Coilwhine GPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
hallo!

Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd, nu heb ik na een tijdje coilwhine gekregen door mijn oortjes heen! Ik heb vsync aan gezet en hoor nog steeds coil whine bij bijv. Csgo en minecraft.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 83,80€ 83,80
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 367,95€ 367,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Shadow Rock Slim€ 38,95€ 38,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 40,-€ 40,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,60

Als ik op google ben dan hoor ik alleen mijn videokaart maar geen coil whine door mijn oortjes! Weten jullie de oplossing? Als er vragen zijn antwoord ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Oortjes..... leg uit? Merk/type, aansluiting, drivers, front/back, ander headset/boxen gebruikt om te testen , je GPU uitzetten en je iGPU als je die hebt testen, al je kabels checken etc ?

Als je op Google bent hoor je alleen videokaart maar niks door je oortjes... Wat bedoel je hiermee ?

Je audiokabel van moederbord die langs je videokaart/Ventilator ligt (kabelmanagement) ?

Heb je de meegeleverde ontstoringsfilter gebruikt ? Heb je aarding ?

[ Voor 46% gewijzigd door Breezers op 28-11-2015 20:56 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan proberen je videokaart een slot te verplaatsen.

Ik denk dat je videokaart je analoge output van je onboard geluidskaart beinvloed, deze krijgt namelijk ook stroom via het moederbord. Bij belasting van je videokaart zal dat meer zijn, vandaar de whine. Aangezien je videokaart niet of nauwelijks wordt belast op google....

Indien je een versterker hebt met een HDMI/Coax/Optisch aansluiting dan zou je het daar op kunnen aansluiten, dat is digitaal en dan heb je geen last van coilwhine.

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-11-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Ik heb de Samsung Stereo Headset EO-EG900B (Wit) allebei voor en achter aangesloten en beide keren coil whine. Als ik op google zit hoor ik geen coil whine door mijn oortjes wel vanaf mijn gpu. Kabelmanagment is prima, wat bedoel je met igpu en ontstoringfilter en aarding? Heb niks anders buiten mijn oortjes om geluid te testen. Ik heb geen versterker.

[ Voor 12% gewijzigd door Apiaan op 28-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Aarding geeft ik je cadeau, die is heel simpel. Kijk of je de boel op een geaard stopcontact (en eventueel geaard stekker doos) hebt aangesloten.

Gooi de rest van de dingen die je niet kent gewoon eerst eens in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Het is al gelukt er komt geen coil whine meer door mijn oortjes! Alleen wel door de gpu alleen die hoor ik toch niet met mijn oortjes in! Ik heb gewoon een jack splitter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
Check voor de zekerheid je audio drivers eens, dit kan wel vaker voor vreemde dingen zorgen. Zelf een soortgelijk probleem gehad, kwam door realtek drivers uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Hoe moet ik dat doen en wat/hoe moet ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Nou ik ga morgen even de gpu naar een ander pci slotje zetten en anders retouneer ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Door je oortjes heen? Bedoel je daarmee dat je "coilwhine" hoort door je speakers heen? Zo ja, dan is dat geen coilwhine, maar gare geluidissues.

Of is het geluid zo luid dat je het hoort ondanks dat je oortjes in hebt? Dan heeft het pas zin om de kaart eventueel te proberen in een andere slot.

Ook gaat garantie proberen te claimen lastig worden: coilwhine ontstaat door een combo van voeding en gpu. Beide kunnen losstaand werken maar samen met elkaar dit veroorzaken.

Iig: ik zou beginnen met de GPU in een andere slot te stoppen en je geluidsdrivers van je moederbord opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Coilwhine van je gpu kan je voor een groot deel voorkomen door je fps te locken met bijvoorbeeld RadeonPro. Als je deze op de refreshrate van je monitor zet heb je minder last van coilwhine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Dat heb ik al gedaan, maar ik kan het nog een keer proberen. Maar hoe zie ik het aantal hz van mijn monitor?

[ Voor 28% gewijzigd door Apiaan op 06-12-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Monitor in google gooien en dan kijken wat er bij 1080p staat aan hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Bedankt voor jullie hulp ik denk dat het nu over is. Ik heb de software van de gpu geupdate en ik heb de snoer van de pc in het stopcontact gedaan en niet in de slof. (Nog niet sluiten het is nog niet zeker) zou het aan de software update liggen of aan het andere stopcontact, van slof naar vaste stekker.

[ Voor 29% gewijzigd door Apiaan op 07-12-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Het is helaas niet voorbij gegaan het is terug gekomen. Maar ik ga een benchmark software de hele nacht laten aanstaan. En anders doe ik de gpu in een ander slot en dan retourneren. Ik denk eigenlijk niet dat iemand dit leest.

[ Voor 11% gewijzigd door Apiaan op 11-12-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

VSync aan staan? op hoge refresh rates komt coil whine namelijk eerder voor dan lage.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Apiaan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:50:
Het is helaas niet voorbij gegaan het is terug gekomen. Maar ik ga een benchmark software de hele nacht laten aanstaan. En anders doe ik de gpu in een ander slot en dan retourneren. Ik denk eigenlijk niet dat iemand dit leest.
Wat?

Lijkt alsof je van de hak op de tak springt nu.

Wtf is een slof trouwens? Bedoel je een stekkerdoos?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Ik denk dat je last hebt van overspraak op je moederbord. Dus dat hoeft niet perse aan je videokaart te liggen. Het kan ook komen door een slecht ontworpen moederbord.
Overspraak

Een elektrisch signaal in een geleider genereert een elektromagnetisch veld rondom die geleider. Als dat elektromagnetisch veld bij een andere geleider komt, induceert het daarin een elektrische verstoring. Dit is het werkingsprincipe van een radiozender en ontvanger, maar op printniveau heet dit ongewenste fenomeen overspraak. Elk koperspoor zendt een veld uit, dat door naastliggende sporen wordt opgepikt en daar het signaal verstoort. De ruimte tussen de sporen vergroten is een effectieve manier om overspraak te reduceren, omdat het verschijnsel kwadratisch afneemt met de afstand tussen de twee geleiders. Andere manieren om overspraak te bestrijden zijn het aanbrengen van een kopervlak tussen de geleiders en het gebruik van differentiële verbindingen. Hierbij moet zowel de elektrische als de magnetische component van het storende veld beschouwd worden.

bron: http://www.technolution.e...oor-een-goed-signaal.html

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Ik bedoel een stekkerdoos ja, vsync heb ik uit en aan gedaan beide keren coil whine. Lordsinclair sorry ik heb geen idee wat er in de tekst staat. Maar ik denk dat de onderdelen van hoge kwaliteit zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Apiaan op 11-12-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Apiaan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:06:
Ik bedoel een stekkerdoos ja, vsync heb ik uit en aan gedaan beide keren coil whine. Lordsinclair sorry ik heb geen idee wat er in de tekst staat. Maar ik denk dat de onderdelen van hoge kwaliteit zijn.
Je hebt een low/mid-end moederbord, vaak hebben deze geen leuke extra's die overspraak proberen te elimineren.

Neem anders het geluid een keer op wat je hoort. Mute dus je geluid en zoek dan uit waar de coilwhine vandaan komt met de kast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Waar moet ik luisteren als het van het moederbord komt? En werkt het als ik de gpu naar een ander slotje verplaats? En werkt het als ik mijn pc de hele nacht laat runnen op unigine valley? Want ik heb nog geen zware games.

[ Voor 60% gewijzigd door Apiaan op 11-12-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Ik heb het probleem misschien gevonden! Als ik unigine valley aanzet doet hij het even, het beeld staat dan stil en unigine valley geeft dan aan dat de gpu 0 graden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Wat me ook op valt is dat als ik muziek heeel zacht aan zet heb ik geen coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Hallo medetweakers!

Ik heb geen coilwhine meer dat komt waarschijnlijk omdat ik het opname programma van mijn gpu uit heb uit gezet. Nu heb ik nog een vraag hoe zet ik de fans van mijn case uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Apiaan schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:08:
Nu heb ik nog een vraag hoe zet ik de fans van mijn case uit?
Dat lijkt mij een vrij basic handeling waar google je prima mee kan verder helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Dan lukt die vrij basuc handeling niet want ik heb het al geprobeerd via de bios en via speedfan. Via de bios kan ik het alleen op langzaam zetten en via speedfan weet ik niet welke naam ze met welke fan bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Apiaan schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:17:
Dan lukt die vrij basuc handeling niet want ik heb het al geprobeerd via de bios en via speedfan. Via de bios kan ik het alleen op langzaam zetten en via speedfan weet ik niet welke naam ze met welke fan bedoelen.
Wat dacht je van het stekkertje van de fan los koppelen van het moederbord? Alleen die van de processor laten zitten om oververhitting te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Ohja dat is wel een goeie :p alleen ik heb de schroevendraaier vour het bouwen van de pc van iemand geleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Apiaan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:09:
Ik heb de Samsung Stereo Headset EO-EG900B (Wit) allebei voor en achter aangesloten en beide keren coil whine. Als ik op google zit hoor ik geen coil whine door mijn oortjes wel vanaf mijn gpu. Kabelmanagment is prima, wat bedoel je met igpu en ontstoringfilter en aarding? Heb niks anders buiten mijn oortjes om geluid te testen. Ik heb geen versterker.
Apiaan schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:37:
Het is al gelukt er komt geen coil whine meer door mijn oortjes! Alleen wel door de gpu alleen die hoor ik toch niet met mijn oortjes in! Ik heb gewoon een jack splitter gebruikt.
Apiaan schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:08:
Hallo medetweakers!

Ik heb geen coilwhine meer dat komt waarschijnlijk omdat ik het opname programma van mijn gpu uit heb uit gezet. Nu heb ik nog een vraag hoe zet ik de fans van mijn case uit?
Volgens mij ben jij een brom in je headset aan het verwarren met "coil whine".

Lag de draad van je headset niet gewoon tegen de voedingskabel aan van je computer? Als daar meer stroom door heen gaat dan kan er storing optreden. Kwestie van de headset kabel de voedingskabel niet laten raken. Verklaart meteen waarom je het nu niet meer hoort en eerst wel.

Echte coilwhine is niet op te lossen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
Nee de kabel lag niet tegen de voeding kabel :D maar hoe zet ik mijn casefans uit zonder mijn case open te maken?

[ Voor 41% gewijzigd door Apiaan op 15-12-2015 20:37 ]

Pagina: 1