Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP camera gebaseerd op Hi3516C module

Pagina: 1
Acties:

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goedkope IP camera, die toch een goed beeld geeft. Het is de bedoeling om hem binnenshuis te gebruiken, als bewakingscamera voor als ik niet thuis ben. Ik heb 2 IP camera's, maar daarvan vind ik het beeld erg slecht; blurry en slechte kleuren bij kunstlicht, onscherp en lage resolutie. Met andere woorden: veel slechter dan de camera van een willekeurige telefoon.

Nou schijnt het dat IP camera's in het algemeen een slecht beeld geven vanwege de kleine lens die er standaard op zit. Daarom ben ik op zoek gegaan naar IP camera's met een verwisselbare lens en zo ontdekte ik dat er een modulair IP camerasysteem bestaat. Voor een prijs van 40 tot 100 euro kan je een mooie full-HD IP-camera samenstellen.

Deze zijn dan gebaseerd op een Hi3516C printplaatje, een Sony IMX222 sensor en een lens naar keuze en vaak zitten ze in een zwart metalen doosje van 4 bij 4 centimeter. Het punt is dat ik heel weinig gebruikerservaringen kan vinden, vandaar mijn vraag of er hier op Tweakers mensen zitten die dit wel eens uitgeprobeerd hebben?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik zelf zo'n camera gekocht en uitgeprobeerd. Het beeld is inderdaad erg goed en echt HD, beter dan dat van de meeste moderne mobiele telefoons. Maar wat me wel tegenviel, wat ik niet vooraf verwacht had, is dat je de configuratie alleen kunt doen vanuit een ActiveX component, je hebt dus Microsoft Internet Explorer nodig om de camera te kunnen configureren.

Voor wie de beeldkwaliteit wil kunnen beoordelen, of wie de configuratieschermen wil zien, heb ik een YouTube filmpje gemaakt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”