Zou dit beetje werken...

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ben dus van plan om m'n case een beetje te voorzien van wat airflow. M'n Cpu zit nu rond de 60 graden idle met een thermaltake superorb + 1 zijkant fan erin die warme lucht uit me case blaast. Nu ben ik een beetje creatief bezig geweest met paintbrush ;) en daar is het volgende uitgekomen...

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/airflow.jpg

Zou dit een beetje werken denken jullie en heeft iemand dat al eens vaker met zo'n PVC buis geprobeerd... En welke fans zijn eigenlijk het beste om je case van te voorzien qua lucht overdracht (stil mogen ze ook wel zijn). En ja kweet 't, een superorb is ook niet 1 van de beste, maar welke dan???

(FeebZ = Quake3 nick 8-) )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38
Ziet er goed uit, maar maak die PVC buis ietsje korter.
Krijgt de rest van de kast ook nog wat frisse lucht.

De fans:

• Onder de CD Writer: 3x 40mm
• Voeding is 80mm, en maak daar nog een 80mm boven.
• Voor onderin, een 120mm met rond de 100CFM.
• Maak in de bovenkant ook nog een fan, 80mm of 92mm volstaat wel.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

pvc buis iets korter idd, zodat je hd's ook van onder wat koele lucht krijgen :)

Verwijderd

of helemaal geen pvc buis en een fan in de voorkant die kijhard blaast (delta 120HP ofzo)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Delta 120hp?
ai koop maar alvast oordopjes :-)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Volgens mij zuigt je SuperOrb lucht aan, als je dan ook lucht ervan weg gaat zuigen met die blowhole erboven lijkt me dat niet verstandig, kan je beter één van die fans omdraaien (of van die blowhole, of die twee van de superorb).

The cyclographing developer

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik zou ook zeggen laat die fan aan de zijkant op je cpu blazen i.p.v. zuigen ( ff omdraaien dus ) ik denk dat je daar veel meer mee bereikt en dan niet eens meer fans hoeft bij te plaatsen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• 1Mark
  • Laatst online: 09:24
60 graden idle !?!?

da's echt veel te veel...tijd voor een andere cpu koeler lijkt me..ik heb hem op 44 graden full load.

Verwijderd

Hey markclausing, Ik ook zoiets, die zalmans zijn echt goed he ?!

Volgens mij ligt het eerder aan die Sorb dan aan je case koeling, koop liever voor een par 10tjes een betere koeler, dan dat je een straaljager van je pc gaat maken :)

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb dus net ff de draai richting veranderd van die casevent. aan de zijkant. Nu blaast ie koude lucht naar binnen en wordt de cpu (nu ff niet oc'ed dus 1200) 52C en temp van chassis (neem aan dat dat inside de kast is) wordt 32C. Toen ie warme lucht eruit blaasde werd cpu 53C en temp van chassis 25C dus ik weet wel wat ik nu weer ff moet doen....

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ok ik zal je ff mijn kast als voorbeeld geven :
Ik heb een high tower met onderin 1 x 80 MM aan de voorkant en bovenin aan de achterkant boven de voeding 2 x 80 mm naast elkaar, alle gaten zijn uitgeboord voor de maximale luchtdoorvoer.

Als CPU koeler heb ik een Coolermaster dp51-6h51 op een Thunderbird 1200 133.

Mijn temp stressed is gedaald van 62 C voor de mod naar 46 C
En moederbord temp van 30 C naar 22 C

Dus zorg voor een goede airflow ook langs je bord en door je gehele kast, dat leverd bij mij althans het meeste resultaat.
En ik zou zeggen probeer eens een andere CPU cooler probeer ook zo'n coolermaster als ik heb lekker goedkoop max 25 piek ofzo

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1