Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:20
Ik heb een zyxel NSA325v2 en nu wil ik deze benaderen van buiten het netwerk dus via het internet.

Ik heb de poorten 80 en 21 al geforward en een domain aan gemaakt zodat ik geen ip adres hoef te onthouden.

Maar nu is mijn vraag , is de NAS op de zelfde manier te benaderen via het internet zoals ook via het interne netwerk? En zoja moet dat dan via ftp of http?

Ik wil dus mijn domain intypen (***.noip.me) en dat ik dan ne zoals bij een lan verbinding de mappen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je krijgt een grafische web interface met je mappen te zien. Die kan je bladeren door erop te klikken. Wil je echte mappen in Windows Verkenner zien, dan moet je met VPN tunnels gaan werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ah oke , dus dan moet ik bijvoorbeeld met een ftp programma werken of ftp:// in de browser?

Want als ik webpublishing aanzet in de nas , dan kom ik wel in de mappen en zo maar die zijn dan vrij toegankelijk.

Dus de enige manier om via het internet bij mijn bestanden te komen of te uploaden naar de nas is dus via FTP met uitzondering dan van een vpn tunnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee.

Webpublishing wil zeggen, dat je een webserver gaat draaien.

Dan zijn maar enkele mappen "publiek". De rest moet achter naam / wachtwoord.

Kijk eens op internet of er ergens het staat hoe je dat moet doen. Je zal niet de eerste zijn met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik probeer de ftp aan de gang te krijgen , maar nu zit ik met het probleem dat ik de passieve poorten moet forwarden in de router.

Maar hoe kan ik terug vinden wat de port range is?