Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment werk ik op een paar jaar oude laptop die de eind van zijn levensduur begint te bereiken. Tevens ben ik toe aan iets meer kracht om zo een keer te kunnen gamen (GTA V, Battlefield Hardline) en Photoshop/Illustrator wordt ook gebruikt samen met Notepad++ maar die laatste is uiteraard niet veeleisend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat zelf te denken aan 800 euro, maar als er meer nodig is om een iets stillere/zuinigere pc te bouwen behoort dit tot de mogelijkheid.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial MX100 256 GB incl. Windows 8
- DVD-brander
- randapparatuur als scherm/muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijst samengesteld, gebaseerd op BBG en andere topics. Heb momenteel nog geen aftermarket cooler, maar wil even aankijken hoe de stock-koeler het doet in de Silencio 352 kast. Ook kan ik dan iets beter beoordelen hoeveel ruimte ik nog heb voor een andere koeler.
De 970 trix heb ik gekozen vanwege het geluidsniveau op lage belasting.
Verder heb ik een vrij standaard moederbordje(ASRock B85M Pro4), had eerst de MSI H97M-E35 maar die was iets slechter leverbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, maar verders sta ik voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau, ook energiegebruik wil ik enigszins op letten daarom een 80 Plus Gold voeding.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is de voeding van 400W voldoende voor dit systeem?
Ik heb zelf al gerekend met een PSU-tool en toen kwam ik iets boven de 400W uit maar of dit correct is.. De videokaart verbruikt 225W, en de CPU 84W, vervolgens komt de SSD en DVD-brander er nog bij en mogelijk in de toekomst nog een HDD voor extra opslag.
Andere op- of aanmerkingen zijn uiteraard ook altijd welkom
Op dit moment werk ik op een paar jaar oude laptop die de eind van zijn levensduur begint te bereiken. Tevens ben ik toe aan iets meer kracht om zo een keer te kunnen gamen (GTA V, Battlefield Hardline) en Photoshop/Illustrator wordt ook gebruikt samen met Notepad++ maar die laatste is uiteraard niet veeleisend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat zelf te denken aan 800 euro, maar als er meer nodig is om een iets stillere/zuinigere pc te bouwen behoort dit tot de mogelijkheid.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial MX100 256 GB incl. Windows 8
- DVD-brander
- randapparatuur als scherm/muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijst samengesteld, gebaseerd op BBG en andere topics. Heb momenteel nog geen aftermarket cooler, maar wil even aankijken hoe de stock-koeler het doet in de Silencio 352 kast. Ook kan ik dan iets beter beoordelen hoeveel ruimte ik nog heb voor een andere koeler.
De 970 trix heb ik gekozen vanwege het geluidsniveau op lage belasting.
Verder heb ik een vrij standaard moederbordje(ASRock B85M Pro4), had eerst de MSI H97M-E35 maar die was iets slechter leverbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, maar verders sta ik voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau, ook energiegebruik wil ik enigszins op letten daarom een 80 Plus Gold voeding.
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,75 | |
Wat verwacht je van ons?
Is de voeding van 400W voldoende voor dit systeem?
Ik heb zelf al gerekend met een PSU-tool en toen kwam ik iets boven de 400W uit maar of dit correct is.. De videokaart verbruikt 225W, en de CPU 84W, vervolgens komt de SSD en DVD-brander er nog bij en mogelijk in de toekomst nog een HDD voor extra opslag.
Andere op- of aanmerkingen zijn uiteraard ook altijd welkom