Hallo mensen,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar 'de' componenten voor een nieuw allround systeem. Naar mijn eigen mening heb ik dit al wel aardig voor elkaar, maar er zit mij nog 1 ding dwars en ik kan er geen antwoord op vinden... Voordat ik daar op in ga even voor de volledigheid de standaardvragen beantwoorden om jullie een volledig beeld te geven van wat er met deze PC gedaan gaat worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, internetten, mailen, af en toe wat video-/muziekbewerking, gaming, enz. Vanalles wat dus
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt uiterste bedrag is 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis
toetsenbord
monitor
geluidsetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal zeker genoeg hebben aan wat ik er in ga stoppen, daar ben ik niet zo bang voor. Heb hier nu een vergelijkbare setup staan, maar dan 4 jaartjes ouder en dat voldeed toentertijd ruimschoots
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Proc: Intel
Video: Nvidia
Verder geen voorkeuren, sta open voor evt andere suggesties qua onderdelen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mATX, stil (komt op het bureau op ongeveer 50 cm te staan) en een horizontaal geörienteerd moederbord omdat ik het systeem ook nog wel eens meeneem naar vrienden om daar een stevig potje te lannen.
Ga je overklokken?
Nope, geen overcolcks, gewoon lekker bij de stock snelheden houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar jullie mij mee kunnen helpen is de vraag waar ik het aan het begin ook al over had:
In dit systeem wil ik een M.2 SSD gaan plaatsen met het nieuwe NVME protocol, maar ook een standaard SATA SSD (geen bewegende ratelende/roterende HDD meer dus) en die werkt weer via het AHCI protocol. Kun je die 2 naast elkaar in een systeem zetten?
Hier mijn 'boodschappenlijst'
Alvast bedankt voor het meedenken en de suggesties
Groets
Spinnerzz
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar 'de' componenten voor een nieuw allround systeem. Naar mijn eigen mening heb ik dit al wel aardig voor elkaar, maar er zit mij nog 1 ding dwars en ik kan er geen antwoord op vinden... Voordat ik daar op in ga even voor de volledigheid de standaardvragen beantwoorden om jullie een volledig beeld te geven van wat er met deze PC gedaan gaat worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, internetten, mailen, af en toe wat video-/muziekbewerking, gaming, enz. Vanalles wat dus
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt uiterste bedrag is 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis
toetsenbord
monitor
geluidsetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal zeker genoeg hebben aan wat ik er in ga stoppen, daar ben ik niet zo bang voor. Heb hier nu een vergelijkbare setup staan, maar dan 4 jaartjes ouder en dat voldeed toentertijd ruimschoots
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Proc: Intel
Video: Nvidia
Verder geen voorkeuren, sta open voor evt andere suggesties qua onderdelen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mATX, stil (komt op het bureau op ongeveer 50 cm te staan) en een horizontaal geörienteerd moederbord omdat ik het systeem ook nog wel eens meeneem naar vrienden om daar een stevig potje te lannen.
Ga je overklokken?
Nope, geen overcolcks, gewoon lekker bij de stock snelheden houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar jullie mij mee kunnen helpen is de vraag waar ik het aan het begin ook al over had:
In dit systeem wil ik een M.2 SSD gaan plaatsen met het nieuwe NVME protocol, maar ook een standaard SATA SSD (geen bewegende ratelende/roterende HDD meer dus) en die werkt weer via het AHCI protocol. Kun je die 2 naast elkaar in een systeem zetten?
Hier mijn 'boodschappenlijst'
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 237,99 | € 237,99 |
| 1 | Gigabyte GA-H170M-D3H | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Thermaltake Core V21 | € 60,77 | € 60,77 |
| 1 | Scythe Fuma | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Corsair RM650 | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 334,53 | € 334,53 |
| 1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 186,95 | € 186,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.538,54 | |