Toon posts:

Allround PC 1500-2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar 'de' componenten voor een nieuw allround systeem. Naar mijn eigen mening heb ik dit al wel aardig voor elkaar, maar er zit mij nog 1 ding dwars en ik kan er geen antwoord op vinden... Voordat ik daar op in ga even voor de volledigheid de standaardvragen beantwoorden om jullie een volledig beeld te geven van wat er met deze PC gedaan gaat worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, internetten, mailen, af en toe wat video-/muziekbewerking, gaming, enz. Vanalles wat dus :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt uiterste bedrag is 2000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis
toetsenbord
monitor
geluidsetje

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal zeker genoeg hebben aan wat ik er in ga stoppen, daar ben ik niet zo bang voor. Heb hier nu een vergelijkbare setup staan, maar dan 4 jaartjes ouder en dat voldeed toentertijd ruimschoots :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Proc: Intel
Video: Nvidia
Verder geen voorkeuren, sta open voor evt andere suggesties qua onderdelen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mATX, stil (komt op het bureau op ongeveer 50 cm te staan) en een horizontaal geörienteerd moederbord omdat ik het systeem ook nog wel eens meeneem naar vrienden om daar een stevig potje te lannen.

Ga je overklokken?
Nope, geen overcolcks, gewoon lekker bij de stock snelheden houden.

Wat verwacht je van ons?[i]
Waar jullie mij mee kunnen helpen is de vraag waar ik het aan het begin ook al over had:
In dit systeem wil ik een M.2 SSD gaan plaatsen met het nieuwe NVME protocol, maar ook een standaard SATA SSD (geen bewegende ratelende/roterende HDD meer dus) en die werkt weer via het AHCI protocol. Kun je die 2 naast elkaar in een systeem zetten?

Hier mijn 'boodschappenlijst'

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1Gigabyte GA-H170M-D3H€ 102,95€ 102,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1Thermaltake Core V21€ 60,77€ 60,77
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 98,95€ 98,95
1Corsair RM650€ 113,50€ 113,50
1Samsung 850 EVO 1TB€ 334,53€ 334,53
1Samsung 950 Pro 256GB€ 186,95€ 186,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.538,54

Alvast bedankt voor het meedenken en de suggesties :)

Groets
Spinnerzz

Verwijderd

Een pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H als mobo zou ook al voldoen en een 650w voeding is veel te zwaar en te duur. Helaas is de keuze aan modulaire 400 - 450w voedingen beperkt aangezien de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular amper leverbaar is. Goede 400 - 450w voedingen zijn op dit moment modulair pricewatch: Seasonic G-series 450 watt, niet modulair pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W. Ook zou je kunnen kijken naar de erg goede maar iets overkill pricewatch: Corsair RM550x.

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18
Nog een belangrijk weetje: de Fuma koeler icm een skylake CPU/motherboard is prima, maar je moet dan wel even contact opnemen met Scythe voor een ander setje schroeven: http://tweakers.net/nieuw...-en-cpus-beschadigen.html. Het oude type kan tot beschadigingen leiden.

[ Voor 7% gewijzigd door GeneralX op 29-11-2015 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ACB2401:
Dat zijn een heleboel alternatieven die je me daar aandraagd:)
1) Het moederbord: Daar kan ik wel inkomen. ik zal eens een zoektochtje gaan maken naar de prestaties van deze twee chipsets.
2) De voeding: Ik snap helemaal wat je bedoeld met de overkill en was door het lezen van andere configs ook al tot diezelfde conclusie gekomen. Een 450W voeding zal genoeg zijn voor mijn setup. Welke dat precies gaat worden? De CM450 van Cooler Master is zeker in een interessante , maar idd lastig om aan te komen.

@GeneralX
Bedankt voor je tip! Ik ga er morgen meteen achteraan om zo'n setje te regelen

Maar mijn oorspronkelijke vraag:
Kun je de 850 EVO met AHCI protocol efficiënt laten werken naast een 950 PRO met NVME protocol?
Of 'bijten' ze elkaar niet?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:11:

Maar mijn oorspronkelijke vraag:
Kun je de 850 EVO met AHCI protocol efficiënt laten werken naast een 950 PRO met NVME protocol?
Of 'bijten' ze elkaar niet?
Tegenvraag, waarom zou dat het geval zijn?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:22:
[...]

Tegenvraag, waarom zou dat het geval zijn?
Goeie vraag eigenlijk... Ik weet het zelf ook niet. Maar in mijn beleving kunnen twee componenten die in de basis hetzelfde doen, maar verschillend worden aangesproken binnen hetzelfde systeem niet optimaal werken.

In artikelen die over het web verspreid staan word ook alleen maar vergeleken en niet verteld wat ze in 1 systeem naast elkaar doen, vandaar dus mijn vraag.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn vraag zou eerder zijn of het heel nuttig is, wat hoop je te bereiken? Is een SATA SSD al niet snel genoeg? Scheelt je wel 100 euro (op dit budget maar 5%, maar toch)...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:05:
Mijn vraag zou eerder zijn of het heel nuttig is, wat hoop je te bereiken? Is een SATA SSD al niet snel genoeg? Scheelt je wel 100 euro (op dit budget maar 5%, maar toch)...
Je hebt daar wel een punt idd, ik staar mezelf behoorlijk blind op die nieuwe snufjes, maar zoveel voordeel zal ik er uiteindelijk niet mee behalen. Zeker niet voor hetgeen wat ik er mee wil gaan doen.

+het feit dat er in de toekomst nog meer optimalisaties gaan plaatsvinden. + Intel's introductie van 3d Xpoint laat ook niet al te lang meer op zich wachten.

Thnx voor de eyeopener

Groets,
Spinnerzz

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een nvme Intel 750 ssd en een sata Samsung Evo 850 probleemloos naast elkaar. Windows staat op de Intel ssd, de Samsung is nu vooral voor reservekopieën van mijn vm's.

Kan ook niet anders, want er zijn geen pcie-lanes meer over voor nog een nvme-schijf. Doordat de Intel in een pcie-slot zit, is bij mij nog wel het m2-slot vrij.

[ Voor 32% gewijzigd door Canaria op 29-11-2015 14:13 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:04:
Ik heb een nvme Intel 750 ssd en een sata Samsung Evo 850 probleemloos naast elkaar. Windows staat op de Intel ssd, de Samsung is nu vooral voor reservekopieën van mijn vm's.

Kan ook niet anders, want er zijn geen pcie-lanes meer over voor nog een nvme-schijf. Doordat de Intel in een pcie-slot zit, is bij mij nog wel het m2-slot vrij.
Dank voor de opheldering, precies het antwoord wat ik zocht :)
Dus ik zat mezelf gewoon wijs te maken dat het niet |:( goed met elkaar werkt, maar dat doet het dus wel.

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en de scherpe 'tegenvraag' om mijn ogen te openen :)

TYVM
Pagina: 1