Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor werk

Pagina: 1
Acties:

• MrvanLion
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-04-2024
Hallo,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een ultrabook die geschikt is voor werk. Hieronder zal ik even het format invullen zodat het allemaal wat duidelijk wordt.

Wat ga je met je laptop doen?

In principe is de laptop voor mijn werk. Het werk is voornamelijk PDF'jes lezen, word documenten bewerken en of browsen op het internet. In mijn thuis situatie gebruik ik de laptop om films te kijken en of te streamen naar mijn chromecast. Verder zal het normaal browsen zijn met gemiddeld 5-6 taps open in chrome met wat programma's in de achtergrond zoals dropbox en spotify.

Wat is je budget?

Mijn budget is erg breed, ik heb zelf in mijn hoofd 800-1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Mijn werksituatie is zo: ik ben zelf fysiotherapeut en moet vaak me laptop van de ene patient naar de andere patient meenemen om vragenlijsten af te nemen en dossiers bij te werken. het is dus voor mij van belang dat de laptop niet veel weegt en een goede accuduur heeft. verder wil ik graag een goede trackpad zodat ik niet telkens een muis mee hoeft te slepen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik zelf zit te denken aan de HP Envy 13 d010nd en Zenbook UX305ca FC022T. waar bij mij het probleem zit is dat ik niet kan kiezen tussen performance van de CPU (i5 skylake) van de Envy vs 8gb ram geheugen van de Zenbook ux305ca. Ik weet dat beide laptops te krijgen zijn onder de 900 euro en mijn budget toereikend is tot 1200, dus ik zou eventueel ook voor de Envy 13 d020nd kunnen gaan. Alleen las ik dat de accu duur van die laptop niet bijster sterk was in het Envy topic op dit forum en de reviews op de site.

Mochten jullie een veel beter voorstel hebben dan is dat meer dan welkom.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Ik kan me vergissen, maar met jouw gebruik van de laptop heb je niet per sé een skylake nodig. Dan zou je naar de Zenbook kunnen kijken. Als de batterijduur van dat ding voldoende is voor je dan heeft die wel een pre.
En als je een lichte portable met een goede batterij en bijzonder fijn trackpad wil; een Macbook Air valt ook in je budget, maar ik weet niet of 13" groot genoeg voor je is. Ik kan er zelf prima films mee in bed kijken ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional