JeroenF schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:16:
Inderdaad, waarom een Dslr halen voor video? Koop dan een videocamera..

Anders is die Sony een goede optie inderdaad.
Ik bedoelde niet dat Obiter dictum beter een videocamera kon kopen. Ik vraag me gewoon af waarom een spiegelreflex. Er zijn immers meerdere opties, waaronder een videocamera. Verder zijn er natuurlijk ook nog goede compactcamera's en systeemcamera's.

De Sony raad ik niet aan. De Sony A-mount is op sterven na dood. Ik zou er niet in investeren. Heeft de A58 bovendien niet een bajonetaansluiting van kunststof? Daar zou ik nooit voor kiezen.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dslr's zijn stukken goedkoper en beter dan echte videocamera's. Handicams zijn way overpriced.

a58k is een uitstekende optie.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hij schrijft dat ze zelf gevraagd heeft om een spiegelreflexcamera, daarnaast wil ze óók filmpjes maken. Dus niet alleen filmpjes, een videocamera zal dus niet geschikt zijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :). Het waarom doet er niet zo veel toe, maar ik kan persoonlijk alleen maar toejuichen dat iemand 16 voor haar verjaardag een DSLR vraagt.

Voor wat het filmen betreft; het is inderdaad primair foto's, maar ze zou ook gaan filmen en dan zou ik het jammer vinden als ze (onnodig) een hele trage autofocus zou krijgen. De A58K lijkt zowel hierboven als in enkele reviews die ik kon vinden goed uit de bus te komen, dus ik neig die kant op.

Bedankt voor zover in elk geval!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je voor een merk dSLR gaat, kies je meteen een systeem en zit je ook voor de toekomst vast aan dit merk als je geen grote investeringen wilt doen om over te stappen. Denk dus wel goed na voordat je een merk kiest, want het omvat veel meer dan alleen een camera. Leuk dat je een goedkope instap hebt, maar als in de toekomst te betere objectieven en flitsers véél duurder zijn dan de concurrentie schiet je er uiteindelijk niets mee op.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-11 19:13
Is een Canon 100D niet wat? Die heeft prima autofocus in video. (Vergeleken met de meeste dslrs)

[ Voor 20% gewijzigd door sweebee op 01-12-2015 08:59 ]

Pagina: 1