Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk user name probleem

Pagina: 1
Acties:

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Hallo allemaal,

Ik heb een thuisnetwerk sinds vandaag opgezet omdat ik een Smart TV heb aangeschaft.
Als eerste heb ik geprobeerd mijn Smart TV te connecten met mijn thuisnetwerk (om zo toegang te krijgen tot mijn pc), dit werkte niet. Er werd gevraagd om een user name en ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik dit kan vinden. Heb daarom "met wacht beveiligd delen uitschakelen" gekozen, maar wil er eigenlijk wel een wachtwoord tussen hebben. Vraag is waar vind ik de user name?

Op mijn Panasonic TV
Servernaam: In mijn geval MARK-PC
Een gedeelde map
Gebruiker
Wachtwoord (dit wachtwoord heb ik, omdat ik dit via Windows krijg)

Heb nu mijn bestanden ook via KooRaRoo gedeeld en dit werkte eigenlijk direct goed. Volgens mij vraagt hij via media server sowieso geen wachtwoord. Dit heb ik op mijn PS3 ook niet.

Verder vraag ik me ook af wat ik zou moeten selecteren bij "Verbinding met de thuisgroep door Windows laten beheren" of "Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiker om verbinding met andere computers te maken".

Nog een andere issue. Via mediaspeler op mijn Panasonic laat hij bij een bepaald bestand ondertitels zien, via mediaserver opeens niet. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door M.Alderliesten op 29-11-2015 03:10 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Er zijn twee manieren waarop smart tv's via het netwerk naar je PC kan connecten.
De eerste is via het DLNA protocol en de tweede is via een netwerk share.
Ik weet niet of jouw tv beiden kan maar het klinkt wel zo.

Als je via DLNA connect moet er op je PC een DLNA server draaien waar je TV tegenaan kan praten. Op je PC doet mediaplayer dat en je moet dus "media sharing" daarin aan hebben staan.
Probleem met DLNA is afhankelijk van het merk/type TV niet alle formaten codecs,bitrate,resoulties en ondertitles ondersteund worden zie hiervoor de specificaties van je TV.
Voor DLNA is geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig.

Als je via een netwerk delen werkt moet je voor een bepaalde folder die je wilt delen met je TV moet je dat aanzetten op je PC voor die folder, dat kun via de verkenner, rechtsklikken en voor eigenschappen kiezen.
Op dat punt moet je een gebruikersnaam van je PC opgeven. Diezelfde gebruikersnaam moet je dan in je TV invullen.

Uit je verhaal begrijp ik dat je op je PC niet inlogd met een wachtwoord dus de gebruiker waarmee je inlogd heeft een leeg wachtwoorveld, het kan zijn dat je TV dat niet accepteerd, dan zul je op je PC ofwel een wachtwoord aan je gebruikersnaam moeten toevoegen ofwel een andere gebruikesnaam aanmaken met wachtwoord en die voor je TV gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Excuus voor het late antwoordt. Mijn tv kan inderdaad met beiden overweg.

Het ondertitel probleem lag dus aan de media server. Heb universal media server geïnstalleerd en nu werkt het.

"Als je via een netwerk delen werkt moet je voor een bepaalde folder die je wilt delen met je TV moet je dat aanzetten op je PC voor die folder, dat kun via de verkenner, rechtsklikken en voor eigenschappen kiezen.
Op dat punt moet je een gebruikersnaam van je PC opgeven. Diezelfde gebruikersnaam moet je dan in je TV invullen. "

Die gebruikersnaam hoef ik dus nergens in te vullen.