De jaren als student zijn voorbij en mijn laptop kan ondertussen geen enkele game meer vloeiend laten lopen. Het is daarom hoog tijd om een nieuw gamesysteem te kopen. Om de PC gemakkelijker mee te kunnen nemen naar vrienden is de keuze gevallen op een Mini-ITX vorm. Dit wordt mijn eerste build.
Graag wil ik jullie advies over mijn gekozen componenten. Ik vind het vooral moeilijk om een keuze te maken voor het moederbord. Daarnaast zoek ik een 1080p beeldscherm van ongeveer 21" om mijn games op te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Hierbij kan gedacht worden aan spellen als Company of Heroes 2, Counterstrike: Global Offensive en straks Rainbow Six Siege. Ultra settings zijn niet nodig. Ik wil de komende jaren wel op 1080p kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag tussen de €700,- en €750,- komen te liggen. Het beeldscherm zit niet in deze prijs inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- WD 1TB 5400 RPM 3,5 inch SATA
- Toetsenbord
- Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Mini-ITX gamesysteem waarmee ik nog jaren met plezier kan gamen. Hierbij wil ik een nog een moederbord van ongeveer €100,- tot €120,- en een beeldscherm van dezelfde prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Er zijn een aantal moederborden van het merk ASRock. Sinds ik het internet wat meer heb afgespeurd voor moederborden ben ik gaan twijfelen of ASRock kwalitatief goed is. Daarom neig ik meer naar ASUS, MSI of Gigabyte. Het merk van het beeldscherm maakt mij niet uit. Mijn kennis over beeldschermen laat te wensen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord: WIFI (geen internetkabel op de eerste verdieping), kwalitatief audio en op zijn minst HDMI en DVI.
Beeldscherm: game-proof (lage responstijd? minstens 75 hz?)
Ga je overklokken?
Overklokken gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Advies over een prima moederbord met WIFI die past bij mijn gekozen componenten en een 1080p beeldscherm waar ik prettig op kan gamen.
Hieronder staat een lijst met mogelijke moederborden. In eerste instantie zat ik dus aan de ASRock te denken, tot de kwaliteit er van in twijfel werd getrokken. De prijzen van de moederborden komen redelijk overeen. Alleen ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen.
Ik wilde voor dit beeldscherm gaan: pricewatch: Fujitsu E22T-7 Zwart
Alleen een aantal dagen geleden is het ineens in prijs gestegen.. Ik weet niet of het nu nog een goede deal is.
De overige componenten in het toekomstige systeem:
Alvast bedankt voor het meedenken.
Graag wil ik jullie advies over mijn gekozen componenten. Ik vind het vooral moeilijk om een keuze te maken voor het moederbord. Daarnaast zoek ik een 1080p beeldscherm van ongeveer 21" om mijn games op te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Hierbij kan gedacht worden aan spellen als Company of Heroes 2, Counterstrike: Global Offensive en straks Rainbow Six Siege. Ultra settings zijn niet nodig. Ik wil de komende jaren wel op 1080p kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag tussen de €700,- en €750,- komen te liggen. Het beeldscherm zit niet in deze prijs inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- WD 1TB 5400 RPM 3,5 inch SATA
- Toetsenbord
- Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Mini-ITX gamesysteem waarmee ik nog jaren met plezier kan gamen. Hierbij wil ik een nog een moederbord van ongeveer €100,- tot €120,- en een beeldscherm van dezelfde prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Er zijn een aantal moederborden van het merk ASRock. Sinds ik het internet wat meer heb afgespeurd voor moederborden ben ik gaan twijfelen of ASRock kwalitatief goed is. Daarom neig ik meer naar ASUS, MSI of Gigabyte. Het merk van het beeldscherm maakt mij niet uit. Mijn kennis over beeldschermen laat te wensen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord: WIFI (geen internetkabel op de eerste verdieping), kwalitatief audio en op zijn minst HDMI en DVI.
Beeldscherm: game-proof (lage responstijd? minstens 75 hz?)
Ga je overklokken?
Overklokken gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Advies over een prima moederbord met WIFI die past bij mijn gekozen componenten en een 1080p beeldscherm waar ik prettig op kan gamen.
Hieronder staat een lijst met mogelijke moederborden. In eerste instantie zat ik dus aan de ASRock te denken, tot de kwaliteit er van in twijfel werd getrokken. De prijzen van de moederborden komen redelijk overeen. Alleen ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock H97M-ITX/ac | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97N-WIFI | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | MSI H97I AC | € 109,- | € 109,- |
| 1 | MSI Z97I AC | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 566,89 | |
Ik wilde voor dit beeldscherm gaan: pricewatch: Fujitsu E22T-7 Zwart
Alleen een aantal dagen geleden is het ineens in prijs gestegen.. Ik weet niet of het nu nog een goede deal is.
De overige componenten in het toekomstige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Gigabyte GV-N960OC-4GD | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 597,81 | |
Alvast bedankt voor het meedenken.